تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 6:00
کد خبر : 79787

شهادت سردار سلیمانی اتحاد مردم را تقویت کرد

شهادت سردار سلیمانی اتحاد مردم را تقویت کرد

حامد محمدی شامگاه دیروز (۹ دی‌ماه) در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی ستاد یادواره ۴۰۰ شهید شهرستان ابهر و کمیته یادمان‌ها و بناهای شهر هیدج با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی، شهیدی است که توانست با شهادتش، اتحاد و همدلی را در جامعه اسلامی ایجاد کند. وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در عرصه‌های بین‌المللی

حامد محمدی شامگاه دیروز (۹ دی‌ماه) در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی ستاد یادواره ۴۰۰ شهید شهرستان ابهر و کمیته یادمان‌ها و بناهای شهر هیدج با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی، شهیدی است که توانست با شهادتش، اتحاد و همدلی را در جامعه اسلامی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در عرصه‌های بین‌المللی به ‌عنوان پرچم‌دار مستضعفان و مظلومان جهان اسلام است که همین امر سبب شد این شهید والامقام به خار چشم دشمنان تبدیل شود، اضافه کرد: کشوری که داعیه‌دار حقوق بشر است، بار دیگر با ترور سردار سلیمانی آن هم در خارج از کشور، پایبند نبودن خود به همه موضوعات حقوق بشر را به اثبات رساند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شخصیت والای سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم یاد و خاطره شهدا برای همیشه در ذهن ملت ایران به‌ویژه نسل‌های جدید ماندگار شود.

محمدی با بیان اینکه هیدج شهری شهیدپرور است، ادامه داد: این شهر دارای شهدای بسیار شاخصی در طول جنگ تحمیلی است که این شهدا باید معرفی شوند که در این راستا جمع‌آوری اسناد و مدارک و نیز مکتوب کردن زندگی‌نامه‌ آن‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه در ساخت تندیس‌ها باید دقت‌نظر لازم صورت گیرد تا تندیس یا المان ساخته شده حتماً متناسب با موضوع باشد، تصریح کرد: برای ساخت تندیس باید هماهنگی‌های لازم با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس صورت گیرد.

سرهنگ محسن احمدی‌تبار با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره شهدا ۱۵ کمیته در ابهر تشکیل شده است که یکی از این کمیته‌ها، کمیته یادمان‌ها و بناها است، عنوان کرد: شهرداری‌ها در این کمیته نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که سالانه یادواره‌های خوبی در هیدج برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها در سطح کشور بی‌نظیر است، بیان کرد: هیدج دارای شهدای بسیار بزرگ و نام‌داری است که قابلیت برجسته‌سازی در سطح کشور را نیز دارد.

شهردار هیدج نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه برای برگزاری یادواره‌ شهدا آمادگی کامل وجود دارد، متذکر شد: در همین راستا چاپ و گردآوری خاطرات شهدا در حال انجام بوده و ساماندهی مزار شهدا نیز در حال تکمیل شدن است.

رضا حیدری با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه مبنی بر اختصاص مکانی برای موزه شهدا در هیدج، گفت: در تلاش برای اخذ مجوز موزه مردم‌شناسی هستیم که در صورت موافقت، یک طبقه از آن نیز می‌تواند به موزه شهدا اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر هیدج مزین کردن آنان به نام شهدا است، افزود: بزرگ‌ترین میدان هیدج نیز به نام سردار سلیمانی نام‌گذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر هیدج نیز با پرداختن به این موضوع که امروز فرهنگ غرب به دنبال فرسایش کردن فرهنگ ملت ما بوده و می‌کوشد روحیه مقاومت را از ما بگیرد، اضافه کرد: آنچه بیش از هر چیز به ما کمک می‌کند تا بتوانیم روحیه ایمان و معنویت‌مان را حفظ کنیم، شهیدان هستند.

صفت‌الله عسگری با اشاره به اینکه اگر چه هیچ‌گاه قادر به پی بردن به اعماق وجود و روح بلند این شهدا نیستیم اما می‌توانیم قصه زندگی این شهدا را هنرمندانه برای مردم بازگو کنیم، افزود: در دوران دفاع‌مقدس بسیاری از جوانان، عاشقانه جان خود را تقدیم انقلاب کردند و برخی از جوانان نیز هر چند شهید نشدند اما به مدت طولانی در جبهه‌ها حضور داشتند که از ظرفیت آن‌ها به عنوان تاریخ زنده این دوران می‌توان برای روایت‌گری استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، ایثارگران و همرزمان شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز که هنوز در قید حیات هستند، ارزشمندترین منبع تاریخی به شمار می‌روند که باید از این فرصت برای سالم‌سازی جامعه و هویت‌بخشی آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد