تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 9:13
کد خبر : 8515

حق‌الناس را از حق خودش مهمتر قلمداد می‌کند

حق‌الناس را از حق خودش مهمتر قلمداد می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه با اشاره به حق‌الناس و اهمیت رعایت آن نزد مسلمانان گفت: در اینجا چون صاحب حق مردم هستند رعایت کردن یا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه با اشاره به حق‌الناس و اهمیت رعایت آن نزد مسلمانان گفت: در اینجا چون صاحب حق مردم هستند رعایت کردن یا نادیده گرفتن آن ارتباط مستقیم با بحث عدالت خداوند دارد.
وی ادامه داد: خداوندی که یکی از صفاتش عادل بودن و دینی که یکی از اصولش عدل است چگونه ممکن است حقوق انسان‌ها برایش کم اهمیت باشد، در دین اسلام حق انسان‌ از جهتی از حق خداوند نیز مهم‌تر لحاظ شده است به طوری که خداوند ممکن است در روز قیامت از حق خود بگذرد اما هیچ‌گاه از حق انسان‌های دیگر نخواهد گذشت.
خطیب نماز جمعه عجب شیر با تأکید به رعایت حق‌‌الناس افزود: البته باید توجه داشت حق‌‌الناس حق‌الله هم هست، زیرا هیچکس جز خدا اصالتا و ذاتا حقی ندارد و حقوق مردم از جانب خدا تعیین شده و تضییع آن مخالفت با حکم و حق الهی تعیین شده است.
شربیانی به سوره مبارکه حدید، آیه ۲۵۵ اشاره کرد و گفت: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِـ» ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب آسمانی و میزان شناسایی حق از باطل نازل کردم تا مردم قیام به عدالت کنند. (و احقاق حقوق و بسط عدل و داد به طور خود جوش از درون جامعه بشری آشکار شود)
وی در ادامه گفت: این نشان از آن دارد که احترام به حقوق دیگران و ادای آن یکی از اساسی‌ترین اهداف ادیان آسمانی است. قرآن کریم در آیات بسیاری مؤمنان را چه در باب مسائل اقتصادی و چه در باب حقوق اجتماعی و… دعوت به احترام به حقوق مردم کرده است.
حجت‌الاسلام محمود شربیانی با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه نساء اظهار کرد: ای کسانی که ایمان آورده‌اید اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید. «یا أیّها الّذین آمنوا لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ» یعنی هرگونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته شده است.
همچنین، امام جمعه شهرستان عجب شیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد آتش به اختیار گفت: آتش به اختیار از نظر و کلام مقام معظم رهبری به معنی بی قانونی و فحاشی نیست بلکه مراقبت از سوء استفاده دشمن و حفظ قانون و انجام کارهای فرهنگی، مثبت و مفید توسط جوانان و صاحبان اندیشه است که با استفاده از امکانات خودشان کارهای فرهنگی انجام بدهند.
حجت‌الاسلام شربیانی ادامه داد: گاهی احساس می‌شود دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت‌های خود را به طور کامل یا خوب نمی‌توانند انجام بدهند در اینجا باید تمام جوانان و صاحبان اندیشه تفکر آنها را شناسایی و با امکانات خود آنها را انجام بدهند.
وی در ادامه خطبه‌ها از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، سازندگی و تامین امنیت کشور تقدیر و از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این نهاد انقلاب اسلامی انتقاد کرد.
جعفر آهی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد