تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 19:34
کد خبر : 9160

حجاب و عفاف غیر مستقیم در جامعه فرهنگ سازی شود

حجاب و عفاف غیر مستقیم در جامعه فرهنگ سازی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سید امیر مصباح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت روز گذشته، ۲۱ تیر در همایش بزرگ حجاب و عفاف که به مناسبت فرارسیدن روز ملی حجاب و عفاف در سالن مجتمع فرهنگی هنری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سید امیر مصباح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت روز گذشته، ۲۱ تیر در همایش بزرگ حجاب و عفاف که به مناسبت فرارسیدن روز ملی حجاب و عفاف در سالن مجتمع فرهنگی هنری شفت برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۱ تیر، سالروز قیام مردم مشهد و حادثه مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری نموده است.

وی ادامه داد: حجاب مظهر پاکی و زیبایی و سرچشمه کمال است که باعث تحکیم بنیان خانواده و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه می شود.

این مقام مسئول گفت: بی حجابی و بدحجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است و رعایت آن صیانت از کانون خانواده و احکام زنان و مردان می باشد.

مصباح همچنین حضرت فاطمه(س) را به عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران معرفی کرد و افزود: دختران و زنان ایرانی باید آن حضرت را الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینهها قرار دهند.

رئیس ارشاد اسلامی شفت تصریح کرد: نشست پرسش و پاسخ با هدف رفع شبهات درخصوص عفاف و حجاب و نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب با عنوان «دختران و نجابت» با همکاری انجمن قرآن و نهج البلاغه از جمله برنامه های ویژه این اداره در هفته حجاب و عفاف است.

وی هدف از برگزاری این همایش را توسعه و ترویج عفاف و حجاب و فرهنگ سازی آن در جامعه، صیانت از حقوق شهروندی، دفاع از حریم خانواده و آسیبشناسی فرهنگی و اجتماعی عفاف و حجاب عنوان و تاکید کرد: برای ریشه کن کردن بدحجابی و درونی سازی فرهنگ حجاب در جامعه، باید حجاب و عفاف به صورت غیر مستقیم در جامعه فرهنگ سازی شود و همه دستگاه های فرهنگی از طریق برنامه های مختلفی نظیر برگزاری همایش ها، مشاوره های مختلف، مسابقات فرهنگی و هنری و… ایفای نقش نمایند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد