تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 8:23
کد خبر : 79562

بزرگترین نقش سردار سلیمانی گسترش انقلاب اسلامی بود

بزرگترین نقش سردار سلیمانی گسترش انقلاب اسلامی بود

سیدجواد امام‌جمعه‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سردار دلها توانست یک بسیج مردمی را از دل مردم کشورهای مسلمان منطقه که دل و قلب آنها برای چنین نظام، انقلاب و سیستم سیاسی می‌تپد تشکیل دهد. وی اضافه کرد: سردار سلیمانی، تفکر انقلاب اسلامی را در بدنه جوامع کشورهای اسلامی منطقه که مردم

سیدجواد امام‌جمعه‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سردار دلها توانست یک بسیج مردمی را از دل مردم کشورهای مسلمان منطقه که دل و قلب آنها برای چنین نظام، انقلاب و سیستم سیاسی می‌تپد تشکیل دهد.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی، تفکر انقلاب اسلامی را در بدنه جوامع کشورهای اسلامی منطقه که مردم آن کشورها تمایل قلبی به این انقلاب داشتند ولی شرایط برای آنها فراهم نبود گسترش داد.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: گسترش این فکر و یا صدور انقلابی که در واقع حضرت امام راحل بارها به آن اشاره کردند که با زور و جنگ‌افروزی و امثال آن صورت نگرفته بلکه با اخلاق حسنه، رفتار نیکو و داشته‌هایی که در  این جامعه وجود دارد می‌توان این پایگاه اجتماعی را در کشورهای مختلف ایجاد کرد صورت گرفته است.

وی با اشاره به مقام و شخصیت والای سردار سلیمانی افزود: بسیاری معتقدند که این شهید صرف یک نیروی نظامی نبود بلکه در بسیاری از عرصه‌ها به عنوان یک دیپلمات عمل می‌کرد و خیلی از مواقع، جمهوری اسلامی از طریق این سرباز فداکار در برخی از مذاکرات با تعدادی از کشورهای منطقه ورود پیدا می‌کرد.

امام‌جمعه‌زاده یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی از برکت امثال شهید سلیمانی و یاران فداکارش موفق شده یک قدرت معنوی قابل توجهی را در کشورهای منطقه ایجاد کند.

وی با اشاره به صحبت اخیر نتانیاهو در این‌باره که ایران در تعدادی از کشورهای منطقه حضور فعال دارد و به نوعی مدیریت خود را در آنجا اعمال می‌کند گفت: با این حرکت، قدرت نرم، توانمندی و بسیجی که ایجاد شده پایگاه اجتماعی ما در منطقه قوی‌تر و جایگاه نظام جمهوری اسلامی روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان افزود: شاید یکی از دلایلی که در واقع دشمنان ما با وجود هزینه‌ها و سرمایه‌های زیادی که صرف می‌کنند و نهایت نیروهایی که بکار می‌گیرند نمی‌توانند توفیقاتی دست یابند این است که بدنه جامعه با این انقلاب و نظام همراه است و نمی‌توانند این بدنه را سرکوب کنند.

وی یادآور شد: به هر حال وقتی بدنه جامعه برای حرکتی همراهی کند کار دشواری است که دشمنان بتوانند این حرکت جمعی و گسترده را متوقف کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: اکنون نعمت استقلالی که در کشور ایجاد شده به برکت خون شهدا و  سردار شهید قاسم سلیمانی سرباز فداکار و سیدالشهدای مقاومت است به دست آمد که باید قدر این دستاورد بزرگ را بیش از پیش بدانیم.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد