تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 20:07
کد خبر : 90866

وقتی ساواک از اسم خمینی هم می‌ترسید!

وقتی ساواک از اسم خمینی هم می‌ترسید!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برشی از خاطرات آیت‌الله جلالی‌خمینی درباره ترس ساواک از اسم خمینی را منتشر کرد. آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی از یاران دیرین امام خمینی و از مبارزان نهضت اسلامی، بود. آن مرحوم در مدت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برشی از خاطرات آیت‌الله جلالی‌خمینی درباره ترس ساواک از اسم خمینی را منتشر کرد.

آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی از یاران دیرین امام خمینی و از مبارزان نهضت اسلامی، بود. آن مرحوم در مدت ۱۶ سال حضور در حوزه علمیه قم، از محضر اساتیدی چون حضرات آیات بروجردی، امام خمینی، سبحانی و علامه طباطبائی بهره‌های فراوان برد. مرحوم جلالی خمینی همچنین در دوران حیات، بخشی از خاطرات و یادمانده‌های خود را در مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط کرد.

آیت‌الله جلالی‌خمینی به‌واسطه پدر بزرگوارشان با امام خمینی آشنا شده و از محضر ایشان کسب فیض کردند. آن مرحوم در مبارزات نهضت اسلامی نیز پیشگام بوده و خاطرات جالبی از آن روزها دارد. در بخشی از خاطرات آیت‌الله جلالی‌خمینی آمده است: «روزی می‌خواستیم مسجدی را افتتاح کنیم. آن موقع امام در نجف بودند و ساواک نیز در آن هنگام حساسیت زیادی روی اسم «خمینی» داشت.

در جریان افتتاح مسجد، کسی بلند شد و گفت: «برای سلامتی‌ حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ خمینی‌ صلوات!» خلاصه [ماموران رژیم] آمدند و هیئت‌ مدیره‌ مسجد را گرفتند. روز بعد چند نفر آمدند جلوی من را گرفتند و گفتند: آقای‌ جلالی‌خمینی‌ شما هستید؟ گفتم‌ بله! کارت‌ را نشان‌ داد، دیدم کارت‌ ساواک‌ است. گفت‌ ما با شما چند جمله‌ خصوصی‌ صحبت‌ داریم‌. گفتم‌ بفرمایید.

گفت‌: آقا دیشب‌ این‌ مسائل‌ چه‌ بود؟ شما بانی‌ این‌ مسائل‌ بودید و تمام‌ این‌ مسائل‌ هم‌ از ناحیه‌ شما بوده است. و این شعار [برای] آیت‌الله خمینی [چیست؟] من خندیدم و گفتم: آخر شما می‌دانید من‌ کجایی‌ هستم‌؟ من‌ خمینی (اهل خمین)‌ هستم‌! بنده‌ این‌ مسجد را درست‌ کرده‌ام‌ و حالا کسی‌ هم‌ بلند شده و شعاری‌ داده‌، من‌ هم‌ خمینی‌ هستم‌، مگر شما نمی‌دانید؟ گفت:‌ عجب‌! پس‌ این‌جوری‌ است‌؟ گفتم‌: بله!‌ مسئله‌ این‌جوری‌ است.‌ بعد هم رفتند و کسانی را که بازداشت کرده بودند آزاد کردند.»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد