تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 9:06
کد خبر : 85196

احتمال کاهش مرگ‌های کرونایی تا ۹۰ نفر در روز

احتمال کاهش مرگ‌های کرونایی تا ۹۰ نفر در روز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، محمداسماعیل مطلق ظهر امروز در نشست ستاد کرونا این شهرستان اظهار داشت: بنابر آخرین آمار و پیشنهاد بهداشت جهانی، ویروس کرونا قطعا تا پایان سال میلادی جاری وجود خواهد داشت. وی افزود: حتی کشورهایی که واکسیناسون

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، محمداسماعیل مطلق ظهر امروز در نشست ستاد کرونا این شهرستان اظهار داشت: بنابر آخرین آمار و پیشنهاد بهداشت جهانی، ویروس کرونا قطعا تا پایان سال میلادی جاری وجود خواهد داشت.

وی افزود: حتی کشورهایی که واکسیناسون را شروع کرده‌اند همچنان با این ویروس درگیر هستند و دنیا زمانی مصون خواهد شد که تمامی مردم واکسیناسیون شده و بتوانند زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: پیش‌بینی ما آن است که جهان در سال ۲۰۲۲ نیز با این ویروس درگیر خواهد بود زیرا جهش‌ها، علائم و شدت این بیماری منحصر به فرد است.

مطلق ادامه داد: واکسیناسیون کامل و قطع زنجیره شیوع راه نجات جهان از ویروس منحوس کرونا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: دروغگویی و بی‌ثباتی انگلیس بواسطه مخفی کردن نوع جدید کرونا برای کل دنیا آشکار شد.  

ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی گفت: شفافیت و اعلام به روز آمار کرونایی از اقدامات برجسته کشور در موضوع کرونا به شمار می‌رود.

مطلق بیان کرد: مراقبت، حمایت و نظارت سه محور طرح حاج قاسم است و احتمال کاهش مرگ‌های کرونایی با این طرح تا ۹۰ نفر در بهمن ماه وجود دارد.

وی اظهار داشت: کار انقلابی فرماندار قشم که دو ماه زنجیره را در این جزیره قطع کرد با توجه به حجم مسافر قشم شایسته تقدیر است.

ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی افزود: یکی از بهترین کارها برای قطع زنجیره، تدوین نقشه راه و تبین اقدامات تمامی ادارت، دستگاه‌ها و سازمان‌های مستقر در شهرستان در مقابله با کرونا تا اربعین سال آینده به شمار می‌رود.

مطلق ادامه داد: ارتقای سواد سلامت مردم اولین کاری است که باید انجام شود و عدم استفاده از ماسک در جامعه بیانگر ضعف در آگاهی‌بخشی و ارائه آموزش‌های لازم است.

وی با بیان اینکه افزون بر هزار نفر از زن باردار در هرمزگان کرونا مثبت شده‌اند، گفت: با این وجود هرمزگان از استان‌های درخشان در اجرای طرح شهید سلیمانی است و باید این مهم تداوم یابد.

خوش خیالی آفت مقابله با کروناست

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز اظهار داشت: همکاری مردم و مسوولان در مقابله با بیماری منحوس کرونا اقدامی کم نظیر را در این جزیره رقم زده است.

وی ادامه داد: برآیند اقدامات در رنگ بندی‌های کرونایی هویداست اما باید از عادی انگاری کرونا در جامعه جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان قشم افزود: خود مراقبتی نقشی حائز اهمیت در قطع زنجیره کرونا دارد و خوش خیالی نسبت به مهار ویروس از آفت‌های مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

۳۴ کرونا مثبت قشم در قرنطینه خانگی

دکتر حمیدرضا بهزادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ نفر کرونا مثبت این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند و بیمار بستری در بیمارستان وجود ندارد.

وی با بیان ۶ نفر از این بیماران درای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، افزود: مجموعا ۸۵ مورد فوتی در این شهرستان به ثبت رسیده که عمده آن مربوط به جمعیت روستایی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: هم اکنون جزیره قشم در شرایط آبی قرار دارد اما باید مراقبت‌های لازم با همان جدیت اعمال شود چرا که شرایط می‌تواند بسیار شکننده باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد