تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 6:09
کد خبر : 81729

ارسال ۲۲۰ اثر به سوگواره سردار دل‌ها در لرستان

ارسال ۲۲۰ اثر به سوگواره سردار دل‌ها در لرستان

اعظم روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به برگزاری سوگواره فرهنگی، ادبی و هنری استانی «سردار دلها» در لرستان اظهارداشت: پوستر فراخوان سوگواره استانی سردار دلها به مناسبت سالگرد  شهادت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم از هفته دفاع مقدس  همزمان با نمایشگاه چهلمین سال دفاع مقدس آغاز و تا پانزدهم

اعظم روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به برگزاری سوگواره فرهنگی، ادبی و هنری استانی «سردار دلها» در لرستان اظهارداشت: پوستر فراخوان سوگواره استانی سردار دلها به مناسبت سالگرد  شهادت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم از هفته دفاع مقدس  همزمان با نمایشگاه چهلمین سال دفاع مقدس آغاز و تا پانزدهم آذر ماه مهلت داشت.

وی با بیان اینکه سوگواره استانی سردار دلها در ۱۷ بخش  فرهنگی، هنری، ادبی برگزار می شود،افزود: الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهادت سردار سلیمانی و اتحاد ملی، راز محبوبیت شهید سلیمانی، وصیت نامه شهید سلیمانی، نقش فضای مجازی در معرفی شخصیت سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم در استان لرستان از جمله موضوعات این سوگواره است.

رئیس  امور فرهنگی اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: این سوگواره در قالب‌های یادداشت ، مقاله، شعر ، دلنوشته، نمایشنامه، نماهنگ ،کلیپ، موشن گرافی، فیلم، پادکست، عکس، خوشنویسی، فتو نیوز،  نقاشی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود۲۲۰ اثر به دبیر خانه سوگواره استانی سردار دلها  ارسال شده که با توجه به پایان مهلت ارسال آثار، داوری آثار شروع شده و در ۱۵دی ماه برگزیدگان این سوگواره معرفی می‌شوند.

 روانشاد در رابطه با اهداف برگزاری این سوگواره تصریح کرد: خلق آثار مختلف از سوی هنرمندان از زمان شهادت سردار سلیمانی تا کنون،سبب شد تا مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری این سوگواره کنند تا  این آثار جمع آوری شوند و  آثار قابل چاپ مکتوب شوند و تولیدات چند رسانه‌ای نیز  ثبت می‌شوند.

وی بیان کرد:   زندگی سردار سلیمانی ظرفیت‌عظیمی است و شهادتش نیز کمتر از آن  نیست در همین راستا هنرمندان می‌توانند تا مدتهای زیادی با الهام گرفتن از این دستاوردها  آثار فرهنگی و هنری تولید کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد