تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1396 - 6:00
کد خبر : 9165

بزرگداشت آیت الله بافقی در همایش “مهمان ری”+تصاویر

بزرگداشت آیت الله بافقی در همایش “مهمان ری”+تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، همزمان با هفته عفاف و حجاب که به مناسبت حمله رضاخان به معترضین کشف حجاب در مسجد گوهرشاد نامگذاری شده است، ویژه برنامه ای برای صیانت از عفاف و حجاب و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، همزمان با هفته عفاف و حجاب که به مناسبت حمله رضاخان به معترضین کشف حجاب در مسجد گوهرشاد نامگذاری شده است، ویژه برنامه ای برای صیانت از عفاف و حجاب و همچنین بزرگداشت آیت الله بافقی به همت حوزه ۳۵۲علویون و با مشارکت شهرداری منطقه۲۰ و ستاد عفاف حجاب شهرستان ری در فرهنگسرای ولا برگزار شد. 

عده ای پروژه حرمت شکنی دارند

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر رضایی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: هفته عفاف و حجاب به مناسبت حمله و کشتار قشون سفاک رضاخان به معترضان کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد نامگذاری شده است. 

وی افزود: در این روز بیش از دوهزار نفر کشته شدند چنانکه حکومت پهلوی اعلام کرد ۵۶ کامیون جنازه های این واقعه را منتقل کردند.

رضایی با بیان اینکه این اتفاقات و کشتارها به‌خاطر حفظ حجاب صورت گرفته است، تاکید کرد: وجود چادر بر سر زنان نعمتی است که باید قدرش را بدانید و برای صیانت از آن دست از تلاش برندارید چرا که چادر زنان از ابای ما باارزش‌تر است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های آیت الله بافقی در خصوص مقابله با کشف حجاب، تصریح کرد: ری این افتخار را دارد که این مجتهد غیور و آمر به معروف و ناهی منکر سال‌های پایانی عمرش را میهمان شهرری بود. 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در سال۱۳۰۷ همسر و دختران رضاشاه برای حرمت شکنی، بدون رعایت حجاب وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند. آیت الله بافقی نسبت به این امر معترض شد و درصدد امربه معروف و نهی از منکر آنها برآمد که در پی آن رضاخان با ارتش ویژه به قم آمده و این مجتهد مسلم را مورد ضرب و شتم قرار داده و به ری تبعید کرد. 

رضایی ادامه داد: این عالم فرزانه مسئول دفتر آیت الله بروجردی؛ مرجع تام جهان تشیع بود که منشا خیر و برکات در این منطقه بود و مردم ری در جوار سیدالکریم میزبان این مجتهد فقید بودند. 

وی با اشاره به برخی بی حجابی‌ها در سطح جامعه ابراز کرد: عده ای با مزد و یا حتی بدون مزد اجیر شده اند تا در پارک ها و برخی فضاها بدون حجاب حضور داشته باشند تا حرمت شکنی کنند. چندسال پیش هم در قم دو اتوبوس دختر دستگیر شدند که بر طبق پروژه ماموریت داشته‌اند هفته ای یک روز با وضعیت پوشش نامناسب در کنار رودخانه حضور یابند. 

طهران در روایت امام صادق(ع)

رضایی روایتی از امام صادق(ع) نقل کرد که فرموده اند: در کنار ری شهری به نام طهران تشکیل خواهد شد که وضعیت پوشش و حجاب زنانش نامناسب و نامتعارف است و مردانش نسبت به ناموس خود بی غیرت می شوند که آن دوره آخرالزمان است و لذا گمان نکنید این پوشش‌ها مد است و امتیاز خاصی دارد، بلکه این پیش بینی امام صادق(ع) است. 

فروش ویژه چادر 

اجرای مسابقه بین کودکان و نوجوانان، اجرای سرود توسط نونهالان، قرعه کشی و اهداء جوایز به شرکت کنندگان، فروش و دوخت چادر رنگی و عکاسی، درست کردن چادر و بال برای عروسک‌ها از دیگر برنامه های این همایش بود. 

در غرفه حجاب چادر مشکی تولید ایران با تخفیف ویژه به قیمت ۲۵هزار تومان و چادر گلدار برای کودکان به قیمت هفت هزار تومان و دوخت رایگان ارائه شد. 

انتهای پیام /

     

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد