تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 3:37
کد خبر : 8791

چرایی حجاب در قرآن

چرایی حجاب در قرآن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجاب در اسلام به عنوان یکی از ضروریات دینی به شمار می‌رود که هیچ‌یک از فقها و علما از صدر اسلام تاکنون در ضروری بودن آن تشکیک نکرده‌اند،حکم حجاب از جمله احکام ارشادی دینی است،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجاب در اسلام به عنوان یکی از ضروریات دینی به شمار می‌رود که هیچ‌یک از فقها و علما از صدر اسلام تاکنون در ضروری بودن آن تشکیک نکرده‌اند،حکم حجاب از جمله احکام ارشادی دینی است، به این معنی که حکم اسلام به حجاب، تأیید حکم عقلی است.

از نظر روان‏شناسی، قطعی‏ ترین عامل رشد انسان میزان ارزشی است که هر فرد برای خود قائل است‏؛ به عبارت بهتر، نافذترین عامل  رشد روانی و شخصیتی انسان، سطح حرمت خود او است.

حجاب موجب حفظ نیروی کار در سطح جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب در گفت‌‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از فواید مهم حجاب در بُعد اجتماعی، حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه است.

وی افزود: زنی که دیده نشود مورد طمع قرار نمی‌گیرد امنیت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب اسلامی است. انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد پوشش دینی نیز نگهبان زن از نگاه‌های آلوده و آسیب‌های احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هرچه این پوشش کامل‌تر شود درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می رود.

وی بااستناد به آیه ۳۳ سوره احزاب خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و در خانه هایتان بنشینید و آرام گیرید بی حجاب و ضرورت از منزل بیرون نروید و مانند دوره جاهلیت پیشین آرایش و خودآرایی نکنید و نماز به پا دارید.

حجت‌الاسلام اکرمی، زن بی حجاب را آسیب پذیر دانست و ادامه داد: زن بی حجاب آسیب پذیر است وقتی که زن از حجاب دینی خود خارج می شود آفات فراوانی سلامت او را  از بین می‌برد.

امام‌جمعه سراب یادآور شد: حجاب زن را پاینده تر، سالمتر و پاکیزه تر نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به فرموده مولی الموحدین علی(ع) افزود: مولای متقیّان علی(ع) می‌فرمایند: بهترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.

حجت‌الاسلام اکرمی تاکید کرد: زحمت حجاب حق بیمه‌ای است که زن برای حفظ آرامش و سلامت آرامش خود می پردازد، زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه سخنان بیهوده و مشکلات دیگر به درون محیط امن او جلوگیری می‌کند.

حجاب اسلامی تجلی زیبای‌های معنوی زن است

حجت‌الاسلام محمد منیب‌راد امام جمعه شهر‌ جدیدسهند در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: حجاب اسلامی تجلی زیبایی‌های معنوی زن است، بدون شک حجاب دینی، زن را از آفات و بیماری های بسیاری بیمه می‌کند و می‌تواند طراوت و جمال او را پایدار سازد.

وی افزود: زن پوشیده از بین خود و خدا، خدا را برگزیده است و از بین احکام دین و خواسته‌های نفس به احکام دین روکرده است، چنین انتخابی به روحیه، تفکر و عمل او حال و هوای دیگری می‌بخشد.

وی بااستناد به آیه ۵۹ سوره احزاب خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومن بگو که خویشتن را به چادر بپوشانند و برای ایمان دار بودن شناخته شوند و از تعرض و جسارت اذیت و آزار نکشند، بر آنان بهتر است.

حجت‌الاسلام منیب‌راد بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) ادامه داد: حضرت محمد(ص) می فرمایند: صیانت زن او را شادابتر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.

امام جمعه شهر جدید‌سهند یادآور شد: پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه‌های شیطانی بوده است، مقایسه آمار جنایات جنسی در جامعه نشان می‌دهد که زنانی که دارای پوشیدگی و محجب هستند، نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند.

وی افزود: رشد بی حجابی وقتی اتفاق می‌افتد که ما با حجاب‌ها را رها کرده‌ایم و همین طور آمار در حال رشد بی حجابی را نظاره می کنیم، و برنامه ریزی برای نجات آنها می‌کنیم، غافل از اینکه بی حجاب‌ها از آسمان و از کرات دیگر نیامده‌اند، بلکه اینها همان باحجاب‌ها هستند که در اصل “بی حجابی پنهانی” بوده اند!

حجت‌الاسلام منیب‌راد زن و مرد را همانند دو سیم برق دانست و تاکید کرد: زن و مرد همانند دو سیم برق می‌مانند که نبود عایق در بین آن‌ها سبب بروز آتش‌سوزی‌های اخلاقی می‌شود و آتش آن بسیاری از ارزش‌ها را محو می‌گرداند و حجاب عایقی است که از این جاذبه‌ها و آتش‌سوزی‌ها پیشگیری می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد