تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 10:47
کد خبر : 83041

مرکز توانمندسازی بیماران بهبود یافته بانوان استان قزوین راه اندازی شد

مرکز توانمندسازی بیماران بهبود یافته بانوان استان قزوین راه اندازی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنج شنبه ایرنا، این مراکز با ۹ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده و ۷۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد. مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این مراسم گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور در حالی ۵/۴

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنج شنبه ایرنا، این مراکز با ۹ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده و ۷۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این مراسم گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور در حالی ۵/۴ درصد است که این نرخ در استان قزوین ۳/۹ درصد است. 

علیرضا وارثی افزود : نرخ اعتیاد در بین بانوان کشور در حالی ۱/۹ درصد است که این رقم در استان قزوین ۰/۹ درصد می‌باشد که نشان دهنده وضعیت مطلوب قزوین نسبت به میانگین کشوری در زمینه اعتیاد است.

ž وی یادآورشد : طلاق، اعتیاد، اقدام به خودکشی، خشونت خانگی و زنان سرپرست خانوار از جمله مهم ترین موضوعات مربوط به زنان و خانواد در استان قزوین است که بهزیستی نسبت به آنها برنامه های ویژه ای را دنبال می‌کند.

ž مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: این اداره کل در زمینه طلاق وظایفی را دنبال می کند که مهم ترین آنها شامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده از طریق افزایش رضایتمندی، پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن در استان می شود.

ž این مسوول گفت: برای کاهش و کنترل این پدیده اجتماعی هم اداره کل بهزیستی اقدام به راه اندازی مرکز جامع مراقبت از خانواده در کلیه شهرستان های استان، ارایه خدمات به زوجین متقاضی طلاق، برنامه های آگاه سازی از طریق اورژانس اجتماعی، توسعه مراکز مشاوره و توسعه اورژانس اجتماعی کرده است.

ž وارثی با اشاره به آمار زوجین متقاضی طلاق مراجعه کننده به سامانه تصمیم استان قزوین اضافه کرد: امسال چهار هزار و ۷۹۸ به این سامانه مراجعه کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۸ درصد به سازش منتهی شده است.

ž وی اظهار داشت: این اداره کل در زمینه مسایل اجتماعی و اعتیاد راهبردهایی را دنبال می کند که شامل درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر الگوی پرهیز مداری، نگهداری از افراد بهبود یافته بی خانمان و ارایه خدمات بهداشتی جهت پیشگیری از بیمارهای مسری می شود.

ž این مسوول گفت: بهزیستی استان قزوین براساس این راهبردها برنامه هایی را از جمله پذیرش و ارایه خدمات به زنان دارای اعتیاد در کمپ ساحل امن، مرکز توانمندسازی زنان و صیانت از بیماران بهبود یافته و مرکز سرپناه شبانه(شلتر) زنان انجام می دهد.

ž وارثی افزود: در حال ۹ هزار و ۵۳۳ نفر از زنان و دختران دارای معلولیت تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند که از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۶ نفر مستمری دریافت می کنند. 

ž

ž

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد