تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 6:37
کد خبر : 81755

گشت مرزی و عملیات مشترک؛ دستور کار سفر سردار کریمی به پاکستان

گشت مرزی و عملیات مشترک؛ دستور کار سفر سردار کریمی به پاکستان

سردار «مجید کریمی» که روز گذشته (یکشنبه) برای یک دیدار رسمی به دعوت دولت پاکستان به اسلام‌آباد پایتخت این کشور سفر کرده است، امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: سفر فعلی به پاکستان در راستای دعوت رسمی دولت پاکستان و نیروی مبارزه با موادمخدر این کشور انجام شده که قرار است دیدارهایی با وزرای کشور،

سردار «مجید کریمی» که روز گذشته (یکشنبه) برای یک دیدار رسمی به دعوت دولت پاکستان به اسلام‌آباد پایتخت این کشور سفر کرده است، امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: سفر فعلی به پاکستان در راستای دعوت رسمی دولت پاکستان و نیروی مبارزه با موادمخدر این کشور انجام شده که قرار است دیدارهایی با وزرای کشور، کنترل موادمخدر و فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان انجام شود.

وی با اشاره به سفر خود به شهر بندری “کراچی” در جنوب پاکستان، افزود: با فرمانده آژانس امنیت دریایی کشور میزبان نیز دیدار و درباره مسائل مختلف حوزه مبارزه با موادمخدر و امنیت دریایی صحبت خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تاکید کرد: گشت همزمان مرزی و عملیات‌های مشترک میان پلیس مبارزه با موادمخدر ایران و پاکستان را با مقامات کشور میزبان مطرح و دنبال می‌کنیم.

کریمی اظهار داشت: ما همکاری‌های بسیار مطلوبی در قالب همکاری‌های سه جانبه در پروژه‌های سازمان ملل میان جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان داریم و جدای از آن همکاری‌های دوجانبه با پلیس مبارزه با موادمخدر همسایه شرقی پاکستان داریم و آن را دنبال می‌کنیم.

وی با تشریح اهداف سفر خود به پاکستان افزود: تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه، تبادل اطلاعات، همکاری‌های مرزی و جلوگیری از قاچاق و ترانزیت موادمخدر، بررسی شیوه‌های قاچاقچیان و بررسی مسیرهای قاچاق موادمخدر؛ دستور کار اصلی دیدار با مقامات پاکستانی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر هماهنگی و همکاری در نقاط مشترک مرزی با پلیس مبارزه با موادمخدر پاکستان تاکید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹۸۰ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کرده و به همین دلیل ما معتقدیم که همکاران ما در پاکستان باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از ورود موادمخدر از مرزهای این کشور به ایران انجام دهند.

سردار مجید کریمی افزود: روند مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر میان پاکستان و ایران در جریان است اما ما انتظار داریم کشور همسایه که توانایی آنان بهتر از وضعیت فعلی است، برخورد جدی‌تر علیه معضل بین المللی داشته و بیش از گذشته با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند تا بتوانیم جامعه امن و سلامت برای کشورمان و منطقه فراهم کنیم.

استقبال از تلاش‌های پاکستان برای مراقبت از مرزهای مشترک با ایران 

سردار کریمی افزایش اقدامات پاکستان علیه پدیده موادمخدر را اجتناب ناپذیر دانست و ضمن استقبال از طرح حصارکشی مرزهای مشترک با ایران توسط طرف پاکستانی، افزود: انسداد مرزها فرصت را برای قاچاقچیان قطعاً کمتر خواهد کرد و جمهوری اسلامی نیز از این اقدام خوب، استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: در عین حال ایران خواهان افزایش حضور نیروهای مرزی پاکستان (اف‌سی) و پلیس مبارزه با موادمخدر این کشور در نقاط مشترک مرزی با ایران است.

سردار کریمی افزود: ما آگاه به برخی مسائل پیش روی همکاران پاکستانی در مناطق مرزی هستیم و آن را کاملاً درک می‌کنیم اما به عنوان یک دولت، ما توقع همکاری بیشتر و موثرتر از کشور پاکستان را داریم و آن را نیز در دیدار با مقامات این کشور مطرح کرده و متقابلا نظر دوستان پاکستانی را نیز خواهیم شنید. 

براساس این گزارش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا و اعضای هیات همراه لحظاتی پیش به دیدار سرلشکر “محمدعارف ملک” فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان رفتند و پس از آن قرار است دیدار با وزیر کشور پاکستان انجام شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد