تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 13:49
کد خبر : 89494

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: بهترین نقطه مدارس نمازخانه شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: بهترین نقطه مدارس نمازخانه شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام ‌عبدالرضا پور ذهبی عصر روز چهارشنبه در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی استان در سنندج اظهار داشت: عوامل مدرسه، در امر اقامه نماز رکن هستند و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام ‌عبدالرضا پور ذهبی عصر روز چهارشنبه در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی استان در سنندج اظهار داشت: عوامل مدرسه، در امر اقامه نماز رکن هستند و باید به صورت عملی در این زمینه گام بردارند.

وی با اشاره به وجود انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: اگر انسان دلبسته نماز باشد ، قطعا بسیاری از مشکلات جامعه ما حل و جامعه به سمت و سوی خوبی پیش خواهد رفت.

نماینده‌ ولی فقیه در کردستان به نقش مساجد و ارتباط آن با خانه و مدرسه نیز اشاره کرد و افزود: باید قشنگ‌ترین و بهترین نقطه مدارس، نمازخانه باشد و متولیان آموزش و پرورش در امر تجهیز و زیباسازی این مکان با جدیت تلاش کنند.

راه‌اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این همایش توجه به نماز در مدارس را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: توجه به سه رکن اساس تعلیم و تربیت که منزل، خانه و مسجد اگر با هم همراه شود قطعا دانش آموزان به سرمنزل مقصود خواهند رسید.

 محمدرضا مسیب‌زاده از راه‌اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد خبرداد و افزود: ۱۷ کانال در این شبکه راه اندازی شده است که  پنج کانال آن مربوط به قرآن، نماز و عترت و در خصوص پاسخگویی به سوالات احکام دانش آموزان است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: باید زمینه حضور همه دانش‌آموزان را در برنامه‌های قرآنی فراهم کنیم و در عین حال برنامه‌های ما هم اثر بخش باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نه می‌تواند و نه می‌خواهد کاری را انجام دهد؛ بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها در امر اقامه قرآن، عترت و نماز تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش گفت: واگرایی سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی داشته باشد و برعکس همگرایی آن‌ها و ارتباط و تعامل با هم می‌تواند نقش موثری در موفقیت تربیت دینی دانش‌آموزان ایفا کند.

رشید قربانی افزود:جامعه ما جامعه معتقد و دینی است لذا اگر به لحاظ تربیت دینی به تربیت وارسته و شایسته‌ای برسد،قطعا در عرصه‌های دیگر هم موفق خواهد بود و از این جهت پیوند خانه، مدرسه و مسجد و قرار گرفتن محور نماز در بین آن‌ها می تواند بسیار موثر باشد.

 وی اضافه کرد:  ادامه داد: با تلاش مسوولان وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی در چند سال اخیر به حوزه‌های فرهنگی و بویژه بحث نماز، قرآن و عترت توجه ویژه‌ایی شده  و شاید در طول این یک سال با تمام محدودیت ها، اعتبارات ویژه ای برای این امر مهم در نظر گرفته شده است و این موضوع می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های قرآنی و نماز دانش‌آموزان بسیار مهم باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ارتباط مستمر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را بسیار موثر دانست و اظهارداشت: امامان جمعه می‌توانند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان ایجاد کنند.

  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد