تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1396 - 10:48
کد خبر : 8134

امام جمعه یزد: حاکمیت اسلام و ارزش‌های انسانی مهم‌ترین خواسته انقلاب اسلامی است

امام جمعه یزد:
حاکمیت اسلام و ارزش‌های انسانی مهم‌ترین خواسته انقلاب اسلامی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های امروز – دوم تیرماه – نماز جمعه یزد ضمن تشکر از مردم دارالعباده برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: سزاوار است که مسئولان حمایت از مردم مظلوم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های امروز – دوم تیرماه – نماز جمعه یزد ضمن تشکر از مردم دارالعباده برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: سزاوار است که مسئولان حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را قدر بدانند.

وی حمایت از مظلومان و اظهار همدردی و همدلی با آنها را یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان دانست و بیان کرد: طبق روایات اسلام، هرکس صدای نیاز مظلومان را بشنود و به آنها توجه نکند مسلمان نیست.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روزهای آخر ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خداست و انسان‌های مومن باید سعی کنند در روزهای باقی مانده از ماه رحمت از عنایت و لطف خدا غافل نشوند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی، یازدهم تیرماه سالروز شهادت شهید صدوقی و ششم تیرماه مصادف با سالروز ترور مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که حواث انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مشکلات مختلفی که برای انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این حوادث و وقایع بیانگر توطئه‌ها و دشمنی‌های متعدد مستکبران علیه انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیرترین انقلاب در سطح جهان است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها نظامی است که رهبر آن هیچ وقت دستوری مبنی بر کشتار و ترور را صادر نکرده است.

امام جمعه یزد انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی، انسانی و دینی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) هیچ وقت ادعای رهبری جامعه مسلمانان را نکرد و همیشه به دنبال دستگیری از مظلومان و دفاع از ارزش‌های انسانی و الهی بود.

ناصری حاکم کردن قرآن و ارزش‌های الهی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: ترویج مکتب ناب محمدی ملاک تشکیل انقلاب اسلامی در ایران است.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در هیچ جای دنیا اجازه رشد و پیشرفت به مسلمان داده نمی‌شود، اظهار کرد: ایران اسلامی با رهبر مقام معظم رهبری به محلی برای رشد و تعالی هر چه بیشتر و بهتر انسان‌های آزادی خواه و مسمان تبدیل شده است.

این مقام مسئول اسلام را عامل دستیابی به تمام دستاوردهای علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و انسانی دانست و گفت: امروز ایران اسلامی در قله پیشرفت رو به جلو قرار گرفته است.

امام جمعه یزد در ادامه حاکمیت اسلام، حاکمیت ارزش‌های انسانی و دوستی های خالص را اهداف کلان انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان دین و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی بودند.

وی با بیان این که جنگ نرم نظیر ترویج فساد و ترویج مرام غربی‌ها از جمله توطئه های جدید دشمنان دین و نظام اسلامی ایران است، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید بیش از پیش ترویج ارزش‌های دینی و انسانی و هم‌چنین تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

نماز عید فطر در یزد، یکپارچه و منسجم برگزار شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر تعیین استاندار و شهردار جدید برای شهر و استان یزد، توصیه کرد: مردم نباید به این شایعات توجه کنند، زیرا مسئولان و دست‌اندرکاران همیشه با در نظر گرفتن صلاح مردم و استان نسبت به انتصاب اشخاص اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به پراکندگی برگزاری نماز عید سعید فطر تأکید کرد: نماز عید سعید فطر یکی دیگر از نمادهای اتحاد و انسجام مسلمانان است و باید به صورت یکپارچه و منسجم در استان و شهر یزد برگزار شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد