تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 7:34
کد خبر : 81868

پویش "ابرقهرمان من" بهانه‌ای برای تبیین و معرفی شخصیت سردار دل‌ها به زبان ساده برای نوجوانان

پویش "ابرقهرمان من" بهانه‌ای برای تبیین و معرفی شخصیت سردار دل‌ها به زبان ساده برای نوجوانان

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  پویش ابرقهرمان ایران من برگرفته از کتاب قهرمان ایران من کاری است که با همکاری بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شده و تا ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد. پویش “ابرقهرمان من” یک رویداد محتوا محور برای دانش‌آموزان

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  پویش ابرقهرمان ایران من برگرفته از کتاب قهرمان ایران من کاری است که با همکاری بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شده و تا ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد.

پویش “ابرقهرمان من” یک رویداد محتوا محور برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی

مدیر اجرایی پویش در رابطه با مزیت‌های منحصر به فرد این پویش اظهار داشت: مردم ما، سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی در این یک سال اتفاقات خوبی را برای سپاسگزاری و قدردانی زحمات حاج قاسم انجام دادند، پویش “ابرقهرمان من” یک پویش محتوا محور است و اگر بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم، فعالیت‌هایی که برای بزرگداشت شخصیت‌ها انجام می‌شود متاسفانه بعضا به این سمت می‌رود که فقط از مخاطب همراهی و مشارکت بگیرد بدون اینکه به مخاطب محتوایی داده شود.

وی ادامه داد: این پویش برای نخستین بار به شکلی است که در کتابی‌که تولید کردیم، به دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی محتوایی را در قالب ۲۰ داستان از زندگی شهید سلیمانی ارائه داده و بعد از آن بازخورد محتوای ارائه شده را درقالب نقاشی یا استوری دریافت می‌کنیم.

محمدحسن زمانیان با اشاره به اینکه رمان کودک در حوزه داستان زندگی حاج قاسم در مقطع ابتدایی برای نخستین بار در این پویش منتشر شده ‌است بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد دیگر کتاب این است که به سمت واقعیت افزوده بودن رفته یعنی دانش‌آموز پس از خواندن داستان یک فیلم که در مورد داستان تهیه شده است را می‌بیند، علاوه‌ بر همه تولیداتی که انجام شده، این کار مشارکتی هم شده یعنی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات محور بحث دانش‌آموزی ۲۲ بهمن را روی این کتاب ترتیب دادیم.

وی افزود: بچه‌ها از اکنون این کتاب را درفضای شاد دریافت کرده و تا ۲۲ بهمن با ما همراه می‌شوند، مسابقه شرکت می‌کنند و با چالش درگیر می‌شوند یعنی این پویش فقط یک کار روتین و فقط نمادین برای سالگرد شهادت سردار نیست بلکه ما درطول ۲ ماه دانش‌آموزان‌ را درگیر زندگینامه این شهید خواهیم کرد.

کتاب “قهرمان ایران من” بیان ساده با زبان کودکانه برای دانش‌آموزان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در رابطه با هدف اصلی این پویش اظهار داشت: کشورهای غربی دنیا با رویاپردازی قهرمانان توهمی را تولید کرده و آن‌ها را به رخ دنیا می‌کشند در حالی‌ که ممکن است فردی در کشور آنان کار کوچکی انجام داده باشد که آن فرد را در رسانه‌های دیداری و شنیداری‌شان بزرگ‌تر از چیزی که است مطرح می‌کنند ولی ما بعضی قهرمان‌های ملی و بزرگی داریم که قابلیت طرح در جایگاه بین‌المللی را دارند اما متاسفانه خودمان در مورد معرفی آنان به جوانان و نوجوانان کم‌کاری و غفلت می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ابرقهرمان‌های بزرگ دنیا حاج قاسم سلیمانی است، عزیز دلی که برای از بین بردن تروریست در دنیا زحمات زیادی کشیده و در مقطعی به خاطر حضور داعش در دنیا خواب از چشم مردم ربوده شده بود اما حاج قاسم باعث شد این عامل فساد از بین رفته و مردم جهان دوباره آرامش پیدا کنند.

مرتضی عمومهدی در رابطه با پویش “ابرقهرمان من” عنوان کرد: برای معرفی حاج قاسم کتابی به زبان کودکان تهیه و تدوین شده است که خوش‌فهم و با زبان ساده و قابل خواندن برای کودکان است و این کتاب با عنوان قهرمان ایران من درفضای مجازی و به صورت چاپی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا ۲۰ داستان از زندگی حاج قاسم را خوانده و در خاطراتشان باقی بماند.

وی افزود: برای این که این کار مداوم بوده و اثربخشی تربیتی بلندمدت داشته باشد، مسابقه‌ای از کتاب طراحی شده و تا ۲۲ بهمن فرصت دارد که پس از آن داوری‌های لازم و اهدای جوایز صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران اصفهان با اشاره به صحبت سردار سلیمانی مبنی بر تبدیل تهدید به فرصت بیان کرد: براساس گفته حاج قاسم، باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و از این فرصت استفاده مطلوب داشته باشیم و امروزه کرونا یک تهدید است که باید از فرصت آن استفاده کنیم، برگزاری برنامه‌های مختلفی که در دستورکار قرار دارد از جمله راهیان نور مجازی، جشنواره داستان‌نویسی دانش‌آموزی و پویش ابرقهرمان من نشانه استفاده از این فرصت است.

هیچگاه حاج قاسم راجع به برجام با من صحبت نکرد/ ماجرای عصبانیت سردار سلیمانی از ظریفنمایشگاه عکس سردار سلیمانی در ایوان انتظارسردار مارانی: شهادت سردار سلیمانی موجب استحکام جبهه مقاومت شد

وی ادامه داد: زیرساخت تمامی اتفاقات توسط آموزش و پرورش فراهم شده و به‌دلیل اینکه باید روی نوجوان کار تربیتی، معرفتی و اخلاقی صورت بگیرد، اداره آموزش و پرورش بر این موضوع جدیت و اهتمام داشته و زیرساخت‌های خوبی را برای کمک و همکاری با سپاه فراهم کردند، بتوانیم در این همکاری خوب از اثرات و تولیدات خوبی بهره‌برداری داشته باشیم.

حاج قاسم، یک انسان همه‌جانبه و مظهر قهرمان واقعی کودکان و نوجوانان

نویسنده کتاب قهرمان ایران من در رابطه با رویه تهیه این کتاب اظهار داشت: این کتاب ۲۰ داستان از زندگی حاج قاسم که توسط عموی هادی و هدی، خواهر و برادر دوقلو برای آنان تعریف می‌شود را شامل شده و در تعریف داستان‌ها به زبان کودکانه، به پرسش‌هایی که ممکن است برای نوجوانان ۱۰ سال به بالا درهنگام شنیدن خاطرات و داستان زندگی حاج قاسم ایجاد شود، پاسخ داده می‌شود؛ به‌ عقیده من همان گونه که نوجوانان ما در دوران دفاع مقدس با عباراتی همچون تیپ، گردان و امثال آن‌ها آشنا بودند، بچه‌های امروز که در مهد تکنولوژی و رسانه هستند هم می‌توانند از آن‌ها سر در بیاورند.

وی ادامه داد: خوشبختانه داستان من در زمانی نوشته شد که ابرقهرمان ما زنده بود و بچه‌ها در کتاب ۱۰ روز قبل از حادثه شهادت حاج قاسم با عمو در مورد سردار صحبت کرده و ذوق می‌کنند که قهرمان‌های واقعی هم وجود دارند، شهید سلیمانی قطعا یک ابرقهرمان بود، کسی‌ که وقتی برای حل مشکل مستضعفان و نیازمندان به او مراجعه می‌شد سریع به فریادشان می‌رسید، پس از نوشتن کتاب به این نتیجه رسیدم که او یک انسان همه جانبه بوده و تمامی معیارهای مدیریت، شجاعت و صفات دیگر را دارا بوده است.

به‌گزارش تسنیم پویش “ابرقهرمان من” از جمله فعالیت‌های مشترک نهاد سپاه و آموزش و پرورش است که در کنار اقدامات و جشنواره‌های دیگر به تبیین و معرفی شخصیت حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها به دانش‌آموزان و نسل آینده کشور می‌پردازد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد