تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1396 - 4:52
کد خبر : 8044

آیت الله نورمفیدی: اقدامات غیرقانونی، سبب مخدوش شدن چهره اسلام می شود

آیت الله نورمفیدی: اقدامات غیرقانونی، سبب مخدوش شدن چهره اسلام می شود

براساس اعلام دادگستری گلستان به ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در دیدار مسئولان قضایی استان اظهار داشت: برخورد ناشایست با مردم ، امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال می برد. نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تلاش مسئولان قضایی استان برای ارتقای جایگاه گلستان

براساس اعلام دادگستری گلستان به ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در دیدار مسئولان قضایی استان اظهار داشت: برخورد ناشایست با مردم ، امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال می برد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تلاش مسئولان قضایی استان برای ارتقای جایگاه گلستان در سطح کشور گفت: این تلاش ها در مسیر بهبود و ارتقا استمرار داشته باشد.
امام جمعه گرگان به قضات گلستانی توصیه کرد که با استفاده از ظرفیت های قانون جدید مجازات های اسلامی، به جای زندان بیشتر از مجازات های جایگزین استفاده کنند.
آیت الله نورمفیدی افزود: اینکه قضات ما به جای زندان، رای به کاشت درخت می دهند، قابل تحسین است.
نماینده ولی فقیه در گلستان به ساخت و سازهای غیرمجاز هم اشاره کرد ویادآور شد: خواسته مردم این بوده که دستگاه قضا اجازه ندهد که ساخت و سازغیرمجازی صورت بگیرد تا مجبور به صدور رای قلع و قمع نشود.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: اگر دستگاه ها به موقع وارد عمل شوند از تخریب طبیعت و هدر رفتن سرمایه های مردم جلوگیری می شود.
رییس دادگستری کل گلستان نیز در گزارشی، گفت: با تعامل دادگستری و دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت روحانیان ، رسانه ها و مساجد تعداد ورودی پرونده به محاکم استان سال گذشته ۲۰ هزار فقره کاهش یافت.
هادی هاشمیان افزود: یکی از موفقیت های برنامه های پیشگیری از جرم در استان، کاهش ایراد ضرب و جرح و توهین در سال گذشته بود به طوری که جایگاه گلستان از رتبه اول کشور در این جرایم به رتبه ۱۰ کاهش یافت.
وی؛ رتبه نخست استان در الکترونیکی کردن پرونده ها ، تعیین تکلیف پرونده های مسن ، کاهش ۶ درصدی سرقت را دیگر موفقیت های کارکنان قضایی و اداری در سال ۹۵ بیان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس ، تعداد زندانیان استان از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۴ به ۴هزار و ۲۰۰ نفردر پایان سال ۹۵ کاهش یافت.
به گفته وی؛ همچنین با استقرار قضات کشیک و کارشناس ثبت اسناد در زندان های گرگان و گنبدکاووس، تعداد افرادی که کمتر از ۳ روز در زندان بودند ، ۲۰ درصد کاهش داشت.
هاشمیان با اشاره به حمایت مردم از مجازات های جایگزین حبس نیز گفت که مجازات زندان فقط برای جرائم خشن ، جرم علیه امنیت ملی و کسانی است که به نوامیس مردم تعرض می کنند.
وی؛ از خلع ید ۶۵۴ هکتار از زمین های ملی و منابع طبیعی استان در سال ۹۵ هم خبر داد و گفت: رویکرد مجموعه قضایی پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که در استان تا حدودی متوقف شده است.

** دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت زندانیان مهریه چاره اندیشی کند
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار مسئولان دادگستری گلستان با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی استان باید برای کاهش جمعیت زندانیان مهریه چاره اندیشی کند.
این مرجع تقلید افزود: زندان رفتن مرد برای مطالبه مهریه ، سبب از هم پاشیدن خانواده می شود.
رییس دادگستری کل گلستان هم در این دیدار گزارشی از اقدامات سال گذشته این مجموعه ارائه کرد.
۱۶۴۸
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد