تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 8:35
کد خبر : 8931

تبلیغ حجاب و عفاف فقط محدود به بیان احکام نیست/ نهادها و ادارات از حضور مبلغین حوزه در آن مراکز استقبال نمی‌کنند

تبلیغ حجاب و عفاف فقط محدود به بیان احکام نیست/ نهادها و ادارات از حضور مبلغین حوزه در آن مراکز استقبال نمی‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه حیدری در آستانه روز عفاف و حجاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج با اشاره به اهمیت نقش حوزه علمیه خواهران در جهت ترویج این فریضه خاطرنشان کرد: تبلیغ و تربیت مبلغ یکی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه حیدری در آستانه روز عفاف و حجاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج با اشاره به اهمیت نقش حوزه علمیه خواهران در جهت ترویج این فریضه خاطرنشان کرد: تبلیغ و تربیت مبلغ یکی از وظایف و برنامه‌‌های اصلی حوزه‌‌‌ی علمیه است و مبلغان ما نیز در جهت تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت‌‌های گسترده و سازماندهی شده‌‌ای در سطح جامعه دارند.

وی افزود: اعزام مبلغ به مدارس، دانشگاه‌‌ها، ادارات، سخنرانی‌‌ها و تشکیل جلسات متعدد در سطح شهر در این خصوص از جمله فعالیت‌‌هایی است که می‌توان در این حوزه نام برد.

مدیر حوزه‌‌ی علمیه صادقیه در تشریح رویکرد این مجموعه به مقوله عفاف و حجاب، گفت: البته رویکرد ما صرفا بیان مسائل احکامی برای افراد جامعه نیست بلکه حجاب و عفاف علاوه بر بعد دینی بعد اجتماعی و انسانی هم دارد که ما در رابطه با مسائل روز بدان ورود کرده و به آسیب شناسی در فضای جامعه می پردازیم.

وی حضور در فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی را یکی از ابزارهای موثر در این رابطه دانست و اظهار کرد: استفاده از این ابزار یکی از نکات قوت کار است که امکان انتقال محتوای خوب در زمینه عفاف و حجاب را به انبوه مخاطبان و افراد جامعه فراهم می‌‌کند و ما نیز در بهره گیری از این امکانات نهایت سعی خود را به کار می‌‌گیریم.

حیدری با انتقاد از رویکرد دستگاه ها و ادارات نسبت به تبلیغ تخصصی مسائل دینی توسط مبلغان حوزه های علمیه، تاکید کرد: در قبال مسئولیتی که ما داریم، سایر دستگاه ها نیز باید به مسئولیت خود در این رابطه توجه کنند و بدانند که مبلغان نیز مثل سایر انسان‌‌ها نیازهای معیشتی خاص خود را دارند و وقتی زمان و انرژی خود را صرف تبلیغ می‌‌کنند، باید بودجه لازم بدین منظور نیز لحاظ شود؛ یعنی نباید تصور کنند که مبلغ می تواند بدون دریافت حق و حقوق مالی و به صورت رایگان به امر تبلیغ بپردازد.

وی ادامه داد: همه‌‌ی ادارات و دستگاه‌‌ها بودجه‌‌های فرهنگی تعریف شده دارند که در آن باید هزینه‌‌ی پرداختی به مبلغان را نیز لحاظ کنند و همانگونه که برای امور فرهنگی دیگر هزینه می کنند، به این مورد نیز بپردازند.

مدیر حوزه علمیه صادقیه در پایان یادآور شد: ما همچنان بر این ادعای خود اصرار داریم که آماده همکاری با تمام نهادهای سطح استان هستیم اما متاسفانه ادارات و دستگاه های دیگر استقبال لازم را از حضور مبلغان در این مراکز، ندارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد