تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1396 - 11:41
کد خبر : 9185

اقتصاد اسلامی بر مبنای عدالت است

اقتصاد اسلامی بر مبنای عدالت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی٬ نماینده ولی فقیه در استان٬ جمعه٬ ۲۳ تیر ماه در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه اظهار کرد: پیرو سخنرانی هفته گذشته سلامت و بیماری مختص جانداران نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی٬ نماینده ولی فقیه در استان٬ جمعه٬ ۲۳ تیر ماه در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه اظهار کرد: پیرو سخنرانی هفته گذشته سلامت و بیماری مختص جانداران نیست به عنوان مثال اقتصاد سالم٬ اقتصاد بیمار٬ اخلاق سالم ٬اخلاق مریض  نمونه‌هایی در این‌باره است.
وی افزود: حضرت علی (ع)می فرماید: «قبر برای انسان از فقر گواراتر است»٬ بدتر از فقر بیماری و نداشتن سلامت جسم است بدتر ازبیماری جسم بیماری روح است٫ هیچ‌گونه بیماری جسمی انسان را به جهنم نمی‌برد اما بیماری‌های اخلاقی باعث می‌شوند هزاران سال انسان در جهنم عذاب بکشد.
آیت الله محمدی اضافه کرد: عده‌ای از افراد دچار مرگ عقل شده‌اند،حضرت امیرالمومنین(ع) می فرماید «دوستان ویژه خداوند در ابتدا عقل را زنده می کنند» شخصی که عقل درستی ندارد هیچ چیز ندارد در حدیثی دیگر از آن امام همام داریم:«عقل ها امام و فرمانده فکر انسان هستند فکرها، امام و فرمانده دل‌ها هستند قلب‌ها فرمانده حواس هستند و حواس امام جوارح هستند »٬ این به آن معناست که آنچه در عالم واقعیت رخ داده است توسط فکر صورت گرفته است٬ یک ساعت تفکر به مثابه ۷۰ سال عبادت است.
امام جمعه همدان گفت :عقل بر دو گونه است؛ عقل نظری که موظف تشخیص حق از باطل و عقل عملی دعوت به اجرا است که پس از تشخیص حاصل می‌شود٬ در برخی افراد عقل نظری حاکم است و در عده‌ای دیگر عقل عملی.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عصر حاضر دنیای علم است عنوان کرد: هر علم و دانشی بدون تفکر و عقل باعث ظلمت و گمراهی انسان است٬ امروزه بزرگترین ثروتها صرف جنگ و جنگ‌افزار می شود، ناامن‌ترین کشور دنیا کشور آمریکا است که دولت آن توان جمع آوری اسلحه از بین مردم را ندارد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت پبامبران به تفکر واداشتن بشریت بوده است ابراز کرد: آنچه که در زندگی بشر امروز حکمفرما نیست عقل است٬ چرا که عقل را در دامان نفس اماره گرفتار کرده اند و تمامی گناهان انسان به دلیل آزادی و افسار گسیختگی نفس اماره است.

آیت الله محمدی بیان کرد: اقتصاد سالم بر مبنای عدم وجود ظلم در جامعه است اما در جامعه اسلامی بانک ها در احقاق حقوق مردم ظلم می کنند و عکس قضیه نیز صادق است در دین و سنن اسلامی روایت شده است که اگر انسانی غذای حرامی استعمال کند تا چهل روز روح او به انواع بیماری گرفتار می شود.
امام جمعه همدان اظهار کرد: اخلاق سالم سبب سعادت و نیل او و خانواده‌اش به بهشت می‌شود همچنین اخلاق سالم باعث ایجاد دولتی و جامعه‌ای سالم و رعایت اصول ارزشی جامعه می شود که اگر اینگونه نباشد آن جامعه بیمار است.
این مقام مسئول یادآور شد:حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر از او می‌خواهد که افراد خود را از بیوت صالحه انتخاب کند؛ برای سلامت دولت باید اشخاص اصلی دولت از افراد صالح٬ متدین انتخاب شود.
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم گفت: خدا را شاکریم که شهرستان همدان توانست در سال جاری از نعمت حمل و نقل ریلی بهره‌مند شود که امیدواریم این راه آهن تا کشور عراق نیز امتداد پیدا کند.
نماینده ولی فقیه افزود‌ در خصوص پیروزی‌های اخیر موصل افزود: امریکا و ترکیه و اروپائیان و حکومت‌های دست‌نشانده عربی هزینههای هنگفتی جهت پیروزی داعش صرف کردند که با یاری خداوند نقشه‌های آنان نقش برآب شد و موصل آزاد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد