تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 7:09
کد خبر : 85120

فیلبند در پاییز و زمستان

فیلبند در پاییز و زمستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید، می‌توانید به شهرهای رامسر، ساری، آمل، بابل و… بروید. در این شهرها روستاهای زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها فیلبند است. این روستا با ۲۳۰۰ متر ارتفاع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید، می‌توانید به شهرهای رامسر، ساری، آمل، بابل و… بروید. در این شهرها روستاهای زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها فیلبند است. این روستا با ۲۳۰۰ متر ارتفاع در استان مازندران واقع شده و به‌دلیل ارتفاع زیاد به بام شرقی مازندران نیز معروف است. ما در ادامه اطلاعات لازم برای فصل‌های مختلف در این روستا و بهترین زمان سفر به آن را دراختیار شما قرار می‌دهیم.

فصل بهار

در فصل بهار آب‌وهوای این منطقه بسیار منحصربه‌فرد می‌شود و و خیلی از افراد در بهار به آن سفر می‌کنند. در این فصل می‌توانید به دشت مذکور رفته و پدیده اقیانوس ابر را تماشا کنید. بسیاری از عکاسان از نقاط مختلف ایران و جهان برای تماشای اقیانوس ابر به این منطقه قدم می‌گذارند و تصاویر زیبایی را از این پدیده شگفت‌انگیز به ثبت می‌رسانند. در برخی از زمان‌های سال با رفتن به ارتفاعات می‌توانید ابرهای به‌هم متصل شده را ببینید؛ به این پدیده اقیانوس یا جنگل ابر گفته می‌شود. بارش برف، تگرگ و باران، تابش نور خورشید، وزش نسیم و رنگین‌کمان را می‌توانید در یک روز بهاری این منطقه تماشا کنید. شاید مواجه شدن با این صحنه‌ها در یک فاصله زمانی کوتاه در کم‌ترین جای دنیا ممکن باشد؛ اما شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به بام شرقی مازندران آن را تماشا کنید. بهار فصلی است که افراد بسیاری این منطقه را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

فیلبند در پاییز و زمستان

فصل تابستان

اگر قصد دارید از گرمای تابستان فاصله بگیرید و به منطقه‌ای خوش آب‌وهوا بروید، این منطقه بهترین پیشنهاد برای شما محسوب می‌شود. دمای هوای روزهای این روستا در فصل تابستان بسیار خنک و معتدل بوده و شب‌های آن بسیار سرد خواهد شد؛ پس بهتر است که هنگام سفر به این منطقه لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید. تقاضا برای سفر به این روستا در فصل تابستان بیشتر از هر زمان دیگری است. در این فصل همه بومیان منطقه به روستا باز می‌گردند که حضور این اشخاص می‌تواند جلوه دیگری به این دشت باصفا بدهد. با سفر به این منطقه می‌توانید از آلوگی‌های شهری دور شده و لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید.

فصل پاییز

در فصل پاییز برخلاف تابستان و بهار دمای هوای این منطقه به شدت کاهش می‌یابد و تحمل سرمای آن برای گردشگران بسیار مشکل خواهد بود و کم‌کم اهالی آن نیز روستا را ترک می‌کنند. در این فصل کم‌تر کسی به این منطقه قدم می‌گذرد و تقریبا می‌توان گفت خالی از سکنه می‌شود؛ اما ناگفته نماند که منطقه مذکور در فصل پاییز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و نباید از زیبایی‌های آن چشم پوشید.

فصل زمستان

فیلبند در پاییز و زمستان

زمستان این منطقه بسیار سرد و استخوان‌سوز است. روستا در این فصل کاملا خالی از سکنه شده و کسی آن را برای اسکان انتخاب نمی‌کند و حتی اهالی بومیان نیز این منطقه را ترک خواهند کرد. نباید منکر زیبایی‌های این روستا در فصل زمستان بشویم، شما می‌توانید برای بازدید از این دشت زیبا روزها تا قبل از غروب خورشید به آن رفته و از شگفتی‌هایش دیدن کنید. توجه داشته باشید که لباس گرم و تجهیزات کافی همراه خود داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکل جلوگیری کنید. اگر در فصل زمستان به شهرهای شمالی کشور سفر کردید، حتما به رامسر نیز سری بزنید.

بهترین زمان سفر به فیلبند

شرایط جوی این منطقه بسیار ناپایدار است؛ به‌گونه‌ای که در یک روز بهار و پاییز می‌توانید بارش باران، تگرگ، برف، مه، رنگین‌کمان و تابش خورشید را مشاهده کنید. اگر قصد سفر به بام شرقی مازندران را دارید، بهتر است بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر به این منطقه سفر کنید؛ زیرا در این بازه زمانی شرایط آب‌وهوایی روستا در بهترین حالت ممکن بوده و به‌دلیل حضور بومیان می‌توانید از امکانات و خدمات مختلفی در طول سفر استفاده کنید.

نکات لازم برای سفر به این منطقه در پاییز و زمستان

حتی در فصل تابستان نیز باید برای سفر به این منطقه یک لباس گرم همراه خود داشته باشید. به‌دلیل کاهش دمای هوا در پاییز مسافران باید لباس‌های گرم بیشتری همراه خود بردارند؛ پس شما هم این نوع لباس‌ها را با خود به این روستا ببرید. این منطقه در ارتفاعات واقع شده است و به همین دلیل مسیری شیب‌دار و ناهموار دارد؛ پس برای پیاده‌روی یا کوه‌نوردی بهتر است کفش مناسب داشته باشید. همان‌طورکه می‌دانید بیشتر روزهای پاییز در شهرهای شمالی بارانی است و هنگام سفر به این مناطق کفشی را انتخاب کنید که مناسب پیاده‌روی و ضد آب باشد. هنگامی که به بام شرقی مازندران قدم می‌گذارید، متوجه می‌شوید که هر طرف آن زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر اهل عکاسی هستید، حتما یک دوربین با خود به این منطقه ببرید تا بتوانید تصاویری خارق‌العاده از مناظر آن ثبت کنید. در این روستا هیچ اقامت‌گاه یا هتلی وجود ندارد و گردشگرانی که قصد اقامت در آن را دارند، می‌توانند خانه‌های بومیان را اجاره کنند. این منطقه توریستی است و به همین دلیل هزینه بالایی برای اجاره خانه در آن باید پرداخت کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اواسط هفته به این دشت سفر کنید تا بتوانید خانه‌ای با قیمت کم‌تر اجاره کنید.

ما در این مطلب اطلاعات لازم برای سفر به فیلبند را دراختیار شما قرار دادیم. اگر تجربه سفر به این روستا یا آمل، ساری و رامسر را داشتید، نظرات خود را درباره این مناطق با ما به‌اشتراک بگذارید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد