تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1396 - 3:42
کد خبر : 9204

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی*********تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل مستمر وزارتخانه متبوع خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس راه میانبر برای حل مسائل فرهنگی است.لندن – حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار یادداشتی به مناسبت دومین سالگرد حصول توافق برجام تاکید کرد که حفظ برجام

اخبار داخلی
*********
تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل مستمر وزارتخانه متبوع خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس راه میانبر برای حل مسائل فرهنگی است.
لندن – حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار یادداشتی به مناسبت دومین سالگرد حصول توافق برجام تاکید کرد که حفظ برجام در گرو تعهد تمامی اعضا برای تحقق کامل مفاد آن است.
وین – فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد امضای توافق هسته ای تاکید کرد: برجام دستاوردی تاریخی برای امنیت منطقه و جهان و موفقیتی برای دیپلماسی چندجانبه است.
کوالالامپور- تیم المپیاد شیمی دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در چهل و نهمین دوره المپیاد جهانی شیمی در تایلند با کسب چهار مدال طلا و نقره رتبه سوم جهانی را کسب کرد.
تهران- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه مجلس مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از ساعت ۱۷ الی ۲۰ روز شنبه ۱۴ مردادماه در خانه ملت برگزار می شود.

اخبار خارجی
**********
نیویورک – مجلس نمایندگان ‏آمریکا به طرح متممی رای داد که بر اساس آن پنتاگون وزارت دفاع این کشور، ملزم به بررسی راه های مذاکره با ایران برای ‏اجتناب از برخورد نظامی در آب های خلیج فارس خواهد شد.
لندن – یک مقام مطلع انگلیسی با اشاره به یادداشت اخیر بوریس جانسون وزیر امورخارجه این کشور در 'واشنگتن‌پست' که به مناسبت دومین سالگرد توافق برجام منتشر شد اظهار داشت که این اقدام، در راستای تلطیف فضای ضدبرجام در آمریکا و جلب حمایت واشنگتن صورت گرفته است.
تهران – «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد درامور سوریه گفت: دور بعدی مذاکرات صلح سوریه اوایل ماه سپتامبر (نیمه اول شهریور) برگزار می شود.
نیویورک – در حالیکه جمهوریخواهان و کاخ سفید به دنبال کاستن از بودجه درمانی و آموزشی آمریکا هستند، مجلس نمایندگان این کشور ‏روز جمعه به لایحه ۶۹۵.۵ میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور برای سال آینده میلادی، ۲۰۱۸، موافقت کرد.
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، جمعه شب در تماس تلفنی بحران جاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را بررسی کردند.
تهران – شبکه خبری الجزیره قطر جمعه شب گزارش کرد: نیروهای قطر و نیروی دریایی انگلیس، اقدام به برگزاری رزمایش نظامی مشترک کردند.
بلگراد- نخست وزیر مقدونیه در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسکوپیه گفت: هدف اصلی ما بالا بردن سطح زندگی و فراهم ساختن شرایط معیشتی بهتر برای مردم مقدونیه است و در این چارچوب از امکانات موجود در روابط با سایر کشورها از جمله کشور مهمی مانند ایران استفاده می کنیم.
الجزیره- روزنامه الجزایری «النهار» در مورد حادثه سقوط بالابر در مسجدالحرام نوشت: ۲سال از این حادثه می گذرد اما مسئولان عربستانی هنوزهیچ اقدامی برای پرداخت خسارت به قربانیان الجزایری و خانواده های آنان انجام نداده اند.
تهران – ۲۵ جوان فلسطینی در آخرین ساعات روز جمعه، در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «ابودیس» در شرق بیت المقدس زخمی شدند.
آنکارا- وزارت امورخارجه ترکیه به بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل و جلوگیری از اقامه نماز جمعه واکنش نشان داد و خواستار باز شدن درهای این مسجد به روی نمازگزاران مسلمان شد.
آنکارا- تعدادی از شهروندان ترکیه و پناهجویان فلسطینی شامگاه روز جمعه در مقابل اقامتگاه سفیر رژیم صهیونیستی در شهر آنکارا تجمع کرده و نسبت به ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی و اقدامات اشغالگران در سرزمین های اشغالی اعتراض کردند.
تهران – «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» عملیات شهادت طلبانه روز جمعه بیت المقدس را که طی آن دو نظامی اسرائیلی کشته شدند، محکوم کرد.
مسکو – کاخ کرملین تعیین هر گونه پیش شرط توسط آمریکا برای بازپس دادن املاک دیپلماتیک توقیف شده روسیه در واشنگتن و نیویورک را رد کرد.
تهران – پنتاگون جمعه شب اعلام کرد: سرکرده جدید داعش در حملات نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان کشته شده است.
مادرید- منابع دولتی اسپانیا اعلام کردند، این کشور با اعمال مجازات به وسیله اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا مخالف است زیرا از واکنش هایی که می تواند به همراه داشته باشد هراس دارد.
تهران – مقام های اندونزی جمعه شب اعلام کردند، به دلایلی چون تبلیغ تندروی و فعالیت های تروریستی، استفاده از شبکه اجتماعی «تلگرام» در این کشور ممنوع شده است.
نیویورک – جمهوریخواهان متحد رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان قصد دارند تحریم کره شمالی ‏را به طرح تحریم ایران و روسیه اضافه کنند که به گفته دموکرات ها با هدف به تاخیر انداختن این طرح صورت می گیرد.‏
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، جمعه شب در تماس تلفنی بحران جاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را بررسی کردند.
مسکو – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: می خواهم همتای روس را به کاخ سفید دعوت کنم، اما اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.
تهران – «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درپی عملیات شهادت طلبانه روز جمعه، دستور داد درهای مسجد الاقصی را ببندند و به نمازگزاران فلسطینی اجازه ندهند نماز جمعه را برپا کنند، اقدامی که با واکنش شدید مقام های عربی و اسلامی روبه رو شد.
شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد