تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - 5:54
کد خبر : 8872

دستگاه های متولی عفاف و حجاب از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند/ لزوم ورود قوه قضائیه به مساله عفاف و حجاب

دستگاه های متولی عفاف و حجاب از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند/ لزوم ورود قوه قضائیه به مساله عفاف و حجاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن رجبی استاد حوزه علمیه شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود با بیان اینکه بدحجابی و بی حجابی یکی از پیامدهای تهاجم فرهنگی بیگانگان به کشور ما است گفت: ۷۹ سال

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن رجبی استاد حوزه علمیه شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود با بیان اینکه بدحجابی و بی حجابی یکی از پیامدهای تهاجم فرهنگی بیگانگان به کشور ما است گفت: ۷۹ سال پیش رضاخان که عامل بیگانگان در کشور بود کشف حجاب و بی حجابی را پایه گذاری کرد و عده ای از مردم که در اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند به گلوله بسته شدند.

وی با بیان اینکه حجاب عامل مصونیت برای بانوان است اظهار کرد: در روایتی از حضرت علی علیه السلام آمده است که حجاب، صیانت، عفاف و خود نگهداری بانوی مسلمان را در زندگی شاداب نگه داشته و زیبایی او را حفظ می کند.

تلاش جدی دشمن برای ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه ایرانی اسلامی

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به تلاش جدی دشمن برای ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه ایرانی اسلامی افزود: بیشترین آسیب هایی که از بی حجابی و بی عفافی در جامعه ایجاد می شود دامنگیر خانواده ها می شود و فروپاشی و سست کردن بنیان خانواده یکی دیگر از نقشه های دشمن در برنامه تهاجم فرهنگی است.

رجبی به آثار سوء بدحجابی در سلامت روح و روان اشاره و بیان کرد: بخش بزرگی از دلایل استرس، فشارهای عصبی و اضطراب که از آسیب های اجتماعی افراد در جامعه امروز ما است از نتایج پدیده بی حجابی و بی عفتی در جامعه است.

وی با بیان اینکه حجابی، برهنگی و بی عفتی محصول وسوسه های شیطان است تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها یک موضوع مربوط به دین اسلام نیست بلکه انسان به طور فطری خواستار پوشیدگی است و حتی افراد در کشورهای غربی که پیرو سایر ادیان الهی هستند به طور فطری دوستدار پوشیدگی هستند.  

چادر حجاب برتر برای بانوی مسلمان است

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به این موضوع که چادر حجاب برتر برای بانوی مسلمان است افزود: حضرت فاطمه سلام الله علیها خود را در برابر مرد نابینا می پوشاند و رعایت حجاب می کرد و می گفت اگر نامحرم من را نمی بیند من او را می بینم و او هم بوی مرا استشمام می کند.

رجبی با بیان اینکه ارتباط یک زن با جامعه باید همراه با عفاف و حجاب باشد بیان کرد: حجاب بیان کننده شخصیت و محافظی برای یک بانوی مسلمان در ارتباط با نامحرم است.

وی با تاکید بر اینکه ضرر و زیان ها و آسیب های اجتماعی که بدحجابی متوجه کشور می سازد قابل جبران نیست اذعان کرد: آلوده شدن فضای پاک و معنوی جامعه با بدحجابی و ضایع شدن حقوق شهروندی سایر افراد جامعه از جمله ضررها و زیان های بدحجابی است که متوجه جامعه می شود.

دستگاه های متولی عفاف و حجاب از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند

این استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه در قانون حجاب و عفاف برای بیش از ۲۰ دستگاه مسئولیت اجرایی تعیین شده است گفت: متاسفانه متاسفانه در کشور ما حجاب یک متولی مستقیم برای موضوع عفاف و وجود ندارد و دستگاه های اجرایی که برای آن ها در قانون حجاب و عفاف مسئولیت تعریف شده آن چنان که باید به مساله ترویج عفاف و حجاب نمی پردازند و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کنند.

رجبی یادآور شد: اوضاع فعلی حجاب و عفاف در کشور باعث نارضایتی متدینین و مردم شده است و وقت آن است که مسئولان و متولیان به خود آمده و در این خصوص اقدامی موثر انجام دهند.

لزوم ورود قوه قضائیه به مساله عفاف و حجاب

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش دولت در ترویج عفاف و حجاب بیان کرد: فراهم آوردن زمینه ترویج عفاف و حجاب از نظر فرهنگی و اقتصادی، زمینه سازی برای رشد اخلاق و معنویت در جامعه و مبارزه با مخالفان دین و ارزش های اسلامی از جمله مواردی است که باید توسط دولت در جامعه و در راستای ترویج عفاف و حجاب انجام پذیرد.

استاد حوزه علمیه شاهرود با تاکید بر رسیدگی و ورود متولیان و دستگاه های مربوطه به مساله حجاب و عفاف در کشور و اجرای قوانین و وظایف مربوط به دستگاه های خود گفت: قوه قضائیه نیز در مساله حجاب و عفاف ورود جدی پیدا کرده و با افرادی که با بی حجابی و بی عفتی هنجارهای اجتماعی جامعه را می شکنند برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد