تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 8:43
کد خبر : 91750

اجراهای پایانی تئاتر فجر به شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی تقدیم شد

اجراهای پایانی تئاتر فجر به شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی تقدیم شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با پاسداشت شهدای مدافع حرم و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیم اجراها به این عزیزان روز گذشته (یکشنبه ۱۹ بهمن) کار خود را به پایان رساند. از نخستین روز جشنواره تئاتر فجر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با پاسداشت شهدای مدافع حرم و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیم اجراها به این عزیزان روز گذشته (یکشنبه ۱۹ بهمن) کار خود را به پایان رساند.

از نخستین روز جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌ونهم هر شب تمامی اجراهای این رویداد به یکی از شهدای مدافع سلامت تقدیم می‌شد. اما گروه‌های نمایشی حاضر در این رویداد در آخرین روز جشنواره، بنا را بر آن نهادند کلیه اجراهای آخرین روز جشنواره را به سردار دل‌ها و شهدای مدافع حرم تقدیم کنند.

جشنواره تئاتر فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد رقابتی و جشنواره‌ای در عرصه هنر تئاتر و بازتاب‌ آینه تمام‌نمای هنر انقلاب در ایام یوم‌الله دهه فجر امسال (۱۳۹۹) در شرایطی سی‌ونهمین دوره خود را با دبیری حسین مسافرآستانه پشت سر گذاشت که همه گیری ویروس کرونا و گسترش آن در کشور برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های هنری به‌ویژه در عرصه تئاتر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

تعطیلی فعالیت‌های نمایشی به‌ویژه تماشاخانه‌ها و سالن‌های میزبان آثار نمایشی از یک‌سو و از سوی دیگر برگزاری بخش اعظم این رویداد به‌عنوان مهم‌ترین رویداد عرصه تئاتر کشور در بستر فضای مجازی، ویژگی‌های این دوره جشنواره را متمایزتر از ادوار دیگر ساخت.

همچنین دو محور «رادیوتئاتر» و «فیلم‌تئاتر» به‌عنوان دو بستر متفاوت تولید آثار نمایشی و ارائه آن به مخاطبان برای نخستین‌بار به‌عنوان بخش‌های اصلی و استوانه این جشنواره تعریف شد.

همچنین با اعلام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی از ابتدای بهمن‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت محدود و حداکثر ۵۰ درصدی نمایش‌ها، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را به یکی از معدود رویداد عرصه هنری کشور در قالب جشنواره‌های هنری فجر بدل ساخت که به شکل محدود میزبان مخاطبان بود.

در کنار دو بخش یادشده (رادیوتئاتر و فیلم‌تئاتر) به‌عنوان دو ستون اصلی جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌ونهم؛ اختصاص بخش «سرباز انقلاب» به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده باعث شد که این رویداد بعد از مدت‌ها یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های محتوایی خود را بر حوزه تئاتر مقاومت و دفاع مقدس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بن‌مایه‌های گفتمان فرهنگی انقلاب قرار دهد.

از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره می‌توان به بخش «نمایش‌های میدانی و خیابانی»، «بخش دیگر گونه‌های اجرا»، «بخش رقابتی آثار صحنه‌ای»، «بخش رقابتی برگزیدگان جشنواره‌های استانی» و «بخش رقابتی نمایشنامه‌نویسی» اشاره کرد.

سی‌ونهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر عصر دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) ساعت ۱۸ با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد