تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 6:36
کد خبر : 84726

۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران فاقد سرپناه هستند

۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران فاقد سرپناه هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه بخشداری کهریزک از توابع شهرستان ری، سردار حسین رحیمی در بازدید از مرکز سروش محل نگهداری معتادان متجاهر این بخش، افزود: با توجه به اینکه مهمترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه بخشداری کهریزک از توابع شهرستان ری، سردار حسین رحیمی در بازدید از مرکز سروش محل نگهداری معتادان متجاهر این بخش، افزود: با توجه به اینکه مهمترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت اعتیاد دوباره است، تلاش شد با تغییر در رویکردها و شیوه بازپروری در مرکز سروش مقرر شد علاوه بر سم‌زدایی، شرایط برای بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده و بازار کار نیز فراهم شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت دانشمند شهید فخری‌زاده، با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم و شهروندان عبادت است، اظهار داشت: پلیس مسئول ارتقا و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهادهای جامعه مسئولیت دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت مرکز بازپروری سروش خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش های صورت گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

این مسئول گفت: نیروی انتظامی ماموریتی به عنوان بازپروری و جمع آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسئولیت شهرداری و بهزیستی است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود با این حوزه ورود پیدا کردیم.

سردار رحیمی با تاکید بر اهمیت برقرار امنیت به ویژه در کلانشهر تهران و مشقت های آن اضافه کرد: بنده شخصا همه مردم را برادران، خواهران و فرزندان خود می دانم و پلیس هرجا که موضوعی تحت عنوان آسیب اجتماعی وجود داشته باشد با رویکرد اجتماعی و ایجابی پلیس که دارای سبقه است ورود پیدا می کند.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی بزرگ‌مردی است که نام بلند ایشان رعشه بر اندام استکبار جهانی انداخته و امروز راه و هدف بلند ایشان با قدرت و قوت مضاعف ادامه دارد.

۳ درصد معتادان مرکز نگهداری سروش بی سواد هستند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت نیز در این آیین  با اشاره به اقدامات فرهنگی در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سه درصد افراد در این مرکز بی سواد هستند طی هماهنگی های صورت‌ گرفته با آموزش و پرورش مقرر شده اقدامات لازم برای سوادآموزی جامعه مخاطب در این مرکز صورت گیرد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: وضعیت مرکز سروش پیش از این با کاربری دیگری فعالیت داشت که در سال های گذشته با تغییر کاربری برای ظرفیتی فراوان و جمعیتی افزون بر ۶۷۰ نفر معتاد و مددجوی بی سرپرست تبدیل شد.

به گفته این مسئول یکی از معضلات بزرگ مرکز بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش تامین آب آشامیدنی بود که با پیگیری های استاندار تهران، فرماندار ویژه ری و بخشدار کهریزک این پروژه با ۱۴ کیلومتر حفاری برای انتقال آب در حال انجام‌ می باشد که اقدام بسیار بزرگی است و جای قدردانی دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده با اهتمام ویژه فرماندار و بخشدار، آب آشامیدنی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر راه اندازی شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مهم ترین اقدام صورت گرفته در این‌ مرکز با تمرکز بر بازپروری و حرفه آموزی مددجویان است.

سرهنگ حسنوند همچنین با اشاره به توسعه و تجهیز گلخانه در این مرکز یادآور شد: برای این‌ پروژه تاکنون ۸۰۰ میلیون هزینه شده است که در صورت تجهیز صنعتی و حمایت مجمع خیرین امنیت ساز می توان امکانات آن را بیش از گذشته گسترش داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ حسنوند رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت به همراه حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران، امین بابایی بخشدار کهریزک و اعضای مجمع خیرین امنیت ساز از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی سروش بازدید کردند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد