تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 2:56
کد خبر : 89595

بستری شدن ۷۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ناجا/حل و فصل ۷۰ درصد پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره

بستری شدن ۷۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ناجا/حل و فصل ۷۰ درصد پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ بسیاری از مشاغل حساس و مهم برخلاف برخی از مشاغل دیگر از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا، تعطیل نبوده و در عرصه های مختلف نیز به خدمات رسانی پرداختند که یکی از این مشاغل پلیس بوده است. شغلی که به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ بسیاری از مشاغل حساس و مهم برخلاف برخی از مشاغل دیگر از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا، تعطیل نبوده و در عرصه های مختلف نیز به خدمات رسانی پرداختند که یکی از این مشاغل پلیس بوده است. شغلی که به صورت مستقیم با امنیت و جان مردم در ارتباط بوده و در راستای این اصل در عرصه های مختلف نیز به خدمات رسانی می پردازند که یکی از آن ها مراکز درمانی و مشاوره ای است.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی کل ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: نیروی انتظامی در خصوص مقابله با کرونا ۷۰ تیم پزشکی و پرستاری را به کار گرفته است که این تیم ها در ۴۳ مرکز درمانی ناجا به خدمت رسانی مردم می پردازند.

او افزود: طی ۹ ماه ابتدایی امسال ۷۱۷۸ نفر در این مراکز درمانی به علت ابتلا به کرونا بستری شده اند که ۶۲۵۲ نفر پس از درمان، ترخیص و ۶۴ نفر نیز امروز در ۹ بیمارستان ناجا همچنان به علت مبتلا بودن به کرونا بستری هستند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص مراکز مشاوره نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروز در سراسر کشور تعداد ۱۲۸۷ کلانتری فعال هستند که ۱۰۰۳ کلانتری دارای مرکز مشاوره بوده و ۲۸۴ کلانتری نیز فاقد مرکز مشاوره هستند. همچنین ۵۰ مرکز نیز به صورت مجزا از کلانتری ها ارائه خدمات مشاوره و اجتماعی به افراد درگیر در بزه می دهند.

سخنگوی کل ناجا ادامه داد: این مراکز در ۱۶ استان کشور به صورت صد در صد فعال هستند و در این استان ها کلانتری های بدون مشاوره وجود ندارد.

او در خصوص فعالیت های این مراکز افزود: طی ۹ ماه ابتدایی سال ۹۸، پرونده هایی که پس از ارجاع به مراکز مشاوره حل و فصل شده اند، درصد آن ها به ۶۹.۸ درصد می رسد که این رقم در سال ۹۹ به ۷۰ درصد رسیده و حجم زیادی از بار دستگاه های کشور از این طریق کم شده است.

سردار حاجیان در پایان تصریح کرد: تعداد پرونده های ارجاع شده به مراکز و دوایر مشاوره در سراسر کشور از ابتدای سال تا پایان فصل پاییز ۳۱۲ هزار پرونده بوده است و در این خصوص نزدیک به ۴۶۰ هزار خدمات مشاوره ای در حوزه کودکان، روانشناسی و موارد دیگر به مراجعه کنندگان داده شده است. هدف این است تا ما بتوانیم در کنار وظیفه ذاتی خود به شهروندان خدمات اجتماعی نیز ارائه داده و باری از روی سیستم اداری و شهروندان برداشته شود و حضور پلیس در کنار مردم پر رنگ تر باشد.

//انتهای پیام: ۳

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد