تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 6:45
کد خبر : 81172

برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در بهاباد و یک خبر کوتاه

برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در بهاباد و یک خبر کوتاه

آیین بزرگداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ،همرزمان شهیدش و نیز امیرحسین  قربانی بهابادی دانشجوی شهید در سقوط هواپیمای اوکراینی مسیر تهران – کیف با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم جمعه شب در مسجد انقلاب شهر بهاباد برگزار شد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان

آیین بزرگداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ،همرزمان شهیدش و نیز امیرحسین  قربانی بهابادی دانشجوی شهید در سقوط هواپیمای اوکراینی مسیر تهران – کیف با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم جمعه شب در مسجد انقلاب شهر بهاباد برگزار شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، امام جمعه بهاباد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت :  این شهید از سرمایه‌های مهم و ارزشمند مقاومت و فرماندهی بزرگ بود که برای اعتبار و  سربلندی ایران تلاش می‌کرد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه این شهید الگوی کامل ولایتمداری است و معرفی سیره  او  کشور را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند، افزود : مکتب شهید باید بیشتر به مردم  معرفی شود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در آرزوی شهادت بود و همیشه کلامش این بود «خدایا از تو می خواهم طوری شهید شوم که عضوی از من باقی نماند و در راه رضای تو جان دهم» و این خواسته نشان از دریا دلی سردار دل‌ها دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه افکار، گفتار و کردار این شهید در عرصه اخلاق، جهاد و نبرد با دشمنان اسلام بی نظیر بود، خاطرنشان کرد: شخصیت این شهید مظهر درایت، ایثار، شجاعت و مقاومت است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم شاگرد نمونه مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و حرکت در مسیر این شهید باید تداوم یابد ،افزود : حاج قاسم با پیروی بی چون و چرا از ولایت با تمامی وجود در راستای اعتلای انقلاب و اسلام حرکت کرد تا به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امروز، اقتدار نظام در منطقه مرهون خون شهدای بزرگی چون شهید سلیمانی و محسن فخری زاده است، گفت: شهید سلیمانی فرزند به حق اسلام بود که نهال وجودش در بوستان امام راحل رشد کرد و تحت زعامت مقام معظم رهبری به شجره طیبه تبدیل شد.

ابراهیمی بشکانی بیان کرد: بزرگی شهید این بود که در پرتو رهبری عمل می‌کرد، این راه همچنان برقرار و حمایت از مظلومان و محرومان همچنان ادامه دارد.

اجرای سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود و مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت  نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از سه فروند هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

بهاباد

رژه موتوری یگان های مسلح شهرستان بهاباد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهر بهاباد برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت : شهادت حاج قاسم موجب اتحاد و وحدت بیشتر مردم ایران شد که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره فرمودند.

سرهنگ سعید دهقان افزود : این شهید در بعد نظامی و در دفاع مقدس از جمله نخبگان بود که با تلاش‌ او مرزهای دفاعی ما تا سواحل دریای مدیترانه گسترش یافت.

وی تاکید کرد: تشریح ابعاد شخصیتی این شهید ضروری است زیرا ما شاگردان مکتب سردار دل‌ها هستیم و باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه سردار سلیمانی اسوه مقاومت ،بصیرت و نشان اقتدار اسلامی بود، افزود : بزرگترین ویژگی شخصیتی او تبعیت از مقام ولایت زمان بود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد