تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 12:50
کد خبر : 84960

مراکز ملاقات فرزندان طلاق در تمام شهرستان‌های کردستان فعال است

مراکز ملاقات فرزندان طلاق در تمام شهرستان‌های کردستان فعال است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا رضا اعظمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این محل ملاقات فرزندان طلاق ه به مراکز مهر شناخته می‌شود، آموزش لازم درباره نحوه برخورد والدین در مقابل فرزندان توسط مشاورین ارایه می‌شود. وی با بیان اینکه بدون

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا رضا اعظمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این محل ملاقات فرزندان طلاق ه به مراکز مهر شناخته می‌شود، آموزش لازم درباره نحوه برخورد والدین در مقابل فرزندان توسط مشاورین ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون کمک بهزیستی امکان راه‌اندازی این مراکز نبود اضافه کرد: پیشتر ملاقات فرزندان توسط والدین به ناچار در کلانتری‌ها صورت می‌گرفت که فضای نامناسبی برای کودکان بود.

اعظمی به فعال بودن دادگاه ویژه اطفال در استان اشاره کرد و افزود: قضات در این دادگاه‌ها دوره‌های لازم را در مورد نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نحوه تعامل با این رده سنی فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه احکامی که در این دادگاه‌ها صادر می‌شود با کمک مشاورین بوده و مبتنی بر پیشگیری و بازاجتماعی کردن اطفال است اضافه کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در حوزه آموزش پیش از ازدواج در کنار دانشگاه علوم پزشکی کردستان آموزش‌های حقوقی و قضایی را ارائه می‌کند و روزانه ۲ کارشناس این معاونت به کارگاه‌ها اعزام می‌شوند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با بیان اینکه  عدم اطلاع حقوقی موجب بسیاری از اختلافات و تشکیل پرونده‌های خانوادگی است که این آموزش‌ها توانسته بر کاهش این موارد اثرگذار باشد گفت: ۱۴ مرکز مشاوره خانواده در استان فعال است که قبل از طلاق زوجین به این مراکز ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف این مراکز تلاش برای کاهش رجوع زوجین به محاکم است یادآور شد: ۲۵ درصد زوجین متقاضی طلاق با مراجعه به این مراکز به صلح و سازش رسیده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان یاد آور شد: با توجه به راه‌اندازی سامانه تصمیم، زوجین متقاضی طلاق با مراجعه به این سامانه اینترنتی که با کمک بهزیستی طراحی شده است درخواست خود را ثبت می‌کنند و موجب می‌شود وارد محیط دادگستری نشوند.

وی اختصاص شعب ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز، پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی، مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی، رفع کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌ای، انجام مطالعات و آسیب شناسی و تلاش برای کاهش جمعیت کیفری استان را از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اعلام کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد