تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 8:24
کد خبر : 89676

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نیازمند آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی است

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نیازمند آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی است

رقیه صادق‌زاده روز پنجشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه عفاف و حجاب، با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف، نیازمند تعامل مشترک دستگاه‌هاست، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی یا اداره کل امور زنان استانداری به تنهایی متولی این امر نیستند. وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و

رقیه صادق‌زاده روز پنجشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه عفاف و حجاب، با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف، نیازمند تعامل مشترک دستگاه‌هاست، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی یا اداره کل امور زنان استانداری به تنهایی متولی این امر نیستند.
وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در استان باعث کسب رتبه برتر آذربایجان شرقی در حوزه‌ عفاف و حجاب در کشور شده است.
صادق‌زاده افزود: جلسات آموزشی در بحث آموزش مسائل فرهنگی و خانواده، در شرایط کرونایی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بدر شکوهی،  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی

دستگاه‌های اجرایی نسبت به اهمیت عفاف و حجاب اشراف کامل دارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که اکثر دستگاه‌ها نسبت به اهمیت مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشرافیت کامل دارند.

بدر شکوهی در خصوص بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،  دستگاه‌های متولی مربوط به ترویج عفاف و حجاب باید عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه بررسی می‌کنند.
وی با قدردانی از همکاری سازمان جهاد دانشگاهی استان در راستای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج عفاف و حجاب، گفت: امسال این طرح از ابتدای دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه اجرا می‌شود و تقریبا ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها رو به اتمام است.
وی با بیان اینکه تبیین و ترویج عفاف و حجاب در جامعه، جا افتاده است، گفت: وضعیت دستگاه‌های اجرایی در بحث ترویج و تبیین عفاف و حجاب مطلوب است.
شکوهی با بیان اینکه تمامی مسئولان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی نقش عمده‌ای در کسب رتبه‌ برتر آذربایجان شرقی در کشور دارند، گفت: بر اساس اعلام مراجع رسمی وزارت کشور، مجموعه اقداماتی که در حوزه ترویج عفاف و حجاب در استان انجام شده، این استان حائز رتبه‌ اول کشوری است.
وی تاکید کرد: تلاش‌های لازم برای ترویج و تبیین و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام می‌شود تا رتبه‌ آذربایجان شرقی در سال‌های بعدی نیز برتر باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید روند و شیوه‌ ایجابی در مسائل فرهنگی از جمله  ترویج و تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مد نظر باشد، گفت: بیش از چهار دهه‌ است که در حوزه‌ ایفای نقش در عرصه‌ مسائل فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب و مقولات فرهنگی عمل کرده‌ایم و معتقدم برای به دست آوردن نتایج درست و مطلوب باید این ماموریت را با رفتار و گفتمان ایجابی انجام دهیم در غیر این صورت نتیجه‌ عکس خواهیم گرفت.
شکوهی افزود: روح حاکم بر شاخص‌های تعریف شده جهت تحقق امر مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اتخاذ رویکرد ایجابی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد