تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396 - 10:36
کد خبر : 8710

آمیخته بودن آفرینش زن با عفت و پاکدامنی

آمیخته بودن آفرینش زن با عفت و پاکدامنی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم شیراز، عفت و پاکدامنی با آفرینش زن به هم آمیخته است. او از روز نخست عفت گرا و پاکدامن است. نگاههای معصومانه و نفرت او از گناه و داشتن عفت و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم شیراز، عفت و پاکدامنی با آفرینش زن به هم آمیخته است. او از روز نخست عفت گرا و پاکدامن است. نگاههای معصومانه و نفرت او از گناه و داشتن عفت و پاکدامنی در برخوردها، نشان ی آن است که عفت در خلقت زن جایگاه عظیم و بلندی دارد، که هم خود آنان و هم دیگران، زن را با این ویژگی می خواهند.

اسلام نیز آفرینش زن و صلاح و خیر جامعه را در نظر گرفته و حجاب را لازم شمرده ات، تا عفت درونی او حفظ شود و بنیان خانواده مستحکم گردد. در نتیجه، زیبایی و دل آرایی زن برای همسرش باشد و دیگران از آن بهره ای نگیرند.

بنابراین، الزام پوشش فقط و فقط برای حفظ عفت اوست، نه زنجیر اسارتی بر دست و پای او و نه سدی در برابر تکامل فکری ، علمی و هنری زن، بلکه وسیله ای است برای تعالی روح و ایفای مسئولیت های فردی و اجتماعی اش. چه بسا زنان پاکدامن سخنوری که تاریخ، خصوصیات و متون سخنرانی های آنان را ضبط کرده است.

نظام جمهوری اسلامی نیز به خوبی ثابت نمود که پوشش زنان نه تنها مانع از کار و کوشش آنان نیست، بلکه زن در پرتو حجاب و عفت و پاکدامنی بهتر می تواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد.

حیا  وعفت  و ستر و پوشش ، تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن و حفظ موقعیت خود در برابر مرد بکار برده است .

زن ، با هوش فطری و با حس مخصوص به خود، دریافته است که از لحاظ جسمی نمی تواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد دست و پنجه نرم کند ، از عهده زور و بازوی مرد بر نمی آید. از طرف دیگر، نقطه ی ضعف مرد را در همان نیازی یافته که خلقت در وجود  مرد نهاده است، و او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است.

وقتی که زن مقام و موقعیت خود را در مرد یافت و نقطه ی ضعف مرد را در برابر خود دانست، همان طور که متوسل به زیور و خودآرایی و تجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد، و دانست که نباید خود را رایگان بفروشد بلکه باید آتش عشق و طلب او را شعله ور کند و در نتیجه مقام و موقعیت خود را بالا برد.

مرد، بر خلاف آنچه ابتدا تصور می شود، در عمق روح خویش از ابتذال زن و از تسلیم و رایگانی او متنفر است. مرد همیشه عزت و استغنا و بی اعتنای زن را نسبت به خود ستوده است.

قطعا درک زن در تمایل او به پوشش بدن و مخفی کردن خود به صورت یک راز تاثیر فراوانی داشته است.

این پوشش و حجاب به حفظ عفت و پاکدامنی او کمک خواهد کرد، زیرا بی عفتی، ریشه ی تمام فسادها و تباهی ها است و باعث متلاشی شدن کانون های گرم خانوادگی و در نتیجه سرگردان شدن فرزندان و گرایش آنها به ناهنجاری ها و خلاف های اخلاقی می شود، که بررسی علل بسیاری از بزهکاری ها و اعتیادها و دزدی ها و … نشا می دهد این معضلات ریشه در خانواده های متلاشی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد