تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1396 - 9:32
کد خبر : 8442

آتش به اختیار به معنای هرج و مرج نیست/عزت و امنیت کشور در گرو وحدت و انسجام است

آتش به اختیار به معنای هرج و مرج نیست/عزت و امنیت کشور در گرو وحدت و انسجام است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این مطلب افزود: آتش به اختیار به این مفهومی نیست که کاری کنید که به هرج و مرج تفسیر شود. وی با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این مطلب افزود: آتش به اختیار به این مفهومی نیست که کاری کنید که به هرج و مرج تفسیر شود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان در ماه مبارک رمضان و طرح موضوع اصطلاح «آتش به اختیار» تصریح کرد: ایران باید از نظر فرهنگ قوی و غنی باشد، اما اگر مشکلی دیدید به مسئولان تذکر بدهید و نگذارید سیستم ضعیف و کم توان شود.
امامی کاشانی با بیان اینکه آتش به اختیار اصطلاحی در میان نظامیان است آن هم برای شرایطی که در جنگ پیش می آید که افسر می گوید اینچنین عمل کنید و منتظر فرمان ما نباشید و آنجا متداول است، افزود: این موضوع در زمان حمله صدام خبیث به ایران نیز مطرح بود و شهید چمران در جنگ های نامنظم نیز به این مطلب اشاره می کرد.

** صبر، توکل و انتظار سهاصل ضروری حل مشکلات است
خطیب نماز جمعه تهران همچنیبن در خطبه نخست نماز جمعه گفت: صبر، توکل و انتظار سه اصل ضروری برای حل مشکلات جامعه ضروری است.
امامی کاشانی افزود: صبر از حکمت ریشه می گیرد، چون حقیقت را می توان با صبر و استقامت فهمید.
وی با بیان اینکه استقامت در راه خدا انسان را آگاه می کند که وظیفه اش چیست، اظهارکرد: حکمت نیز علمی است که انسان را از جهل در مسیر درست مصون می دارد.
ادامه دارد…
سیام ** ۳۰۷۰ ** ۹۰۲۲ ** خبرنگاران: داود نخ کوب نیاسر و رقیه نوری *انتشار: امید غیاثوند

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد