تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 9:17
کد خبر : 78793

تبلیغات سو دشمنان علیه روحانیت/ سردار سلیمانی جهاد بی مرز کرد

تبلیغات سو دشمنان علیه روحانیت/ سردار سلیمانی جهاد بی مرز کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری پیش از ظهر یکشنبه در همایش «بصیرت فاطمی تداوم راه حاج قاسم سلیمانی» در رشت با بیان اینکه مکتب اسلام و جهاد و شهادت مجموعه‌ای از سه عنوان است، اظهار کرد: باورها، بایدها و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری پیش از ظهر یکشنبه در همایش «بصیرت فاطمی تداوم راه حاج قاسم سلیمانی» در رشت با بیان اینکه مکتب اسلام و جهاد و شهادت مجموعه‌ای از سه عنوان است، اظهار کرد: باورها، بایدها و ارزش‌ها این سه عنوان هستند که در اصطلاح همان اعتقادات، عبادات و اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان مکلف به ابلاغ این سه محور به مردم هستند، عنوان کرد: تبلیغ مبلغان شامل سه لایه اعم از انتقال علمی سه محور مذکور است که طبق فرمایشات رهبری مبلغان باید مستند، قابل فهم و کاربردی برای مردم صحبت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تبلیغ عینی، ادامه داد: تبلیغ عینی باید به مردم نشان داده شود و نشان دادن سیره اولیا و سیره خود مبلغان در این باره تأثیرگذار است و عملکرد روحانیون در دوران کرونا یکی از نمونه‌های تأثیرگذار سیره مبلغان برای خدمت به مردم است.

ماندگاری با بیان اینکه یک روحانی باید به حرف‌های خود عمل کند تا در جامعه تأثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر قرار است مبلغ دین باشیم باید حتماً مبلغ عملی باشیم در غیر این‌صورت طبق آیات قرآن کارمان تأثیری نخواهد داشت.

عضو هیأت امنا بنیاد هدایت با اشاره به تبلیغات سو دشمنان علیه روحانیون، گفت: معاویه نیز برای تخریب وجهه امام علی (ع) دستور داد که علیه ایشان تبلیغات منفی کنند و این شیوه امروز نیز وجود دارد و دشمنان کاری کرده‌اند که جوانان کلام ما را نشنوند و به جای آن شبکه‌های ماهواره‌ای را نگاه کنند.

وی با بیان اینکه بهترین روش تربیت افراد مقایسه آنها با خودشان است، تصریح کرد: باید به مردم بگوییم حال معنوی که در ماه رمضان پیدا می‌کنند را در طول سال حفظ کنند و علاوه بر این، زندگی شهدا و بزرگان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

این کارشناس مذهبی به تبلیغ حق‌الیقینی اشاره و اظهار کرد: اگر مبلغان مزه واقعی ایمان و دین را بچشند می‌توانند آن را به مردم نیز انتقال دهند.

ماندگاری افزود: اولین باوری که هیچکس منکر آن نیست مرگ است و این باور به ما می‌گوید که فرصتمان در دنیا محدود است لذا هر کسی مرگ را باور کند باید مجاهدت کند و شهدا نیز به چنین باوری رسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای بعد از جبهه کار اقتصادی کردند اما سردار سلیمانی همواره در میادین رزم و کمک و خدمت رسانی به جامعه فعالیت می‌کرد گفت: سردار سلیمانی جهاد بی مرز کرد و در عراق و سوریه و یمن به مردم خدمت رسانی می‌کرد و رزمندگان این کشورها حاج قاسم را باور کرده بودند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر مجاهدت بی منت، خاطرنشان کرد: مکتب سردار سلیمانی این است که جهاد را در منبرها برای مردم بگوییم و ارزش‌ها را به آنها انتقال دهیم.

ماندگاری با بیان اینکه رهبری همواره در حال جهاد کردن هستند، بیان کرد: رهبری داریم که پرچم انقلاب را به دست امام عصر (عج) می‌رساند و بی وقفه و طولانی برای مردم و انقلاب کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان انگیزه الهی داشته باشد و تقوا پیشه کند، خداوند درهای رحمت را به روی او می‌گشاید، عنوان کرد: یکی از بهترین منابع دینی ما وقف است و اگر روحانیون به این سنت حسنه عمل کنند و مردم تأثیر مثبت آن را ببینند، حتماً به این عمل دینی عمل کرده و آن را ترویج می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم باید باور کنند که دنیا کوچک است و باید در پی پاداش اخروی باشند و این موضوع باعث می‌شود که در دنیا قانع باشند و بدانند که روح جاودان است و باید تغذیه و بهداشت آن را در اولویت قرار دهند و این موضوع موجب تعالی روح می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع مسیر انسان در دنیا زیاد است و باید صبر و مقاومت داشته باشد، تصریح کرد: انسان باید در دنیا استقامت و مراقبت کند و بداند تنها صراط الهی ولایت است و نباید از آن جدا شود زیرا کسی که در دنیا ولایت را نشناسد در آخرت کور محشور می‌شود.

ماندگاری با اشاره به اینکه اگر مردم در انتخابات بر خلاف منویات رهبری کسی را انتخاب می‌کنند بدان معناست که روحانیون و مبلغان خوب کار نکردند، افزود: نباید برای انتخابات بعدی اشتباه کنیم و بایستی کاندید مورد نظر رهبری را به درستی برای مردم معرفی کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد