تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 20:41
کد خبر : 80420

بزرگداشت شهید سلیمانی تکریم یک مکتب و راه است

بزرگداشت شهید سلیمانی تکریم یک مکتب و راه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه استان البرز به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: موضوع زنده نگه‌داشتن مکتب حاج قاسم از این بابت اولویت دارد که علاوه بر شخصیت منحصر به فرد وی تمرکز بر فرهنگ شهادت و مقاومت در

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه استان البرز به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: موضوع زنده نگه‌داشتن مکتب حاج قاسم از این بابت اولویت دارد که علاوه بر شخصیت منحصر به فرد وی تمرکز بر فرهنگ شهادت و مقاومت در برنامه‌های بزرگداشت این شهید والامقام در فضای مجازی مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه در آستانه بزرگداشت اولین سالگرد جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، افزود: حقیقتاً بزرگداشت او نه بزرگداشت یک شخص، بلکه تکریم یک مکتب و راه است، چراکه وظیفه مؤمنین، فرهیختگان و مخصوصاً دست‌اندرکاران عرصه جهاد فرهنگی این است که، با درایت و اشتیاق به سوی آن گام بر دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی با دعوت از سخنرانان، مداحان مطرح و اقامه عزاداری با حضور هیئات مذهبی و اقشار مختلف در شب و روز شهادت حاج قاسم ۱۳ دی ماه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان البرز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه ساعت ۳ بعدازظهر یادواره شهدای مدافع حرم به خصوص سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در صحن امام‌زاده طاهر (ع) با راوی گری سردار تاجیک و اجرای گروه سرود اُسوه پایگاه شهید چمران و مرثیه‌خوانی با رعایت موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

دشتکی تصریح کرد: امشب هم‌زمان با ایام فاطمیه، مراسم روح‌بخش دعای کمیل به طور هم‌زمان در ۱۳ بقعه متبرکه بقاع شاخص استان، صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین ۱۳ دعای ندبه به صورت هم‌زمان در ۱۳ بقاع متبرکه استان به نام “امام زمانی‌ترین جمعه” به یاد سردار شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر هم‌رزمان شهیدشان به همت بسیج مداحان استان البرز، برگزار می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه امشب بعد از نماز مغرب و عشا در امام‌زاده حسن (ع) کرج ویژه‌برنامه ایام فاطمیه برگزار می‌شود، گفت: همچنین ۶ محفل اُنس با قرآن کریم در بقاع متبرکه شهرستان کرج هم‌زمان با ایام شهادت برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: ۶ هزار پوستر شهدای مقاومت و سردار دل‌ها، امروز بین خودروها و تاکسی‌های شهرستان کرج توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین فردا جمعه در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و سکینه خاتون (س) مراسم مداحی ویژه ایام فاطمیه و شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخش دیگری اظهار کرد: شعار راه سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد، شعار طرح قرارگاه سلیمانی است در این راستا از ایام ولادت حضرت زینب (س) کمک مؤمنانه به نیازمندان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آخرین مرحله کمک‌های مؤمنانه در روز شهادت سردار دل‌ها صورت می‌گیرد، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، هر بسته به ارزش ۳۵۰ هزار تومان توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج از محل موقوفات و بقاع متبرکه بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود کرونا در استان حسینیه مجازی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه به مدت ۵ روز از ۸ دی تا ۱۳ دی با همکاری بسیج مداحان استان البرز، در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین ۲۵ جایگاه تبلیغاتی با همکاری سپاه امام حسین (ع) و امام هادی (ع) در سطح شهر تبلیغات فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: همچنین بیش از ۸۰ سری نمایشگاهی با موضوع سردار سلیمانی و فاطمیه بین بقاع متبرکه برای بازدید عموم توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی کاروان حماسه و ایثار با حمل تصاویر شهید سلیمانی و اجرای سرودهای آئینی توسط گروهای نوجوان و پخش تیزرهای حماسی و خودرویی در ۱۲ نقطه شهرستان کرج صورت می‌گیرد.

دشتکی با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند به سایت اداره اوقاف و امور خیریه استان مراجعه و جواب سوال به صورت یک عدد ده‌رقمی به سامانه ۱۰۰۰۰۳۱۴۲۶۱ ارسال کنند.

وی در پایان متذکر شد: مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی بر مبنای کتاب شاخص‌های مکتب سلیمانی با مشارکت مؤسسه امامت یزد به صورت کشوری برگزار می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد