تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 9:03
کد خبر : 82663

نشست خوانش کتاب “روز آزادی زن” در مشهد برگزار شد

نشست خوانش کتاب “روز آزادی زن” در مشهد برگزار شد

نویسنده کتاب” روز آزادی زن” روز چهارشنبه در این نشست گفت: این کتاب حاصل گردآوری خاطرات بیش از ۱۵۰ نفر از کسانی است که در سال ۱۳۵۶ در تظاهرات روز ۱۷ دی در مبارزه با بی حجابی شرکت داشتند. سمیه ذوقی افزود: رژیم پهلوی، سالروز اعلام کشف حجاب رضاخانی در ۱۷دی سال ۱۳۱۴ را روز آزادی

نویسنده کتاب” روز آزادی زن” روز چهارشنبه در این نشست گفت: این کتاب حاصل گردآوری خاطرات بیش از ۱۵۰ نفر از کسانی است که در سال ۱۳۵۶ در تظاهرات روز ۱۷ دی در مبارزه با بی حجابی شرکت داشتند.
سمیه ذوقی افزود: رژیم پهلوی، سالروز اعلام کشف حجاب رضاخانی در ۱۷دی سال ۱۳۱۴ را روز آزادی زن نامیده بود و تمامی سیاستهای رژیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده ‌بود که بی‌حجابی را آزادی و باعث رشد و ترقی زن وانمود کنند.
وی ادامه داد: در تظاهرات اعتراضی روز ۱۷دی سال ۱۳۵۶ بیش از ۲۰۰ زن مسلمان و مبارز مشهدی در تظاهرات از فلکه آب به سمت میدان شهدا حضور داشتند که با حمله ایادی رژیم، ۲۴ نفر از این زنان دستگیر شدند و در این کتاب جنبه‌هایی از این واقعه به تصویر کشیده‌ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همراهی زنان این مرز و بوم با انقلاب یکی از ارکانی بود که کشتی انقلاب را در تلاطم سالهای مبارزه یاری‌رسان بود.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: کشف حجاب در دوره پهلوی اوج دشمنی استکبار با دین و عقیده مردم بود و ما وظیفه داریم اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: جمع‌آوری خاطرات شفاهی ایام انقلاب در قالب کتاب‌هایی مانند “روز آزادی زن” به کسب آگاهی اجتماعی مردم کمک می کند.
او تاکید کرد: آرامش روانی جامعه، حفظ ارزش و مقام زن، استحکام پیوند خانوادگی و استواری جامعه از جمله اثرات و نتایج حجاب و عفاف در جامعه است.
در پایان این نشست از پوستر مسابقه کتابخوانی “روز آزادی زن” رونمایی شد.
این مسابقه کتابخوانی در قالب چهارگزینه ای، تهیه پادکست و پوستر از ۱۷ دی ماه تا ۱۷ بهمن ماه در بستر سامانه سماک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای شرکت علاقه مندان در مسابقه قابل رویت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد