تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1396 - 10:54
کد خبر : 8457

تکلیف برجام مشخص شود/ نماز جمعه منادی وحدت است

تکلیف برجام مشخص شود/ نماز جمعه منادی وحدت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه به میزبانی مصلی و حسینیه مدرسه قلعه با بیان اینکه سنگر نماز جمعه همواره دولت ها را در طول تاریخ مورد نقد قرار داده است و مداحی تریبون

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه به میزبانی مصلی و حسینیه مدرسه قلعه با بیان اینکه سنگر نماز جمعه همواره دولت ها را در طول تاریخ مورد نقد قرار داده است و مداحی تریبون هفته گذشته نماز عید فطر در تهران را نباید به نماز جمعه نسبت داد، ابراز داشت: باید پرسید چرا باوجود رسانه های مجازی هنوز تریبون نماز جمعه به عنوان مهمترین رسانه شناخته شده است، گروه و دسته بندی در نماز جمعه معنا ندارد، نهادی که امام راحل(ره) احیا کرد به همه گروه ها تعلق دارد و باید گفت مهمترین سنگر در برابر هجمه های دشمن تربیون نماز جمعه به شمار می رود و باید سرآغاز وحدت و اتحاد مردم واقع شود.

وی با بیان اینکه آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است، تصریح کرد: با بدعهدی های آمریکا باید تکلیف برجام مشخص شود که آیا نقض شد یا خیر و چرا به برترین مولفه های اقتدار یعنی نیروهای مسلح و سپاه هجمه می کنند آمریکا بزرگترین حامی تروریست محسوب می شود لذا از آنها انتظاری نیست اما چرا نیروهای خودی اقتدار موشکی را زیر سئوال می برند  آیا اگر گفته شود نیروهای نظامی پیمانکاران بی اسلحه هستند ظلم به سپاه نیست؟ لذا باید همواره مراقب نفوذ ها و توطئه های دشمن بود و نیروهای مسلح در کشور را مورد تکریم قرار داد.

ضرورت نظارت بیشتر بر تورهای گردشگری جنگل ابر

امام جمعه شاهرود با طرح این پرسش که چرا با وجود پیشرفت های علمی و فنی در زمان تحریم و سختی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر عقبگرد داشتیم، ابراز داشت: باید گفت اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر بود تولید و اشتغال و دینداری نیز وجود دارد و باید پرسید چرا در رسانه ها و ادارات  امر به معروف و نهی از منکر هنوان نمی شود؟

امینی ضمن گلایه از مجلس در خصوص بندهای مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در  زمینه امر به معروف و نهی از منکر ورود جدی تری را باید داشته باشد و با اختصاص بودجه فرهنگی در این زمینه نباید اجازه داد منکرات به امر عادی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مخالف گردشگری نیستیم اما باید خط قرمز آن مشخص شود، افزود: چرا در جنگل ابر که همه درختان آن ذکر خدا می گویند امر به معروف تضعیف شده است باید این حساسیت در همه افراد تقویت شود و باید توجه داشت که با تضعیف شدن معروف ها خانواده و کشور متضرر خواهد شد.

آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خود جوش است

امام جمعه شاهرود با بین اینکه کار فرهنگی مهم ترین اقدام در کشور قلمداد می شود و آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خود جوش است که باید در تمام کشور جوانان و صاحبان فکر و اندیشه به ابتکار خودشان کار فرهنگی را انجام دهند، ابراز داشت: آتش به اختیار به معنای فحاشی و معدوم کردن جریان های انقلابی نیست چرا که قبل از انقلاب نیز وجود داشت و امروز نباید منتظر دستور العمل و بودجه خاص در کشور بود لذا باید در عرصه فرهنگی حد و مرزها تعیین شود.

وی افزود: آمریکا در طول تاریخ همواره بزرگترین فجایع را در کشورهای مسلمان خلق کرده است تجویز داعش، حمایت از ایران هراسی، کمک به نیروهای بعثی عراق، ایجاد جنگ در کشورهای یمن و سوریه تنها بخشی از بد عهدی های آمریکایی محسوب می شود و درباره عربستان باید گفت مسیری که انتخاب کرده است آینده مبهی را برای آنها در پی خواهد داشت.

تقوای حاصله از ماه رمضان حفظ شود 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خواسته خدا از بندگانش تقوا است، ابراز داشت: مومنان واقعی کسانی هستند که در ذکر مومنان جدایی ایجاد نمی کنند و در راستای تحصیل به تقوا می کوشند اگر نماز برای مومن مهم باشد نباید عوامل خارجی مانع از ذکر شود.

امینی با بیان اینکه مهمترین ذکر نماز است و دعوت به تقوا بستر سازی نیاز دارد، تصریح کرد: خداوند همه آشکار و پنهان را می بیند و رهبر کبیر انقلاب می خواست نماز در همه ادارات محوریت باشد لذا حاکمیت باید بستر نماز و ذکر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه نشان دهنده ایمان است، افزود: تقوای حاصله از ماه رمضان باید حفظ شود و دستاوردهایی که ماه گذشته مومنان کسب کردند باید سرمایه برای ۱۱ ماه آینده خود قرار دهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد