تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 - 13:07
کد خبر : 83385

فرمانده قرارگاه قدس سپاه: حاج‌قاسم امت واحد اسلامی را شکل داد

فرمانده قرارگاه قدس سپاه: حاج‌قاسم امت واحد اسلامی را شکل داد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمد کرمی بعد از ظهر امروز در یادواره شهید حاج‌قاسم میرحسینی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در کنار مزار سردار دل‌ها در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: شهدای عزیز ما تاریخ‌ساز شدند و تاریخ و راه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمد کرمی بعد از ظهر امروز در یادواره شهید حاج‌قاسم میرحسینی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در کنار مزار سردار دل‌ها در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: شهدای عزیز ما تاریخ‌ساز شدند و تاریخ و راه را برای رسیدن به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی هموار و روشن کردند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: از اول پیروزی انقلاب که امام فرمود، «ما برای پیاده‌کردن اسلام ناب محمدی و تشکیل امت واحد اسلامی قیام کرده‌ایم» در واقع برای اجرای فرامین الهی در کل دنیا مردان شجاع، توانمند و همه ملت ایران به میدان آمدند و برای پشتیبانی از اسلام عزیز همه ملت و جوانان وارد میدان شدند و تلاش خودشان را شروع کردند.

وی بیان داشت: دسیسه‌های دشمن یکی پس از دیگری از تاریخ شروع انقلاب شروع شد و استکبار تمام تلاش خود را برای متوقف کردن حرکت عظیم اسلامی به کار گرفت، تلاش‌های مختلفی را برای متوقف کردن این حرکت عظیم برنامه‌ریزی کرد تا از راه‌های مختلفی به ملت ایران ضربه وارد کند اما از آنجایی که اراده الهی پشت سر حرکت نظام بود، توطئه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شد و امروز به خوبی تحقق آیات الهی را می‌بینیم.

سردار کرمی عنوان داشت: ملت ایران با اتکای به خدا وارد این صحنه شدند، اولین ویژگی شهدا توحید، توجه به خدا، خداشناسی، بصیرت، آگاهی و حرکت هوشمندانه و عالمانه بود، زمانی که دشمن با تمام تجهیزات در اختیار صدام مزدور به کشور حمله کرد جوانان با اتکای الهی وارد صحنه نبرد شدند.

وی با اشاره به اینکه در جبهه همه چیز رنگ و بوی الهی داشت و رزمندگان فقط به رضایت الهی فکر می‌کردند، اظهار کرد: امروز تاریخ‌سازی شهدا به دلیل اتکای آنها به خداوند بود و رمز موفقیت هم همین بود و از هیچ‌کس واهمه نداشتند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس با فرهنگ و مدیریت قرآنی در مقابل دشمن ایستادند و دائم در میدان بودند و لحظه‌ای احساس خستگی نکردند و توطئه‌های دشمن را تشخیص دادند.

کرمی ادامه داد: وقتی داعش با غول رسانه‌ای غرب و تبلیغات زیاد استکبار راه‌اندازی و معرفی شد، گرد و غبار فتنه بود اما تشخیص شهید حاج‌قاسم سلیمانی در آن لحظه، چشم فتنه را کور کرد و این بصیرت از توجه به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی به فضل الهی و به برکت خون شهدا در دنیا پیش می‌رود، بیان کرد: شهید سلیمانی چه مدیریتی کرد در دنیای اسلام برای مقابل با توطئه صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها که دائم برای مقابله با اسلام تلاش می‌کنند تا ظرفیت‌های اسلامی کنار هم نیایند اما حاج‌قاسم امت واحد اسلامی را شکل داد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه حرکت حاج‌قاسم برای تمدن اسلامی بود، گفت: دشمن عصبانی است از اینکه این همه در منطقه هزینه کرد اما با اقتدار و هوشیاری حاج‌قاسم و هدایت‌های رهبری این توطئه‌ها خنثی شد و همه همینه‌اش به خطر افتاد و امروز آمریکا رو به افول است.

سردار کرمی با تأکید بر اینکه درسی که از شهدا می‌گیریم عشق آنها به خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین و زیباترین لحظه شهید همان لحظه شهادت است امروز اگر ما می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم به خداوند توکک کمنیم و شبانه‌روز برای اهداف اسلام تلاش کنیم و به فضل الهی این حرکت پیش خواهد رفت و همه توطئه‌های دشمن یکی پس از دیگری نقش بر آب خواهد شد.

روایت سردار معروفی از نحوه شهادت شهید حاج‌قاسم میرحسینی معاون لشکر ثارالله

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان نیز در بیان خاطراتش از شهید حاج قاسم میرحسینی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهید میرحسینی در هیچ کجای جنگ حتی  در لحظه سخت عملیات والفجر هشت ذره‌ای نترسید.

وی با اشاره به اینکه شهید میرحسینی هم مثل حاج‌قاسم نحوه و نوع شهادتش را می‌دانست و به چند نفر گفت، عنوان کرد: امروز دقیقا زمانی است که حاج‌قاسم میرحسینی در همین لحظات شهید شد.

معروفی در تشریح آن روز گفت: چهارمین گردانی بودیم که وارد کانال پرورش ماهی شدیم باید از پل زوجه استفاده و قرارگاه تیپ عراق را منهدم می‌کردیم تا عقبه ما حفظ شود و فشار دشمن کم شود، گردان ما سه گروهان داشت شهید حاج‌قاسم میرحسینی به من رسید چون نقطه مهمی برای الحاق بود بیش از دو ساعت در منطقه درگیر بودیم، عراقی‌ها هم خیلی فشار گذاشتند و جنگ تن به تن شد و ۱۲ تا ۱۳ نفر شهید و مفقود شدند، ما و شهید میرحسینی بودیم پل منفجر شد و مطئمن شدیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان ادامه داد: عبور ما از نهر آب باید انجام می‌شد فاصله با دشمن ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر بود باید دشمن را سد می‌کردیم که دشمن نرسد و بچه‌ها عبور کنند، بچه‌ها به آب زدند و خیلی اذیت شدند، عبور کردیم با فاصله ۳۰۰ متر وارد کانال معروف پرورش ماهی شدیم کانال هم پر آب و گل بود و خیلی سرد بود.

معروفی افزود: شهید میرحسینی هم آنجا بود، وضعیت ما خیلی خوب نبود یک گردان باید به عقب برمی‌گشت برای تجدید قوا چون تجهیزات خودش را از دست داده بود هوا کم کم رو به غروب بود، ایشان به ما گفت، یکی از ما خود را به حاج‌قاسم برسانیم برای توضیح وضعیت و تجدید قوا، من دو نفر با خودم برداشتم و رفتیم که هر کس به حاج قاسم برسد خبر بدهد.

وی عنوان کرد: به قرارگاه رسیدیم ساعت ۹ شب وارد سنگر حاج‌قاسم شدم دیدم حاج‌قاسم سرش پایین است و بیسیم دستش، برخورد حاج‌قاسم سلیمانی مثل همیشه نبود تعجب کردم به حاجی گفتم وضعیت این است و اصرار کردم بعد به من گفت، حاج‌قاسم جانشین و فرمانده تیپ ادوات لشکر شهید شدند.

معروفی ادامه داد: فشار شهادت حاج‌قاسم میرحسینی اندازه یک لشکر روی دوش حاج‌قاسم سلیمانی  سنگینی می‌کرد، ایاشن برای وضو رفت بیرون از سنگر همراهش رفتم، گفت: حسین لحظه‌ای که پل منفجر شد و به آب زنید و آمدید حاج‌قاسم شهید شد من آنجا بودم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی عاطفه‌اش بر رسالتی که برای اسلام و انقلاب انجام می‌داد، غلبه نمی‌کرد، اظهار کرد: ما اقرار می‌کنیم که حاج‌قاسم سلیمانی را نمی‌شناسیم، ایشان جزء اسرار الهی است که امروز بر همه قلوب ملت ایران حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن حاج قاسم را نزد بلکه قلب ملت ایران را زد می‌خواست قلب ملت ایران را از کار بیندازد اما اشتباه محاسباتی کرد بلکه ۸۰ میلیون قلب ایران قلب حاج‌قاسم است و کینه برای انتقام به موقع دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد