تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 8:08
کد خبر : 90084

آمران به معروف حمایت قضایی می‌شوند/ ایجاد شعب ویژه در دادگستری‌های استان

آمران به معروف حمایت قضایی می‌شوند/ ایجاد شعب ویژه در دادگستری‌های استان

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید بستر احیای این فریضه اللهی در آحاد مردم فراهم شود و حمایت‌ و تشویق‌های لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت پذیرد. دبیر

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید بستر احیای این فریضه اللهی در آحاد مردم فراهم شود و حمایت‌ و تشویق‌های لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت پذیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ایجاد این بستر، منشور عملکرد ستاد احیای امر به معروف استان نیز بر همین موضوع تاکید دارد که از جمله ملزومات آن حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد که مبادا برای این افراد دردسری ایجاد شود و محکوم شوند.

در مواردی ترک‌فعل و کم‌کاری مسؤولان نیز در این شعب رسیدگی خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد این بستر در ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوبه ۱۳۹۴، قوه قضائیه مکلف به ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌کند که در مواردی ترک‌فعل و کم‌کاری مسؤولان نیز در این شعب رسیدگی خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: مراتب امر به معروف و نهی از منکر شامل مراتب قلبی، نوشتاری، زبانی و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت و مرتبه عملی آن تنها وظیفه دولت است که با توجه به این موضوع باید به صورت ویژه رسیدگی به کوتاهی از این امر مهم و حمایت از افراد فعال در احیای این فریضه توسط دستگاه قضایی صورت پذیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:  روز پنج شنبه نشستی را با دادستان استان داشتیم که برای پیگیری این موضوع شعبی را در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در راستای عمل کردن به این قانون ایجاد کنند و بستر حمایت لازم از خود قانون امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود.

اختصاص شعبه چهار در دادگستری مرکز استان برای رسیدگی به جرائم مربوط به امر به معروف

وی بیان داشت: این موضوع با استقبال جدی دستگاه قضایی و دادستان استان مواجه شد که بنا شد شعبه چهار با یک قاضی ویژه برای این موضوع اختصاص یابد و رؤسای دستگاه قضایی استان اعلام آمادگی کامل خود را اعلام کردند که بستری فراهم شود که جامعه جرأت امر به معروف و نهی از منکر پیدا کند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که آحاد مردم و مسؤولان در جامعه در مقابل تضییع منکر و ترویج معروف احساس وظیفه کنند و از سوی دولت و دستگاه‌های حاکمیتی حمایت شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد