تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1396 - 6:37
کد خبر : 8056

تبیین احکام اسلام به‌وسیله ۳هزارمبلغ/برگزاری۵۰ کارگاه مهارت زندگی

تبیین احکام اسلام به‌وسیله ۳هزارمبلغ/برگزاری۵۰ کارگاه مهارت زندگی

حجت الاسلام حسین نمازی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که با هدف اعتدال فرهنگ قرآن و اسلام راستین، تبلور حیات معنوی، تبیین و ترویج شخصیت‌های اعتقادی اسلامی بنیان گذاری شده است اظهار کرد: این سازمان در اول تیرماه ۵۸ با حکم امام خمینی (ره)

حجت الاسلام حسین نمازی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که با هدف اعتدال فرهنگ قرآن و اسلام راستین، تبلور حیات معنوی، تبیین و ترویج شخصیت‌های اعتقادی اسلامی بنیان گذاری شده است اظهار کرد: این سازمان در اول تیرماه ۵۸ با حکم امام خمینی (ره) تاسیس شده و در طی این سال‌ها توانسته است منشاء خیر و برکات در سطح کشور باشد.

وی افزود: اداره کل سازمان تبلیغات خراسان رضوی در سال ۹۵ فعالیت‌های شاخصی را در سطح استان انجام داده است که یک فعالیت مستمر آن، استقرار مبلغان و روحانیان همراه با خانواده‌های خود در روستاها، مناطق محروم و مناطق تلفیقی که اهل سنت و تشیع وجود دارند بوده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال ۹۵، ۴۴۸ مبلغ و روحانی در سطح استان داشته‌ایم تصریح کرد: این مبلغان علاوه بر پرداختن به مسائل تبلیغی و اقامه نماز جماعت، در مدیریت فرهنگی امور روستا نقش به‌سزایی را ایفا کردند و در فعالیت‌هایی اقتصادی و عمرانی روستا نیز مثمرثمر واقع شده‌اند.

آموزش  حضوری و غیر حضوری مبلغان

وی با بیان اینکه سال گذشته اعزام مبلغ خواهر و برادر به شهرستان‌های  خراسان رضوی در مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت گرفت ابراز کرد: در تمام مناسبت‌ها اعزام مبلغ انجام می‌شود اما در دهه اول محرم، دهه آخر صفر و در ماه مبارک رمضان بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار مبلغ به شهرستان‌ها اعزام شدند و به تبیین احکام اسلام و قرآن پرداختند.

نمازی یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص این سازمان  در سال گذشته را برگزاری همایش‌های توجیهی و آموزشی برای مبلغان نام برد و ادامه داد: این همایش به نام طلایه‌داران هدایت برای روحانیان مستقر برگزار شد، همچنین آموزش‌های حضوری برای ۲۵۶ مبلغ و غیر حضوری برای ۴۲۰ نفر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه جشن طلایه‌داران هدایت نیز در سال ۹۵ برگزار شد گفت: ۱۲۵ روحانی طرح هجرت توسط حوزه علمیه قم مدیریت و در روستاها مستقر شدند که برای این تعداد و ۴۴۸ مبلغ دیگر ،جشنواره‌ای برگزار شد و فعالیت‌هایشان در روستا در عرصه‌های متخلف در غالب نمایشگاه به تصویر کشیده شد. 

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از توجه به ائمه جماعت دستگاه‌های اجرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این تعداد بحث‌های آموزشی ارائه شد و نقش این ائمه برای ارتقاء کارکرد کارکنان دولت تبیین و تشریح شد.

برگزاری دوره سواد رسانه روحانیان

وی با اشاره برگزاری دوره آموزشی سیره سیاسی ائمه معصومین برای روحانیون گفت: برگزاری کلاس سواد رسانه در ۱۰ دوره یکی از آموزش‌هایی است که برای این روحانیان در نظر گرفته شد.

نمازی در خصوص شبکه اجتماعی این سازمان تصریح کرد: این شبکه به عنوان تشکل‌های دینی به فعالیت‌های اجتماعی مشغول است و ساماندهی و آموزش آن‌ها به عهده سازمان است. هیئت‌های مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی زیر نظر سازمان و دارای مجوز رسمی هستند و در سال ۹۵ در مناسبت‌های ملی و مذهبی در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی که دارای سازمان تبلیغات هستند، هیئت‌های مذهبی را برای برگزاری این مراسم‌ حمایت کردیم.

وی از حمایت ۲۴ کانون فرهنگی تبلیغی محوری نیز خبر داد افزود: از این تعداد ۱۴ کانون به صورت ویژه برای حاشیه شهر مشهد تعلق گرفت و با توجه به ضرورت حمایت از ای نواحی، برنامه‌های گسترده‌ای در این مناطق برگزار شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یکی دیگر از عرصه‌های مهم سازمان را موضوعات قرآنی نام برد و گفت: در این راستا ساماندهی هدایت و نظارت بر ۹۶موسسه قرآنی مردمی، ۱۱۶ خانه قرآن روستایی و ۱۲۶ خانه قرآن شهری انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین فعالیت‌های آموزش قرآن در سطوح عمومی، متوسطه و عالی در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار و هزار پایگاه تفسیر قرآن  نیز در خراسان رضوی دایر شده است‌.

تلاش برای وحدت بیشتر بین اهل تسنن و تشیع

وی به برگزاری نشست شیعه و سنی اشاره و ابراز کرد: ساکنان چند شهرستان خراسان رضوی تلفیقی از شیعه و سنی هستند که در این شهرستان‌ها نشست‌های شیعه و سنی در حوزه‌های اجتماعی برگزار و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق راهکارهایی ارائه شد که  این مهم یکی از نمادهای وحدت شیعه و سنی بود.

نمازی در خصوص جشن‌های هفته وحدت نیز ابراز کرد: در مناطق تلفیقی، ۱۰ مراسم با حضور علما اهل سنت و شیعه برگزار شد. همچنین اردوی جوانان وحدت که ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی شیعه و سنی بودند نیز در مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شعر اهل بیت(ع) گفت: یکی از عرصه‌هایی که به ایجاد وحدت منجر می‌شود، عرض ارادت شیعه و سنی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) به وسیله شعر است که این مهم مورد توجه قرار گرفت و در این راستا کنگره شعر ،در آستان قدس رضوی با همکاری دیگر دستگاه‌ها و حضور شعرای اهل سنت و شیعه برگزار شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از کارگاه‌های آموزشی برای بانوان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۵۰ کارگاه‌ آموزش مهارت زندگی برای زوجین جوانی که در پنج سال اول زندگی به‌سر می‌برند، گذاشته ‌شد تا با یادگیری این مهارت‌ها، استحکام زندگی آنها بیشتر می‌شود. علاوه براین دوره‌های آموزش خانواده و مراقب‌های جنسی فرزندان و ۷۶۰ گفتمان برای اولیاء دانش اموزان در ۲۹۰ مدرسه مشهد برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد