تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 9:49
کد خبر : 91439

پروژه‌های مختلف آموزشی و اقتصادی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

پروژه‌های مختلف آموزشی و اقتصادی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  در ادامه افتتاح پروژه‌های هشتمین روز از دهه مبارک فجر در استان اردبیل پروژه‌های عمرانی، آموزشی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سطح استان رونمایی شد و مسئولان استانی و شهرستانی در این

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  در ادامه افتتاح پروژه‌های هشتمین روز از دهه مبارک فجر در استان اردبیل پروژه‌های عمرانی، آموزشی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سطح استان رونمایی شد و مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

 152 طرح در شهرستان اردبیل افتتاح شد 

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای هدیلو در اردبیل اظهار داشت: بالندگی و توسعه کشور متأثیر از سرمایه‌های انسانی آموزش دیده است که در این زمینه به دنبال رفاه و آسایش مردم هستیم که این موضوع مسیر تعلیم و تربیت کشور را محقق شده است.

وی اظهار کرد: توسعه و رفاه کشور یک اولویت اساسی است که در این زمینه اجرای این پروژه با اعتباری در حدود ۵۳۰ میلیون تومان تکمیل و بهره‌برداری شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر ۱۵۲ طرح و پروژه با اعتباری در حدود ۱۵۲ طرح در اردبیل افتتاح شده است که ۱۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۷۰ نفر در دستور کار است که در این زمینه ۳۸ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری با ۲۳۳ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی بیان کرد: طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شده که ۱۰۵ پروژه مختلف با اعتباری یک هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

 برگزاری ملاقات مردمی به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر 

در هشتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر دومین ملاقات مردمی مسئولین قضایی استان به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین قضایی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان، رئیس محاکم شهرستان اردبیل در محل سالن جلسات حوزه ریاست کل دادگستری استان برگزار شد.

در این دیدار رو در رو و چهره به چهره با مردم، به درخواست ها و مشکلات ۶۰ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی استان در روزهای عادی طبق روال هفتگی، سه شنبه هر هفته در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار می‌شود.

 20 پروژه آموزشی و پرورشی بهره‌برداری می‌رسد 

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل نیز اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۲۰ پروژه آموزشی و پرورشی در نقاط مختلف استان با ۷۴ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد که دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومتن برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام یافته ۹ پروژه با ۷ میلیارد تومان اعتبار با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته محقق شده که در این زمینه تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

 بهره‌برداری طرح هادی در روستای فاراب  

محمدجعفر یونسی، سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کوثر اظهار کرد: طرح هادی در روستای فاراب بهره‌برداری شده که در این زمینه ۶ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شده که در این زمینه چندین پروژه عمرانی در قالب این طرح انجام یافته است که شامل پروژه‌های مختلفی است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوثر افزود: زیرسازی و آسفالت معابر عمومی با ۶ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در این روستا انجام شده که اعتبار استانی سال ۹۸ این طرح ۳۰۰ میلیون بوده و هزینه کرد انجام شده نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است.

 طرح تولید رنگ و رزین آرکا در اردبیل افتتاح شد 

هادی بابایی‌مهر، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ادامه داد: با حمایت ۴۰ میلیارد ریال طرح تولید رنگ و رزین آرکا در اردبیل افتتاح شده و در این زمینه ۱۶ طرح اشتغال در روستاهای استان بهره‌برداری شدخ و ۱۶ میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری است که زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف کشاورزی و صناع، صنت و معدن و گردشگری زمینه اشتغال روستایی و توانمندسازی زنان روستایی را فراهم کرده است که این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

 واحد بسته بندی عسل مهرنوش افتتاح شد 

همزمان با هشتمین روز از ایام مبارک دهه فجر واحد بسته‌بندی عسل مهرنوش با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال با حضور استاندار اردبیل و فرمانداران اردبیل و نمین و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.در این واحد بسته بندی در فاز اول برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاده شده و در فاز های بعدی به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گفته فردین صفوی، سرمایه گذار این واحد، عمده عسل بسته بندی شده در استان تولید می‌شود و همچنین درصورت کمبود از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی تامین خواهد شد.

دور محوطه این واحد رینگ پیاده احداث شده و قرار است نمایشگاه دایمی عسل و محصولات زنبور عسل در این مجموعه راه‌اندازی شود، بازار هدف این واحد بیشتر کشورهای عربی و صادرات عمده به کشورهای عراق، کویت امارات، کانادا و افغانستان خواهد بود.

سید فردین صفوی سرمایه‌گذار مجموعه گفت در این واحد بسته بندی در فاز اول برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاده شده و در فازهای بعدی به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گفته وی این واحد ، عمده عسل بسته‌بندی شده در استان تولید می شود و همچنین در صورت کمبود از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی تامین خواهد شد.

 دور محوطه این واحد رینگ پیاده احداث شده و قرار است نمایشگاه دایمی عسل و محصولات زنبور عسل در این مجموعه راه‌اندازی شود.

 کشتارگاه در اردبیل بهره‌برداری می‌شود 

بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با دارا بودن ۸  کشتارگاه صنعتی دام و طیور و دهها کارخانجات و کارگاههای صنایع جانبی از ظرفیت‌های مناسب برای اشتغالزایی و تولید برخوردار است.

 وی افزود: استان اردبیل با دارا بودن ۸ کشتارگاه صنعتی دام و طیور و دهها کارخانجات، کارگاهها و صنایع جانبی از ظرفیت‌های مناسب برای اشتغالزایی و تولید در استان برخوردار است. تکلوی گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی  نظارت بر کشتارگاههای دام و طیور بوده  و در حال حاضر ۸ باب کشتارگاه صنعتی دام و طیور و ۷ باب کشتارگاه سنتی دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان فعالیت می‌کنند که در تمامی این کشتارگاهها ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی برکلیه مراحل کشتار نظارت دارند و تمامی مراحل کشتار با دقت و حساسیت خاصی رصد می‌شود. این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه با بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین تعداد کشتارگاههای صنعتی به ۹ باب در استان افزایش می یابد افزود: این کشتارگاه با مشارکت بخش خصوصی  در مراحل پایانی عملیات و نصب تجهیزات کشتارگاهی بوده  و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حهش تولید خاطرنشان کرد: تمامی همکاران دامپزشکی در رده‌های مختلف فعالیت اعم از همکاران بخش دولتی و خصوصی  دست در دست هم داده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر دامپزشکی  که در راستای تحقق شعار امسال است بی وقفه گام برمی‌دارند. تکلوی  با اشاره به عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف فعالیت افزود: از ابتدای امسال  158 هزارو ۵۶۱ راس دام در کشتارگاههای دام و ۱۴میلیون و ۵۵۹ هزارو ۹۴۱.قطعه طیور در کشتارگاههای طیور استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی کشتار و به صورت کاملا بهداشتی وارد چرخه مصرف شده است.نامزدهای پانزدهمین جشنواره شعر فجر معرفی شدندهفتمین روز جشنواره فیلم فجر به روایت عکس“خودروهای کاروان” به مناسبت ایام دهه فجر به حرکت درآمدند وی در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر نزدیک به  سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی  در استان فعالیت می نمایند تصریح کرد در همین مدت ۵۰ هزار و۹۲۷  مورد بازدید از این مراکز انجام شده  و در مجموع  بیش از ۳۹ تن  فراورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.  تکلوی ادامه داد: در این مدت ۴۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده  و  15 مرکز عرضه پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمده است. مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت اهمیت دامپزشکی  در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه گفت: در این راستا  از ابتدای سال ۹۹ شش میلیون و ۴۱۱ هزارو ۴۳۹ راس دام برعلیه بیماریهای مختلف دام واکسینه شده  و ۱۳۳میلیون ۹۵۴ هزارو ۶۷۷ دز واکسن برعلیه بیماریهای مختلف طیور در استان مصرف شده است. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد