تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396 - 4:04
کد خبر : 9042

ریشه بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی است

ریشه بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در همایش نقش حجاب و عفاف در سلامت خانواده در این شهرستان گفت: در برخی جرائم ازجمله مشروبات الکلی کسانی که در تولید و توزیع مشروبات نقش دارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در همایش نقش حجاب و عفاف در سلامت خانواده در این شهرستان گفت: در برخی جرائم ازجمله مشروبات الکلی کسانی که در تولید و توزیع مشروبات نقش دارند جرم‌شان بیشتر از مصرف‌کننده است و آن‌کس که کار تحقیقاتی انجام می‌دهد که برای سنین مختلف چه نوع مشروبی خوب است، از دو دسته ذکرشده بدتر است.
وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: برخی افراد حجاب را امل‌گری و عقب‌افتادگی می‌دانند و بدحجابی را بروزبودن و کلاس‌داشتن تلقی می‌کنند.
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان بیان کرد: در کشورهای غربی بزرگترین منکر که هم‌جنس‌گرایی است به‌صورت رسمی و با تصویب قوانین در این کشورها انجام می‌شود و ممنوعیت این مسأله در کشور ما به عنوان یک ضد حقوق بشر دانسته و مورد ایراد قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند باید با ریشه‌ها سروکار داشته باشند، افزود: ریشه حجاب، حیا و عفت است و ریشه بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی است و حیا و عفت باید در جامعه جا بیفتد و نهادینه شود و این مهم از سنین کودکی در فرزندان همراه باشد.
رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: کسانی که با برنامه منفی در راستای فروپاشی بنیان خانواده و جامعه اسلامی کار می‌کنند غذای روح افراد را از دوران کودکی به خرد آنها می‌دهند و سعی و تلاش در کمرنگ‌کردن حیا در جامعه اسلامی دارند.
وی تأکید کرد: بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کانال ماهواره فعال است که اکثر آنها برنامه‌های مبتذل ارائه می‌کنند و در اکثر این کانال‌ها خشونت و بی‌حیایی وجود دارد.
حجت‌الاسلام پورمحمدی بیان کرد: رابرت مرداک خودش اذعان کرده که می‌خواهد مادران ایرانی را به لجن بکشاند و این بدین معناست که برای ساقط‌کردن جامعه سراغ اصل و ریشه رفته است چراکه اگر زن در جامعه بی‌حیا باشد سقوط می‌کند و خانواده و جامعه را به سقوط می‌کشاند.
وی زنان عفیفه را تربیت‌یافته دامان مادران عفیفه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه صلاح پیدا کند باید زنان صالحه در جامعه داشته باشیم.
این مسؤول با اشاره به آزادی‌هایی که در کشورهای غربی وجود دارد، بیان کرد: آنها خود از وضعیت‌شان راضی نیستند چراکه بیشترین خشونت جنسی در این کشورهاست و غربی‌ها معقتدند هرچه مانع لذت‌بردن است باید نابود شود و حجاب را مانعی برای زن می‌دانند.
حجت‌الاسلام پورمحمدی بیان کرد: در عصر جاهلیت قدیم زنان را زنده‌ به‌گور می‌کردند اما در جاهلیت مدرن شخصیت زن زنده به‌گور شده است و آنچه بیرون آمده است، جذابیت زنانگی‌اش است.
وی با اشاره به اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که نقش عفت و حیا در پایداری خانواده اساسی و پررنگ است، افزود: عکس این مطلب نیز عامل فروپاشی خانواده است.
حجت‌الاسلام پورمحمدی همچنین استفاده از تجهیزات ماهواره و استفاده نادرست از فضای مجازی را از دیگر عوامل فروپاشی خانواده‌ها دانست و به طور مثال تلگرام را برنامه‌ای بدون پیوست فرهنگی دانست که افراد بدون آمادگی انگار که وارد میدان مین می‌شوند وارد این برنامه شده و با استفاده ناصحیح به دام‌هایی گرفتار می‌شوند.
وی در پایان بر ضرورت برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت  در طول سال به یک برنامه بسنده نشود بلکه چندین برنامه از این‌گونه برنامه‌ها برگزار شود تا خروجی مناسبی داشته باشد.
منبع: دادگستری استان کرمان

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد