تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 6:29
کد خبر : 79393

مهمترین رویدادهای استان تهران در هشتم دی

مهمترین رویدادهای استان تهران در هشتم دی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،کیفیت هوای تهران روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان بود که در بعدازظهر با افزایش غلظت آلاینده‌ها برای همه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،کیفیت هوای تهران روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان بود که در بعدازظهر با افزایش غلظت آلاینده‌ها برای همه افراد جامعه ناسالم شد.

بستری‌شدن ۲۹۰ بیمار جدید کرونایی در تهران

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بستری شدن ۲۹۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها گفت: از این تعداد که بیش از ۱۰۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند، در این مدت، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به بخش سرپایی بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند و بیش از ۳۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. تعداد کل بستری در بخش‌های بیمارستانی استان تهران ۲ هزار و ۳۳۲ بیمار است که ۹۳۲ نفر از آنان در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

لغو امتحانات حضوری دانش‌آموزان تهرانی

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در حاشیه نشست بررسی پیامدهای اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ اعلام کرد: براساس آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان در تهران به طور کامل منتفی است و این حتی شامل پایه اول و دوم ابتدایی هم می‌شود، در تهران برگزاری آزمون کاملا مجازی و غیرحضوری صورت گیرد.

برگزاری مجازی سوگواری فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی

استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم برگزاری مجازی مراسم فاطمیه و بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: برگزاری هر نوع تجمع در مناسبت‌های مختلف طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع است و باید مجازی برگزار شود و در این زمینه نظارت‌ها تشدید می‌شود.

دستگیری ۱۳۰ سارق، مالخر و فروشنده موادمخدر در تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ سرکلانتر هفتم پایتخت اعلام کرد: ۱۳۰ نفر از سارقان، مالخران و فروشندگان مواد مخدر در دهمین مرحله از طرح امنیت محله محور دستگیر شدند که از این افراد یکهزار و ۲٠٠ عدد اموال مسروقه کشف و ضبط شد. ۱۷دستگاه خودرو، ۳۵ موتورسیکلت، دو و نیم میلیارد تومان از اموال مردم از جمله کشفیات پلیس در این طرح است.

در این طرح، سه قاچاقچی دستگیر و هفت میلیارد ریال اموال که به صورت قاچاق وارد کشور شده بود کشف شد، ۵۶ سارق و مالخر دستگیر شدند که از آنان، دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اموال سرقتی کشف و ضبط شد، ۶۳ خرده فروش و توزیع کننده انواع مواد مخدر نیز دستگیر شدند که از آنان ۶۵۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

کشف ۷۰فقره سرقت لوازم خودرو

رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای لوازم خودرو و یک مالخر خبرداد و گفت: سارقان به بیش از ۷۰ فقره سرقت لاستیک خودرو به همراه رینگ اعتراف و با دستور قضائی هر سه متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

پلیس تهران اعلام کرد: یک سوداگر مرگ در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و کرمان دستگیر و  یکصد کیلوگرم تریاک ار خودروی وی کشف شد، متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در استان کرمان منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در ملارد

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در محدوده شمال غرب تهران و گزارش به کلانتری ۱۳۸جنت‌آباد گفت: در تحقیقات پلیسی، ماموران کلانتری به دست آوردند سرقت توسط یکی از سارقان حرفه‌ای ساکن شهرستان ملارد انجام شده است، با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و به ۲۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

دستگیری قاتل فراری شهرستان دماوند

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از شناسایی و دستگیری قاتل فراری این شهرستان در کمتر از ۱۲ساعت خبر داد و گفت: متهم در اعترافات اولیه خود، علت قتل را نزاع و درگیری اعلام کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری باند ۵نفره سارقان اماکن خصوصی در آبعلی

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به دستگیری باند پنج نفره سارقان اماکن خصوصی در آبعلی گفت: متهمان که همگی دارای سوابق متعدد مجرمانه بوده، پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند، ارزش تقریبی اموال کشف شده سه میلیارد ریال برآورد شده است.

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در تهران

پلیس تهران اعلام کرد:ماموران نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ۲۹۰ واحد صنفی بازدید و به ۱۸متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی داده شد. با هماهنگی‌های قضائی ۱۷واحدصنفی که بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی سلامت جامعه را به خطر انداخته بودند، پلمب شدند و به ۷۵ نفر از کسانی که بدون ماسک در این واحدهای صنفی حضور داشتند تذکر لسانی استفاده از ماسک داده شد.

موتورسواران متخلف هم‌یار پلیس می‌شوند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری گفت: پلیس با اجرای طرح «موتوریار»، راکبان متخلف موتورسیکلت را به جای جریمه و بردن به پارکینگ، تا ۱۲ ساعت برای همکاری با پلیس راهور پایتخت به خدمت می‌گیرد، این طرح در ۶۰ نقطه از پایتخت اجرا می‌شود.

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در ورامین                                          

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: سه حفار غیرمجاز در کوره‌های آجرپزی روستای حصارقاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند، این افراد نسبت به حفاری یک محوطه وسیع و حفر یک چاه ۲۶ متری اقدام کردنده بودند و از محل حفاری به عمل آمده، ۱۰ها قطعه سفال مربوط به قرون اولیه اسلامی کشف شده که غیرقانونی بودن این حفاری را ثابت می‌کند.

آزادسازی ۱۰هزارمترمربع از اراضی کشاورزی بهارستان

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز با حضور عوامل ستادی، نیروی انتظامی و همکاران اراضی در روستاهای وجه‌آباد و خیرآباد این شهرستان که شامل دیوارکشی بود با حکم قضایی تخریب و ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

کشف ۵۰۰۰ کیلو انواع مواد پلیمری وارداتی در ری

براساس اعلام اداره صمت شهرستان ری، این اداره در راستای طرح تشدید بازرسی با هدف کنترل بازار با همکاری نهادهای نظارتی اقدام به برگزاری گشت مشترک از انبارها کرده است، در این طرح ۵هزار کیلوگرم مواد پلیمری خارج از شبکه توزیع کشف شد که پس از احراز تخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش یک میلیارد و ۹۴میلیون و ۵۰۰هزار ریال تشکیل و به همراه مستندات به اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران ارجاع شد.

ابلاغ اخطاریه توقف فعالیت به ۹۲ واحد صنعتی در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید یافته و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد می‌شود که در همین راستا از ۸۳۰ واحد صنعتی بازدید شد، به ۹۲ واحد صنعتی اخطاریه توقف فعالیت ابلاغ شد و حدود ۸۷ واحد نیز اخطاریه آلودگی محیط زیستی دریافت کردند.

مهار آتش‌سوزی در مجتمع اداری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مجتمع اداری در خیابان دوازدهم گاندی گفت: محل حادثه یک ساختمان ۱۰ طبقه اداری بود که در طبقه منفی چهار یک دستگاه خودرو ۲۰۶ از قسمت موتور دچار آتش‌سوزی شده بود. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، ۱۰ نفر از افرادی را که در محل ناایمن قرار داشتند به بیرون ساختمان منتقل کردند، در این حادثه ۲ مرد میانسال دچار دود گرفتگی شدند که برای درمان تحویل عوامل اورژانس شدند.

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران

ساعت کاری مراکز معاینه فنی پایتخت بنابر درخواست شهروندان از هشتم دی حداقل به مدت یک ساعت افزایش یافت.شهروندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه و یا با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ در وقت اداری تماس حاصل کنند. ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران پیش از این از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ بود که تا ساعت ۱۷ افزایش یافته است.

تجلیل از رانندگان نمونه شرکت خودرو سرویس شهر

آیین تجلیل از رانندگان نمونه شرکت خودرو سرویس شهر با عنوان «سفیران خدمت در شرایط همه‌گیری کرونا» به صورت وبینار و با حضور رئیس کمیسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری، مدیرعامل خودرو سرویس شهر، مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران و رئیس هیات مدیره شرکت خودرو سرویس شهر برگزار شد. در این آیین از ۴۲ راننده این شرکت شاغل در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که واجد عملکرد برتر برای قطع زنجیره انتقال کرونا در سیستم حمل و نقل بودند، تجلیل شد.

مدیریت فاصله‌گذاری هوشمند در مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از بکارگیری هوش مصنوعی در اپراتوری این شرکت برای مدیریت فاصله‌گذاری هوشمند در ایام کرونا خبر داد و گفت: با استفاده از قابلیت پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای انطباق برنامه حرکت قطارها متناسب با ظرفیت واگن‌ها و مدیریت مراجعه مسافران به ایستگاه‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی برای اعزام قطارها به ایستگاه‌های شلوغ داشته باشیم.

راه‌اندازی خط اتوبوس مترو باقرشهر تا ندامتگاه فشافویه

خط اتوبوس مترو شاهد-باقرشهر تا ندامتگاه فشافویه از هشتم دی راه‌اندازی شد تا در راستای خدمات دهی به خانواده زندانیان، مشکل حمل و نقل عمومی این مسیر که تردد بسیاری دارد مرتفع شود.

عضو شورای تهران استعفا کرد

منابع آگاه از نامه استعفای «حجت نظری»، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، خبر دادند، موانع و مشکلات موجود بر سر راه نمایندگان مردم در شورای شهر مهمترین دلیل استعفای وی، بوده است.

بهار در زمستان خیابان شهید قیانوری منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: طرح نقاشی دیواری خیابان شهید قیانوری در محدوده منطقه با الهام از طبیعت آغاز شد، این اقدام با هدف زیباسازی خیابان شهید قیانوری و آرامش بصری شهروندان در دیوار حاشیه این خیابان به مساحت ٨٠٠ متر مربع با مضمون گل و طبیعت در حال اجرا است، در ادامه فعالیت‌های نگهداشت شهر، آبنماهای طبقاتی دو بوستان ۲۲ بهمن و الجواد با استفاده از رنگ سفید آکرولیک ضدآب رنگ‌آمیزی شدند.

کاشت ۲۲۰۰ اصله نهال در بوستان چیتگر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: در راستای افزایش فضای سبز، یکی از شرکت‌های منطقه در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی در فضای پارک جنگلی چیتگر اقدام به کاشت ۲هزار و ۲۰۰ اصله نهال به تناسب وضعیت اقلیمی در ضلع شرقی بوستان چیتگر کاشته شد.

سیاهپوش شدن معابر منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فضاسازی محیطی و سیاهپوش کردن معابر، پل‌ها، میادین اصلی سطح منطقه با افراشته شدن پرچم‌های سیاه و نصب بنر انجام شد، نصب ۲۰۰ تخته کتیبه یا زهرا(س)، ۳۵۰پرچم مشکی بر پل‌های سواررو و ۵ هزار متر ریسه مشکی از جمله این اقدامات است.

نامگذاری خیابانی به نام «شهروز مظفری‌نیا» در منطقه ۴

همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت «شهروز مظفری‌نیا» همرزم «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» و یارانش، آیین نامگذاری خیابان سراج در منطقه چهار شهرداری تهران به نام این شهید والامقام با حضور شهردار منطقه و خانواده شهید برگزار شد، «شهروز مظفری‌نیا» متولد تیرماه سال ۱۳۵۷ در قم، ۱۳ دی ۱۳۹۸ همراه با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حادثه تروریستی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتشار فراخوان جشنواره «جهان بی ‌تو»

فرهنگسرای ارسباران فراخوان جشنواره «جهان بی ‌تو» را همزمان با نخستین سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» که روز جهانی مقاومت نیز نامگذاری شده‌ است، منتشر کرد، این جشنواره در قالب تولیدات مجازی ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک، عکس نوشته، استوری و موشن گرافیک برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با اهداف ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس نسبت به مسائل و معیارهای انقلاب اسلامی، آشنایی هرچه بیشتر با مکتب سردار شهیدحاج  قاسم سلیمانی و ایجاد انگیزه برای تولید محتوای غنی و نشر در فضای مجازی از ۱۳ دی تا ۱۰ بهمن به نشانی @jahanebito در پیام‌رسان روبیکا یا به شماره ۰۹۲۲۳۰۲۵۴۵۸ واتس‌آپ ارسال کنند.

برگزاری آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ورامین

آئین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور امام جمعه موقت شهرستان ورامین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس ستاد اقامه نماز، روحانیون و ائمه جماعات و اقشار مختلف مردم در مسجد بزرگ ورامین برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه تکمیل یک هنرستان در تهران

تفاهم‌نامه تکمیل یک هنرستان ۱۵ کلاسه خیرساز با حضور نماینده خیر، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران و معاون مشارکت‌های مردمی اداره نوسازی مدارس استان تهران در محل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران به امضا رسید. ️این هنرستان در زمینی به مساحت ۲هزار و ۲۰۰ مترمربع در منطقه ۱۱ شهر تهران در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و به نام «ابوالفضل جوکار قهرودی» خیر مدرسه‌ساز نامگذاری خواهد شد.

اعلام تعطیلی مجموعه تفریحی توچال در آخر هفته

مسئولان مجموعه تفریحی پیست اسکی توچال اعلام کردند که این مجموعه روز جمعه، ۱۲ دی ماه تعطیل است که دلیل آن احتمال وقوع بهمن عنوان شده است. این تعطیلی شامل پارکینگ، جاده سلامتی، تله‌کابین، پیست اسکی، هتل، رستوران‌ها و … می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد