تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 6:27
کد خبر : 83955

امام جمعه سنندج: مکتب شهید سلیمانی باید به جریان و گفتمانی همه‌گیر تبدیل شود

امام جمعه سنندج: مکتب شهید سلیمانی باید به جریان و گفتمانی همه‌گیر تبدیل شود

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شجاعت، ایثار، فداکاری همه شهدا و در راس آنها سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی عامل اقتدار امروز ایران اسلامی است. وی افزود: شهید سلیمانی به خاطر امنیت و آسایش نه تنها درون مرزها بلکه مردم در خارج از مرزها از جان خود گذشت

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شجاعت، ایثار، فداکاری همه شهدا و در راس آنها سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی عامل اقتدار امروز ایران اسلامی است.

وی افزود: شهید سلیمانی به خاطر امنیت و آسایش نه تنها درون مرزها بلکه مردم در خارج از مرزها از جان خود گذشت و برای دفاع از مظلومین سینه سپر کرد و نام و یاد این شهید گرانقدر برای همیشه در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: خداوند در آیه ۹ سوره حشر می‌فرماید “عده‌ای هستند به خاطر جان مردم جان خود را فدا می‌کنند و این اوج گذشت است”.

وی اذعان داشت: سردار سلیمانی نه بخاطر کشورگشایی بلکه به خاطر ایجاد امنیت و عدالت و حفظ جان مظلومین و نجات آنان در برابر دشمنان ایستاد و او کسی بود که تعیین‌کننده معادلات جهانی بود.

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان با ایجاد داعش دنبال ضربه‌زدن جدی به اسلام و وحدت مسلمانان بودند و سردار سلیمانی با از بین بردن آن بزرگترین خدمت به جهان اسلام کرد.

 سردار سلیمانی با از بین بردن داعش بزرگترین خدمت به جهان اسلام کرد

وی اضافه کرد: خون و خونریزی و ویران کردن زیربنای اقتصاد کشورهای مسلمان تنها دستاورد مدعیان دفاع از حقوق بشر بود و در این راستا حتی افراطیونی را ایجاد کردند که با نام اسلام و مسلمانان بزرگترین ضربه‌ها را به اسلام و مسلمانان زدند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: دین اسلام، دین عطوفت و مهربانی به همه بشریت است، اما دفاع از کیان و شرف و مظلومین بزرگترین دستور دین اسلام است و شهید سلیمانی این دستور را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند و در این مسیر مذهب و قومیت برایش فرق نداشت.

وی افزود: شهید سلیمانی انسانی بود که در طول حیات، وجودشان سرشار از برکت و بعد از شهادتشان نیز دنیا به حرکت درآمد و جریان مقاومت عمیق‌تر و محکم‌تر جلو رفته است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی به جریان مقاومت عمق بخشید و در واقع این شهید بزرگوار فرمول مقاومت را در جهان منتشر کرد و به دنیا آموخت، مکتب شهید سلیمانی نسخه‌ای ماندگار است که باید به جریان و گفتمانی همه‌گیر تبدیل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد