تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 - 7:08
کد خبر : 80623

خوانند تو را فاتحِ دلها، سردار

خوانند تو را فاتحِ دلها، سردار

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ بود که فضای مجازی و رسانه‌ای داخل و خارج کشور خبر از شهادت بزرگ مردی را داد که برای فرزندان شهدای مدافع حرم همانند پدر و برای مردم ایران نمادی از اقتدار و امنیت بود. شهید سلیمانی با شهادتش محور مقاومت را محکم تر و اراده ایرانیان را

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ بود که فضای مجازی و رسانه‌ای داخل و خارج کشور خبر از شهادت بزرگ مردی را داد که برای فرزندان شهدای مدافع حرم همانند پدر و برای مردم ایران نمادی از اقتدار و امنیت بود.
شهید سلیمانی با شهادتش محور مقاومت را محکم تر و اراده ایرانیان را برای ایستادگی در مقابل جنایتکارانی که در طول ۴۰ سال تنها سلاحشان تحریم و ترور بود، بیشتر کرد.
حال و هوای این روزهای زادگاه امام راحل مانند تمام آزادی خواهان جهان اشک الود از نبودن علمدار، مصمم برای انتقام و پر شور برای برافراشته نگاه داشتن علم سردار است.
مردم خمین نیز برای سرداری در دلهایشان نفوذ کرده، حرفهای زیادی دارند و در سالروز شهادت شهید سلیمانی محکم تر از گذشته در مسیر انقلابی که پس از حدود نیم قرن به دست مردی از این شهر آغاز شد، قدم بر می‌دارند.


شهید سلیمانی برای تمام اقشار مردم شناخته شده است و حتی کودکان و نوجوانان که از مبارزه و مقاومت تصویری در ذهن کوچک خود ندارند، سردار سلیمانی برایشان تداعی کننده مفهوم مبارزه و اقتدار است.
آنها ارادت خود نسبت سردار دلها را با دلنوشته و نقاشی های کودکانه نشان میدهند تا سهمی هرچند کوچک در قدردانی از مردی داشته باشند که عزت اسلام، اقتدار ایران و امنیت مردم برایش از پست و مقام ارزشمندتر بود.

در نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی  به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع سردار دلها از سوی نهاد های مختلف در فضای مجازی برگزار می شود و نقاشی و دلنوشته محور بیشتر این مسابقات است.
زینب اکبری یکی از دانش آموزان اهل خمین برای شهید سلیمانی اینگونه نوشت: سردار دلها! شما همواره در میدان نبرد بودید تا مبادا دشمن لحظه ای خواب آرام ما را آشفته کند و وسط نماز از کودک یتیم گل گرفتید و هرگز نگران باطل شدن نمازتان نبودید چراکه خوب به یاد داشتید مولایتان در سر نماز انگشترش را بخشید و شما محبت را به فرزند شهید هدیه دادید.
 سردار آسمانی ! لباسهایتان همواره خاکی بود، بدون هیچ تشریفاتی در کنار مردم می‌نشستید و تمام سادگی هایت و فرار از تجملات روزمره را در مدفن ساده ات به برایمان به یادگار گذاشتی.
 و نوجوان دیگری در وصف شهید سپبهد سلیمانی اینگونه نوشت: سالها از حرم امامان معصوم مراقبت کردی، در سرزمین کوفه به شهادت رسیدی، پیکر مطهرت به زیارت کربلا، نجف، کاظمین، قم و مشهد رفت و با آرمیدن در خاک بر افلاک قدم گذاشتی.
 سردار ما تا بحال فکر می کردیم که شما فتح الفتوح کردی ولی تشییع میلیونی پیکرِ بی دست و سرت به ما فهماند که شما فتح القلوب کردی.


فاطمه ۱۱ ساله؛ حجاب را مهمترین توصیه شهید سلیمانی به دختران بیان می کند و می‌گوید: صحبت‌های سردار سلیمانی با آن دختر کم حجاب در هواپیما خیلی دلنشین است.
وی ادامه می دهد: شهید سلیمانی همیشه با دشمنان و داعش می‌جنگید اما با بچه ها خیلی مهربان بود و مخصوصا بچه‌های شهید را خیلی دوست داشت.
فرزند شهید رباطی از شهدای مدافع حرم خمین، شهید سلیمانی را الگوی تمام کودکان می‌داند و می‌گوید: همه ما یک سلیمانی هستیم و با وجود داشتن چنین سردار بزرگی به قهرمان‌های پوشالی و مستکبران نیازی نداریم.   
 وی ادامه داد: شهید سلیمانی با حضور در منزل شهدای مدافع حرم فرزندان این شهدا را غرق در بوسه می کرد که مبادا دلتنگ پدر شوند و با شهادت شهید سلیمانی انگار فرزندان مدافعان حرم دوباره یتیم شدند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
    
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد