تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 13:16
کد خبر : 83865

مکتب سلیمانی| ادامه مسیر فرهنگ‌سازی در شهرستان ممسنی در دهه بصیرت

مکتب سلیمانی| ادامه مسیر فرهنگ‌سازی در شهرستان ممسنی در دهه بصیرت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ممسنی، یکمین سالگرد شهادت سردار دلها و دهه بصیرت و فرا رسیدن چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده و رحلت عمار انقلاب، مرحوم آیت الله مصباح یزدی، زیباترین بهانه شکوفایی فعالیتهای فرهنگی و خدماتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ممسنی، یکمین سالگرد شهادت سردار دلها و دهه بصیرت و فرا رسیدن چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده و رحلت عمار انقلاب، مرحوم آیت الله مصباح یزدی، زیباترین بهانه شکوفایی فعالیتهای فرهنگی و خدماتی در سطح شهرستان ممسنی و این ایام شد.

بسیج به عنوان بزرگترین سازمان و مجموعه مردمی، همواره و در موقعیت‌های مختلف، کنار مردم بوده و در مشکلات و سختی‌ها و شادی‌ها و غم‌ها، از طریق خدمت‌رسانی و اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی در سخت‌ترین و بهترین شرایط، به عنوان لشکر مخلص خدا، با تمام وجود و مجاهدانه در صحنه‌ها حضور دارد.

در دهه بصیرت، سپاه ناحیه ممسنی، به عنوان محور و‌ موتور حرکت دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی، اقدام به برگزاری نشست‌های متعددی با محوریت تبیین مکتب سلیمانی شد که در نوع خود بی‌نظیر و منشاء خیرات و برکات بسیاری است.

جشنواره تئاتر مکتب سلیمانی یکی از این برنامه هاست که با همکاری و همراهی معاونت فرهنگی سپاه فجر فارس و مرکز آفرینش های بسیج استان در دست انجام است که تاکنون بیش از سی گروه تئاتر اعلام حضور و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نموده‌اند.

 جلسه هماهنگی و توجیهی جشنواره، با حضور حسین حیاتی فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه ممسنی،  دبیران اجرایی و علمی جشنواره و کارگردانان گروه‌های تئاتر در محل نمازخانه سپاه ممسنی برگزار و نکاتی در رابطه با اهمیت فعالیت‌های هنری متناسب با محورهای هفتگانه این جشنواره و شیوه برگزاری و ارسال آثار، توسط سرهنگ حیاتی فرمانده ناحیه، انصاری دبیر اجرایی و ستوده دبیر علمی جشنواره بیان و به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان نیز پاسخ داده شد.
 
نخستین شب شعر مکتب سلیمانی نیز به همت سپاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تلاش کانون بسیج هنرمندان ممسنی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شهر نورآباد برگزار شد.

در این شب شعر که با حضور خانواده‌های شهدا، امام جمعه و دیگر مسئولان و مشارکت شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان برگزار شد، اشعار نغز و ارزنده‌ای با موضوع سردار سلیمانی و شهید فخری زاده برای نخستین بار توسط شاعران، در این شب شعر طنین انداز شد.

 محمد محمودی نورآبادی، سید اعظم حسینی، مریم ستوده، حبیبی فهلیانی، فاطمه داوید و قلی کشاورزی شش شاعری بودند که در این شب شعر با اشعار فارسی و لری، شعرخوانی نمودند.

هنرنمایی کودکان و نوجوانان خوش ذوق نورآبادی، سخنرانی امام جمعه شهرستان و رونمایی است نماهنگی زیبا از اسماعیل بیرونی از جمله برنامه‌های انجام شده در این شب شعر بود.

نشست اصحاب قلم و رسانه با موضوع تبیین شاخصه‌های ‌مکتب سلیمانی یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مفید و ضروری انجام شده در این ایام است که با حضور نویسندگان انقلابی و اصحاب رسانه در نمازخانه سپاه ممسنی، با حضور و سخنرانی امام‌جمعه و فرماندهی ناحیه انجام گرفت.

در این نشست چند ساعته که با همت کانون بسیج رسانه سپاه ممسنی برگزار شد، هشت نفر از نویسندگان و فعالان رسانه‌های انقلابی از جمله نصیب الله حیاتی، سیدمحمدرضا رستمی، محمد محمودی نورابادی، حمیدگنجایش، شهاب جعفری، مصطفی زارع، عقیل مهدی‌پور و مریم ستوده نقطه نظرات خود را درباره رسالت رسانه و تحلیل و شیوه‌های تبیین شاخصه‌های مکتب سلیمانی ارائه نمودند. 

روشنگری، امیدآفرینی و تقویت روحیه مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم و تبیین محورهای شخصیت سردار سلیمانی در فضای رسانه، از مهمترین مباحث مطرح شده از طرف نویسندگان و اصحاب قلم و رسانه در این نشست بود.

مداحان مکتب سلیمانی عنوان نشست دیگری است که با همت کانون بسیج مداحان سپاه ممسنی و با مشارکت مداحان انقلابی و شاخص شهرستان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی ممسنی، در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد.

در این نشست مداحان در وصف و رثای سردار دلها ذکر مصیبت نموده و توصیه‌های رهبری به جامعه مادحین را بازخوانی کردند.

ادامه رزمایش کمک مومنانه توزیع بیش از ۷۰۰بسته معیشتی و برخی اقلام جهیزیه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ناحیه مقاومت سپاه ممسنی، مجمع خدام المهدی (عج)، مرکز نیکوکاری حضرت علی اصغر(ع)دشمن زیاری و ارسال کمک‌های رستوران‌های تخت جمشید و چوبی به مرکز نگهداری معلولین المهدی نوراباد و افتتاح مرکز خیریه برم سیاه و جلب رضایت و آزادی چند زندانی، با مدیریت امام جمعه و به صورت همزمان نیز از جمله برنامه‌های انجام شده در دهه بصیرت در ممسنی است.

افتتاحیه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نشست دیگری است که در روزهای آتی با همت ستاد اکران مردمی جشنواره عمار و مشارکت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن فیلم و عکس و با حمایت سپاه پاسداران در شهرستان ممسنی برگزار می‌شود.

مریم ستوده، مسئول جشنواره عمار در استان فارس ضمن تشکر از ستاد اکران عمار در ممسنی، این افتتاحیه را نخستین فعالیت جشنواره یازدهم عمار در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت نواحی سپاه و سازمان‌ها و محموعه های فرهنگی، شاهد پررنگ شدن اکران‌های مردمی در سراسر استان باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد