تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 20:41
کد خبر : 79618

تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی انتقام سخت سبزوار

تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی انتقام سخت سبزوار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، شهادت حاج قاسم سلیمانی او را در دل همه مردم مظلوم دنیا جاودانه کرد، او دیگر یک سردار نیست، مکتبی شده تا همه حافظ ارزش‌ها و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد، برای بزرگداشت راه و یاد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، شهادت حاج قاسم سلیمانی او را در دل همه مردم مظلوم دنیا جاودانه کرد، او دیگر یک سردار نیست، مکتبی شده تا همه حافظ ارزش‌ها و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد، برای بزرگداشت راه و یاد او در اولین ساعات شهادتش ستاد انتقام سخت سبزوار شکل گرفت و کار خود را آغاز کرد، این ستاد وظیفه بزرگداشت سردار دل‌ها و ترویج مکتب حاج قاسم را بر عهده دارد، به همین منظور جواد شمس آبادی، دبیر ستاد مردمی انتقام سخت، ضمن بیان برنامه‌های این ستاد در سالگرد شهادت سردار سلیمانی به سایر برنامه‌های سال گذشته در شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌پردازد.

ستاد مردمی انتقام سخت

بعد از نماز صبح جمعه بود که خبر شهادت حاج قاسم را شبکه ی خبر اعلام کرد. حوالی ساعت شش و نیم صبح با تماس دوستان به حسینیه ی هنر رفتیم، در اولین قدم، جمع خود را به اسم ستاد مردمی انتقام سخت نامگذاری کردیم، از همان لحظه ی اول فعالیت‌های ستاد آغاز شد، تیم طراحی و پوستر مستقر شدند تا محتوا را برای مراسم بعد نماز جمعه آماده کنند، همان صبح روز شهادت، از مأذنه‌های مسجد جامع و یکی دو مسجد دیگر، فایل صوتی مرتبط با شهادت حاج قاسم که دوستان آماده کردند، پخش شد. پارچه، رنگ و ملزومات پارچه‌نویسی آماده شد. هنرمندان آمدند و برای شهادت حاج قاسم پارچه نویسی کردند، پارچه‌ها هم در راهپیمایی بعد نماز جمعه و هم در فضاسازی شهری استفاده شد، به همت هیئت مکتب الحسن در مقابل مسجد جامع، ایستگاه صلواتی مستقر و تمام شهر سیاه پوش شد، پوستر طراحی و به تعداد زیاد تکثیر شد، برنامه‌های ستاد از همان لحظه‌های اول آغاز شد و تا ده روز در سبزوار مراسم و برنامه داشتیم. 

جمعه‌ای بدون تعطیلی

برای نماز جمعه پارچه نوشته‌ها و ماشین صوت آماده شد، چهارصد پوستر مزین به تصویر سردار دلها، همان روز چاپ و بین نمازگزارها هم توزیع شد، از جایگاه نمازجمعه تا آستان مقدس شهیدان، برنامه سینه‌زنی بود؛ جمعیت خوبی هم آمدند. در آستان برنامه مفصل و خوبی بود، گروه سرود حسینیه هنر هم سرود اجرا کرد. برای شهادت حاج قاسم چندین هزار پوستر طراحی و منتشر شد، کلیشه برای دیوار و ماشین‌ها می‌زدیم و شهر رنگ و بوی دیگری گرفته بود.

بدرقه سردار

برای برنامه‌های مرتبط با حاج قاسم جلسه‌ای در دفتر معاون فرماندار تشکیل شد، یکی از برنامه‌های پیشنهادی، سفر به مشهد و شرکت در مراسم تشییع سردار بود، در همان جلسه، آقای مهدوی، رئیس اداره اوقاف هزینه‌های اتوبوس مشهد را متقبل شدند، تا ظهر ظرفیت پنج اتوبوس تکمیل شد، ما در برنامه‌های خیابانی برای مشهد ثبت نام می‌کردیم، تا حدود ساعت ۱۰ و نیم در مسجدجامع دو صف طولانی متقاضیان مشهد را ثبت نام کردیم، اتوبوس‌های اعزامی به مشهد به شانزده دستگاه رسید. 

ثبت نام لیست‌های دست‌نویس سازماندهی، دسته‌بندی و تایپ شدند، یک ساعت به نماز صبح به مسجد جامع رفتیم، اطراف شبستان شمالی مسجد در ۳ نقطه، لیست‌های اتوبوس‌ها را نصب کردیم، مردم با توجه به لیست‌ها اتوبوس را پیدا می‌کردند، اتوبوس‌ها در دو طرف خیابان، از چهارراه بیهق تا نزدیک مسجد پامنار حاضر بودند، ساعت ۶ و نیم اتوبوس‌ها حرکت کردند، تقریبا نزدیک غروب آفتاب بود که پیکر وارد خیابان امام رضای مشهد شد، جمعیت واقعا بی‌سابقه بود، برای برگشت به سبزوار هم آخرین اتوبوس ما ساعت هشت شب از ترمینال حرکت کرد و حوالی ساعت یک به سبزوار رسیدیم، بعدا آقای مهدوی گفت که اداره کل اعلام کرده هیچ شهری از شهرهای استان خراسان این جمعیت را برای تشییع اعزام نکرده است، ضمنا فعالیت‌های بزرگداشت شهادت حاج قاسم در سبزوار با نویسندگی سیدسعید آریانژاد در کتاب سردار سربدارها نیز تهیه و در حال انتشار است.

از حاج محسن تا حاج قاسم

ستاد مردمی انتقام سخت به‌صورت مجموعه‌ای و به اقتضای زمان وارد عمل می‌شود، به لطف و یاری خدا بعد از شهادت شهید فخری‌زاده، جلسه‌ای با اعضای ستاد برگزار شد، ویدئوی مطالبه فعالان فرهنگی در همان شب تولید شد، کلیشه طراحی کرده و ماشین‌ها را کلیشه می‌زدیم، ۱۰ شب روضه مجازی توسط هیئات مختلف برگزار شد. اقلام مختلف تولید و مخصوصا در فضای مجازی استفاده شد، از طرفی در سیزدهم آذر برنامه‌ریزی سالگرد شهادت سردار دلها را انجام دادیم، با بعضی از مجموعه‌های فرهنگی سطح شهر هماهنگی‌های لازم انجام و هر مجموعه وظایفی به عهده گرفت، این بار به لطف خدا نهادهای فرهنگی و مردمی‌ هم در میدان هستند و در پیشبرد اهداف و پر رونق شدن فعالیت‌های ستاد با ما همکاری می‌کنند، فرزندان حاج قاسم در ستاد مردمی انتقام سخت از هیچ فعالیتی برای بزرگداشت پدر مقاومت دریغ نمی‌کنند.

یالثارات الحسین

ستاد مردمی انتقام سخت در قالب سه کمیته تهیه محتوا، کمیته هنر و رسانه و کمیته پشتیبانی و عملیات میدانی فعالیت می‌کند، از خدمات فرهنگی ستاد، می‌توان به چاپ ٢٠ هزار پوستر با مشارکت شهرداری اشاره کرد، با کمک مجموعه‌های مختلف پوسترها بین مغازه‌ها و در منازل توزیع شد، همچنین سازمان پارک‌ها برای هر فضاسازی شهری ۴٠ عدد پرتابل در اختیار ستاد قرار داد، با مشارکت و همکاری اصناف، تمامی پرتابل‌ها با پوستر ستاد انتقام سخت که شامل تصاویر شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و شهید محسن فخری زاده است، مزین شد.

علاوه بر نصب پوسترها و پرتابل‌های شهری، برای گرامی داشت سالگرد سردار سلیمانی، پرچم‌های سرخ یالثارات الحسین و پارچه‌های عرضی در خیابان‌ها نصب شد، با کمک و لطف خدا تا این مرحله از فعالیت‌های ستاد، تشکل‌های مردمی و برخی ادارات مانند فضای سبز شهرداری در بزرگداشت شهید سلیمانی مشارکت داشته‌اند.

کمک‌های مومنانه

با همکاری مجموعه اوقاف و امور خیریه سبزوار و آستان قدس رضوی ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزارتومان است در نیمه اول دی ماه توزیع خواهد شد، ۲۸ مجموعه، سمن و گروه های جهادی در جمع‌آوری لیست نیازمندان با ما همکاری کرده‌اند. با فراخوان و کمک هیئات، مساجد و گروهای مردمی، افراد نیازمند در بانک اطلاعاتی قرار می‌گیرند، با حذف اسامی مشترک در لیست‌های مختلف، به لیست جامعی برای عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی رسیده‌ایم، این لیست روزانه به‌روز می‌شود، ان شاءالله از این به بعد کمک‌های مومنانه سبزوار از طریق این لیست جامع انجام بگیرد، ضمنا ۶۰ تیم شامل یک روحانی و یک مداح برای روضه‌های خانگی در ایام شهادت حاج قاسم شکل گرفته است، از دهم تا بیستم دی ماه مجموعا ۶ هزار روضه خانگی در این ایام برگزار خواهد شد.

هر محله، یک قربانی

مرحله پنجم طرح هر محله، یک قربانی که مورد تمجید رهبرانقلاب قرار گرفت، در ستاد مردمی انتقام سخت اجرا می‌شود، مردم می‌توانند در تهیه و توزیع حداکثری بسته‌های گوشت ما را یاری کنند، تا این لحظه، ۱۷۰ رأس گوسفند قربانی شد و حدود ۴ هزار بسته گوشت جهت توزیع در بین نیازمندان آماده شده است، همچنین مردم می‌توانند پرچم‌های یالثارت الحسین را  از ستاد مردمی انتقام سخت واقع در خیابان اسدآبادی، روبروی بانک صنعت و معدن تهیه کنند، با نصب این پرچم‌ها در محله یا درب منزل خود در این حرکت فرهنگی مشارکت داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد