تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 6:06
کد خبر : 79034

شخصیت شهید سلیمانی الگوی مردم ایران و همه آزادی خواهان جهان است/ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود

شخصیت شهید سلیمانی الگوی مردم ایران و همه آزادی خواهان جهان است/ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با ۲ دستورکار «گرامی‌داشت روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی» و «پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با ۲ دستورکار «گرامی‌داشت روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی» و «پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان» به ریاست «احد جمالی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد.

احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تعدادی از هم‌رزمان این شهدای والامقام و همچنین در آستانه چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده قرار داریم، افزود: امیدواریم رهروان صدیقی در راستای اهداف این بزرگان باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی یک مکتب و دانشگاه برای مردم ایران و همه آزادی‌خواهان جهان است، گفت: درس‌هایی که این شهید والامقام به جامعه ما دادند باید همواره آویزه گوش‌مان باشد.

جمالی با بیان اینکه برنامه‌های گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود، از فرمانداران خواست هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری ستادهای شهرستانی اقدام کنند.

وی از همه ادارات خواست برنامه‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای مقاومت را در دستور قرار داده و از شهرداری‌ها خواست فضاسازی متناسب با یکمین سالگرد شهادت این شهید والامقام انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های استاندار، ردیف اعتباری این پروژه مستقل شده و تلاش می‌کنیم مشکلات اعتباری آن حل شود.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار داشت: سردار سلیمانی در مکتب امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد یافت و در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن، به شخصیتی ملی و فراملی تبدیل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز شهادت سلیمانی و روز جهانی مقاومت اشاره کرد و افزود: از همه ادارات ،نهادها و سازمان ها انتظار می‌رود فضاسازی محیطی متناسب با ایام ۹ دی (روز بصیرت) و ۱۳ دی (روز جهانی مقاومت) را در دستورکار قرار دهند.

آسمند از شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خواست تعدادی از معابر و اماکن را در همه شهرها و روستاها به اسم شهدای مقاومت نامگذاری کنند و بیان داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در همه شهرستان‌ها، به مناسبت گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌‌زاده و شهدای مقاومت توسط سپاه فتح و با همکاری فرمانداری‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

وی برگزاری نشست‌ علمی-پژوهشی جهت بررسی محوریت ایران در جبهه مقاومت با حضور فعالان علمی، سیاسی و اجتماعی و مدافعان حرم، رونمایی از چندین عنوان کتاب دفاع مقدس و برگزاری برنامه‌های مربوط به مکتب شهید سلیمانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز جهانی مقاومت عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری یادواره شهید ستار اورنگ در بخش چیتاب، آیین غبارروبی و عطر ‌افشانی گلزار شهدا، افتتاح دو المان شهدای گمنام در استان و افتتاح فاز نخست پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام یاسوج را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

آسمند همچنین از آموزش و پرورش خواست از ظرفیت محتوایی – تصویری شبکه شاد برای تبیین روز جهانی مقاومت استفاده کند و گفت: مسابقه مقاله‌نویسی سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

وی از صدا و سیمای استان خواست در بازه زمانی ۹ تا ۱۳ دی، ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با این مناسبت‌ها از طریق شبکه استانی به نمایش بگذارند و عنوان کرد: از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز می‌خواهیم که دستاوردهای حضور ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی، در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و متذکر شد: پروژه‌های مرکز فرهنگی ۲۴ استان کشور تکمیل شده، این در حالی است پروژه مرکز فرهنگی استان ما همچنان با مشکل کمبود اعتبارات استانی روبرو است.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، استان ما را در ردیف بودجه‌ای استان‌های فاقد مرکز فرهنگی قرار داده است، گفت: امیدواریم با طرح این پروژه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد