تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 - 6:34
کد خبر : 7942

صداقت و امانت داری؛ ضرورتی برای کسب و کار / اصناف در رعایت و ترویج احکام اسلامی کوشا باشند

صداقت و امانت داری؛ ضرورتی برای کسب و کار / اصناف در رعایت و ترویج احکام اسلامی کوشا باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح مهریز؛ اجلاس دوره ای اتاق اصناف به مناسبت گرامیداشت اول تیرماه و روز اصناف، شب گذشته با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان، شهردار و مسئولین اداره صنعت و معدن و نیز اداره

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح مهریز؛ اجلاس دوره ای اتاق اصناف به مناسبت گرامیداشت اول تیرماه و روز اصناف، شب گذشته با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان، شهردار و مسئولین اداره صنعت و معدن و نیز اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و جمعی از رؤسای اتحادیه ها و اصناف در محل خانه بومگردی مهریز برگزار شد و محمدرضا زارع زاده، رئیس اتاق اصناف شهرستان مهریز در این نشست  ضمن خیر مقدم به مدعوین، به ارائه گزارش عملکرد اتاق اصناف پرداخت و گفت: در حال حاضر ۳۳۰۰ مورد صدور پروانه کسب در شهرستان انجام گرفته است و حدود ۲ هزار و هشتصد و پنجاه واحد صنفی فعال در رسته های تولیدی، خدمات فنی، خدماتی و توزیعی در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه اتاق اصناف دارای واحد بازرسی و نظارت فعال است گفت: دو بازرس، بیست و چهار ساعته آماده پاسخگویی به نظرات و شکایات مردمی از صنوف هستند. همچنین دوازده اتحادیه در شهرستان وجود دارد که هم اکنون چهار اتحادیه با توجه به مصوبه کمیسیون نظارت، بطور مستقل به امر صدور و نظارت بر واحدهای صنفی مشغول هستند.

زارع زاده به دیگر اقدامات اتاق اصناف از جمله ایجاد تفاهم بین صندوق کارآفرینی امید و اتاق اصناف جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی، و نصب بنرهای آگاهی بخش در واحدهای صنفی با عنوان «هر شهروند یک بازرس» جهت انعکاس هرگونه تخلف گرانفروشی وکم فروشی اشاره کرد. همچنین تکمیل و ساخت یک واحد تجاری و سوئیت در سه طبقه  و خرید زمین به متراژ ۹۵۳ متر مربع واقع در بلوار هفتم تیر جهت ساخت واحد اداری اتحادیه های صنفی و نیز ساخت سالن اجتماعات، از کارهای عمرانی اتاق اصناف طی یک سال گذشته بوده است.

فرماندار مهریز همچنین ضمن قدردانی از تلاش های اصناف در خدمات رسانی به جامعه و مردم و نیز همراهی با مسئولین در بخش های مختلف اظهار داشت: قشر زحمتکش و تاثیرگذار اصناف شهرستان در تامین مایحتاج مردم فعالیت می کنند و مسئولین شهرستان موظفند حل مشکلات اقتصادی موجود در بازار را با قوت پیگیری کنند. 

در ادامه امام جمعه مهریز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عزاداری ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: پیامبر فرمود کاسب حبیب خداست؛ کسی که با معیشت مردم سر و کار دارد و جانب انصاف را رعایت می کند مورد رضایت خداوند است و اجر و ثواب او نزد خداوند محفوظ است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی با اشاره به امانت داری پیامبر در امر تجارت در دوران قبل از رسالت و اشتهار ایشان به عنوان «محمد امین» افزود: معیار و مصداق تشخیص یک تاجر و کاسب خداترس و پاکدست، بنا بر حدیثی از امیرمومنان حضرت علی (ع)، صداقت و امانتداری در کسب و کار است. این دو خصوصیت، کاسب را به مقام «حبیب خدا» می رساند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف و پشتیبانی و کمک اصناف مختلف به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: استان یزد، به دارالمؤمنین و دارالعباده معروف می باشد و زیبنده است تمام اقشار به ویژه واحدهای صنفی و بازاریان در رعایت اخلاق، احکام و شئونات اسلامی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در محل کسب و کار خود کوشا باشند.

امام جمعه مهریز ضمن تاکید بر اتحاد و همبستگی بین اصناف و بازاریان مهریز، به حضور یکپارچه آنان در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: از مردم و به ویژه اصناف و بازاریان مهریز دعوت می کنم به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و برای سرافرازی مسلمین جهان به ویژه مردم فلسطین، در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد