تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 3:01
کد خبر : 80894

حاج قاسم اسطوره‌ای بود که برای ایران همه کار کرد/ تا هوادار خوشحال است از فکری حمایت می‌کنیم

حاج قاسم اسطوره‌ای بود که برای ایران همه کار کرد/ تا هوادار خوشحال است از فکری حمایت می‌کنیم

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، استقلال برای دومین بار در فصل جاری به صدر جدول رسیده است ولی باز هم طرفداران این تیم در استانه دیدار با پرسپولیس و دربی بزرگ پایتخت نگران دیدار تیم شان با فینالیست لیگ قهرمانان اسیا هستند و این موضوع را به نحوه مربیگری محمود فکری مربوط می دانند. حسن روشن

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، استقلال برای دومین بار در فصل جاری به صدر جدول رسیده است ولی باز هم طرفداران این تیم در استانه دیدار با پرسپولیس و دربی بزرگ پایتخت نگران دیدار تیم شان با فینالیست لیگ قهرمانان اسیا هستند و این موضوع را به نحوه مربیگری محمود فکری مربوط می دانند. حسن روشن در گفت و گو با دانشجو، معتقد است محمود فکری باید بتواند سطح خودش را با استقلال و جایگاه این تیم بالا بیاورد. وی درباره این روزهای استقلال حرف زد. گلزن ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین که خود برادر شهید است، در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی درباره شخصیت و نحوه به شهادت رسیدن سردار دلها نیز درد و دلهایش را مطرح کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:
* سال گذشته در دیماه سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی نیروهای تروریست آمریکایی به شهادت رسید. حالا و در سالروز آن اتفاق تلخ برای ایران و ایرانی چه حسی دارید؟
– طبعا خیلی سخت بود. همه ما او را به عنوان یک اسطوره می شناختیم و برای همه کارهایی که برای ایران عزیزمان انجام داد مدیونش بودیم. او در عراق و کشورهای دیگر همواره با نیروهای داعش می جنگید تا مبادا خطری ایران را تهدید کند.

* درباره شهادت سردار صحبتی دارید؟
– واقعا مستحق چنین شهادتی نبود. او شهید شد ولی به شکلی که دل همه مردم ایران را به درد آورد و جدایی اش با ایران و مردم کشورمان را تلخ تر کرد. خدا او را بیامرزد و امیدوارم که نحوه زندگی کردنش برای خیلی ها الگو باشد.

* استقلال گل گهر را شکست داد و به صدر رفت. از وضعیت تیم رضایت دارید؟
– اینکه هوادار از نتایج تیم و جایگاهش خوشحال است ما هم راضی هستیم. ما از روز اول گفتیم که این اکیپ(کادر فنی) را قبول داریم و تأییدشان کردیم چون از خودمان بودند ولی محمود فکری باید بداند که لِوِل کار در استقلال با نساجی و نفت مسجد سلیمان تفاوت دارد. ما تا اینجا برای فکری آرزوی موفقیت کرده و قصدمان هم حمایت بوده است ولی فعلا. مادامی که بتواند هوادار را خوشحال نگه دارد از او حمایت می کنیم.

* “لِوِلَش را بالا ببرد” را بیشتر توضیح می دهید؟
– باید خودش را در بوته آزمایش های هفته به هفته لیگ برتر روبروی تیم های دیگر بسنجد. اگر لولش پایین است خودش را بالا بیاورد و اگر حس می کند بالاست باید خودش را بالاتر ببرد. اگر بخواهد با این رویه ادامه بدهد تازه ۴ سال دیگر به امروز پرسپولیس می رسد و یک قهرمانی هم می آورد.

* چطور این کار را بکند؟
– باید با گرفتن مشاوره های علنی یا خصوصی سطح فنی اش را بالاتر ببرد. یک نمونه اش در تعویض هاست.

* بله! خیلی از کارشناسان معتقدند او در تعویض هایش دقت کافی را ندارد؟
– این خودش یک ضعف است. برخی مربیان مریض تعویض هستند. یک عده اصلا تعویض نمی کنند و یک عده فکر می کنند باید هر همه تعویض هایشان را انجام بدهند. در بازی با فولاد به محض اینکه تیمش جلو افتاد یک دفاع آورد و مهاجم را بیرون کشید در حالی که همیشه می گویند بهترین دفاع حمله است. در بازی با گل گهر هم که من بخش هایی از آن را دیدم با بیرون بردن هر دو هافبک دفاعی اش(ریگی و رضاوند) تیمش خیلی عقب رفت.

* بله! قبول دارید که اگر مظاهری نبود استقلال امتیازی نمی گرفت؟
– در ادامه حرف قبلی ام باید بگویم که تیم ملی برزیل هیچ وقت دروازه بانان خوبی نداشته است. شاید تنها یک نفر باشد که اسمش فیلیکس بود. رایکوف، یوگسلاو بود ولی تفکراتش برزیلی بود و می گفت تیم برزیل با قرار دادن ۴ مدافع و دو هافبک خوب جلوی آنها دفاعش را قرص می کند بعد با هافبک های نفوذی و مهاجمان فوق العاده اش وارد میدانی می شد که مطمئن بود یک گل از حریف می خورد ولی در عوض تلاش می کرد سه گل به تیم روبرو بزند.

* به هر حال تأثیر محمدرشید مظاهری را می توان نادیده گرفت؟
– نه! اتفاقا دیدم چند توپ خوب را گرفت. ولی فکر می کنم حضور او در استقلال بیشتر از اینکه به نفع استقلال باشد به سود سید حسین حسینی است. او فصل قبل چون بدون رقیب مانده بود به شدت افت کرد. همیشه گلر بدون رقیب انگیزه هایش را از دست می دهد. منصور رشیدی و ناصر حجازی هم همینطور برای هم رقبای سرسختی بودند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد