تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 9:18
کد خبر : 82345

شهید سلیمانی در برخورد با دیگران اصل را ولایت و مودت می‌دانست

شهید سلیمانی در برخورد با دیگران اصل را ولایت و مودت می‌دانست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه پیام نور، سردار احمدکریم پور در آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات درباره سردار سلیمانی فرمودند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه پیام نور، سردار احمدکریم پور در آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات درباره سردار سلیمانی فرمودند که سردار سلیمانی یک مکتب و مدرسه است. 

کریم پور ادامه داد: مکتب خانه وی فرماندهی و پرورش نیروی قدس بود. سردار سلیمانی رزمنده ای بدون مرز بود که وظیفه دفاع از کلیت و کیان کشور را بر عهده داشت. سردار سلیمانی یک مکتب است و همه می‌توانند از فضائل وی یاد بگیرند

وی با بیان خاطراتی از سپهبد شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی یک راهنما بود که علاوه بر تفکر و درایت، شجاعت هم داشت.

سردار کریم پور محور خلقیات سلیمانی را مودت و ولایت عنوان کرد و گفت: ایشان در برخورد با دیگران اصل را ولایت، مودت و ارتباط دوسویه می دانست و بر همین اساس با همه برخورد می کرد.

مشاور سردار سلیمانی بیان کرد: از خصوصیات بارز اخلاق اجتماعی سردار سلیمانی خوش اخلاقی و خنده رویی در همه احوال بود و اخم را فقط بر دشمن جایز می دانست. از دیگر ابعاد بارز شخصیتی سردار دلها پاسخگو بودن به همه نیازها و سوالاتی بود که از ایشان می شد.

سردار کریم پور با بیان خاطراتی از تدابیر فرماندهی خاص سپهبد شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نگاه ویژه ای به بیانات مقام معظم رهبری داشت و بر همین اساس عمل می کرد. هنر فرماندهی ایشان این بود که دشمن را شناسایی و اطلاعات دقیق از آن بدست می آورد و بعد عمل می کرد. درس گرفتن از قرآن کریم و تاریخ و تطبیق آن با شرایط حاضر و درس گرفتن از شکست های گذشتگان از تدابیر ویژه سردار سلیمانی بود.

این فرمانده دفاع مقدس خطاب به دانشجویان اذعان کرد: شما دانشجویان اگر می خواهید تغییر کنید و حرکت زایی کنید، با تدبیر در قرآن و تاریخ و دریافت نکات آن می توانید موفق شوید.

وی نگاه سردار سلیمانی به حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را اینگونه توصیف کرد: رهبری مذهبی سیاسی با آمدن حضرت امام خمینی (ره) معنا یافت، امام آمد و اسلام را زنده کرد، شیعه و ایران را زنده کرد. از مسائلی که سردار همیشه بر آن تاکید داشت تبعیت از رهبری بود و در این باره می گفت: ما باید تابع رهبری باشیم، مواظب باشیم که ولایت ما قضا نشود، این مسئله خیلی مهم است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سپهبد سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و “ابومهدی المهندس” جانشین سابق سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه سال گذشته به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد