تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 8:11
کد خبر : 8508

حاشیه پرحاشیه

حاشیه پرحاشیه

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* نماز عید فطر امسال، یکی از پر خبرترین نمازهای عید چند سال اخیر بود، اما نه به علت نوع برگزاری و یا مکان آن، در این نماز جماعت عید هم عده ای نه با کفش نماز خواندند و نه جمعیت علیه کسی شعار

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* نماز عید فطر امسال، یکی از پر خبرترین نمازهای عید چند سال اخیر بود، اما نه به علت نوع برگزاری و یا مکان آن، در این نماز جماعت عید هم عده ای نه با کفش نماز خواندند و نه جمعیت علیه کسی شعار داد و نه اینکه داعش به دل نمازگزار ها زده بود؛ بلکه مداح اول برنامه بود که خبرساز شد! نه به خاطر متن اشعارش و نه به خاطر رسایی کلامش بلکه به علت اینکه عده ای بهانه جو به دنبال سرپوش گذاشتن بر عملکرد غیر قابل دفاع خود در پی ایجاد دوقطبی در جامعه و قرار دادن مردم در مقابل مردم هستند.

ایجاد دوقطبی در هر شرایطی در این برهه از زمان به نفع دولتی هاست؛ لذا می بینیم که از صغیر تا کبیر جریان طرفدار دولت به این دو قطبی دامن می زنند؛ چراکه فضای کشور باید ملتهب شود تا مردم فراموش کنند که چه کسی مخاطب بایدهای قبل از انتخابات است. فضا ملتهب شود تا مردم خط خبری تحریم های جدید را کم رنگ ببینند مردم را در مقابل هم قرار می دهند تا مردم نتیجه بی اعتمادی به غرب را در نقض توافقات و عدم کارایی برجام نبینند. پس در این فضا به حاشیه بردن فضای کشور از نان شب هم برای عده ای واجب تر شده است‌. جریان بنفش در این فضا از هر عملی برداشت مطلوب خود را انجام می دهند و با تفنگ رسانه ای خود با یک تیر دو نشان می زند:

 

یکی اینکه به حاشیه رانی مشکلات اصلی کشور و مظلوم نمایی از چهره خود که نمی گذارند کار کنیم و دیگری در نطفه خفه کردن منتقدان خود تا کسی به خود جرات نقد دولت را ندهد، همان چیزی که به صورت آشکار در نیمه اول دهه هفتاد شاهدش بودیم.

اما اینکه عده ای به مداح مذکر نقد می کنند که "چرا این شعر را خواندی و می آمدی و از گل و بلبل و اجر روزه داری می گفتی"، نخیر در این شرایط اگر مداح و شعرش سوژه نمی شد، سوژه ی دیگری پیدا و علم می کردند چراکه جریان همسو دولت به هر شکل نیاز به این حاشیه سازی ها دارد چون که تحریم های جدید در راه است. و اینکه اگر تریبون نماز عید جای زدن حرف دل مردم و مستضعفان نباشد کجا جای آن است. در شعر مداح نه خبری از توهین است نه نقد خارج از عرفی، بلکه صرفا سخنان رهبری و امام و برخی صف اول نشینان را بیان کرد.

 

در این شرایط اگر می توانستند با رسانه ها و صحبت هایشان اجازه سخنرانی به رهبری هم به بهانه برهم زدن اتحاد نمی دادند پس نباید در این فضا به بهانه اینکه به طرف مقابل بهانه ندهیم و وحدت شکنی نکنیم، ساکت بمانیم و نقد عملکرد نکنیم؛ چراکه این می تواند فضا را برای عده ای آزاد کند تا هر طور می خواهند در کشور مدیریت کنند.

 

مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد