تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 11:43
کد خبر : 7781

سیستم حکومتی نظام اسلامی بر اساس فساد اداری نیست

سیستم حکومتی نظام اسلامی بر اساس فساد اداری نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه در جامعه دینی فساد اداری وجود ندارد، اظهار کرد: چنانچه برخی مدیران در دستگاه‌های اداری اقدام به گرفتن رشوه، حقوق‌های نجومی، بی‌عدالتی، غارت، فساد و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه در جامعه دینی فساد اداری وجود ندارد، اظهار کرد: چنانچه برخی مدیران در دستگاه‌های اداری اقدام به گرفتن رشوه، حقوق‌های نجومی، بی‌عدالتی، غارت، فساد و غیره کردند اما نباید به‌حساب کل حکومت گذاشته شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: شاید فساد به‌صورت موردی در نظام اداری حکومت اسلامی وجود داشته باشد اما سیستمی نیست و قطعاً با افراد فاسد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: چنانچه یک مسئول در دستگاه اداری اقدام به فساد کند، تمام مردم ضربه خواهند خورد ازاین‌رو در مقابل هرگونه فساد باید ایستاد تا ریشه‌کن شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فساد اداری گفت: ایشان فرمودند در جامعه دینی، سیستم فاسد نیست، چراکه فساد حکومتی در دوران شاه وجود داشت چون ذاتش فاسد بود.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: مدیران نظام بدانند، مسئولیت آنان امانت مردم است و جایی برای به دست آوردن لقمه‌های بزرگ و ایجاد فساد مالی و بی‌عدالتی نیست.

وی اظهار کرد: بیت‌المال هر میزان باشد، متعلق به مردم است و هیچ مسئولی حق خیانت به آن را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نحوه مدیریت و حکومت امام علی (ع) گفت: یکی از ویژگی‌های حکومت این امام بزرگوار، مبارزه و پیگیری اقدامات دولت‌مردان فاسد بود.

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به جامعه است ازاین‌رو مدیران در مقابل مسئولیتی که در جامعه به آنان سپرده‌شده درست خدمت کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به شهادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: ۲۱ ماه رمضان، روز بسیار سنگین برای پیروان اهل‌بیت (ع) بود چون امامی را به خاک سپردند که اسوه استقامت، رفعت، شجاعت، صبر و انسانی بزرگ و ابرمرد عالم هستی بود.

وی درباره علت اینکه چرا امام علی (ع) را به شهادت رساندند از قول یک نویسنده مسیحی، تصریح کرد: این نویسنده مسیحی در کتاب خود نوشته صدای عدالت انسان در طول تاریخ امام علی (ع) است و ایشان عادل به‌تمام‌معنا بود و آن‌هایی که در فضای جرم و فساد زندگی می‌کردند، تحمل عدالت حضرت علی (ع) را نداشتند به همین دلیل به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: برخی اشخاص در جامعه تحمل بوی خوب را ندارند و حالشان بهم می‌خورد، چون به بوی بد و فساد عادت کرده‌اند، این مصداق افرادی است که اطراف حضرت علی (ع) وجود داشتند.

شخصیت امام علی (ع) از عدالت و عبادت شکل‌گرفته

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین درباره محل به شهادت رساندن امام علی (ع) از قول این نویسنده مسیحی گفت: این امام بزرگوار در محراب کشته شد، بنابراین معلوم می‌شود شخصت ایشان از دو موضوع مهم عبادت و عدالت شکل‌گرفته است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: عبادت به معنای خودسازی و عدالت به مفهوم جامعه سازی است که هر دو ویژگی در حضرت علی (ع) وجود داشت.

وی افزود: حضرت علی (ع) نخست خود را تربیت و مدیریت کرد سپس به سراغ جامعه آمد تا اصلاح کند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر مدیری خودساخته نباشد نمی‌تواند جامعه را تربیت و بسازد از این باید از این امام بزرگوار درس گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در منطق ستم‌کاران و خیانت‌کاران، عدالت و عبادت، عفت و حیا جرم محسوب می‌شود.

امام علی (ع) شهید عبادت و شهید عدالت شد

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: حضرت علی (ع) افتخار شیعیان است چراکه باهدف عدالت و در محل عبادت به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: دشمنان اسلام اگر می‌گذاشتند حضرت علی (ع) سال‌ها بر دنیا حکومت کند، امروز گرفتار ستمگران نبودیم.

وی افزود: اگر امروز خیانت گران مسلط شده‌اند، به خاطر این است که آن روز تحمل انسان‌های عدالت گر را نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروز مدافعان حرم به ندای امام علی (ع) لبیک گفته‌اند و با رها کردن خانواده در خارج از مرزها مدافع حرم اهل‌بیت شده‌اند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه امیرالمؤمنین هم انقلابی بود و از انقلابی‌ها نیز حمایت می‌کرد، گفت: مقام معظم رهبری همیشه می‌گویند از بچه‌های حزب‌الله، انقلابی و متدین، جهادی و بسیجی حمایت کنید و آنان را کنار نگذارید چراکه آنان پشتوانه نظام هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از آتش به اختیار بودن جوانان بیان کرد: اصطلاح آتش به اختیار به معنای خنثی و بی‌تفاوت نبودن در نظام اسلامی و در برابر دشمنان است.

وی ابوذر را مصداق آتش به اختیار معرفی کرد و افزود: ابوذر یک انقلابی مبارز با فساد و انسان‌های خودفروخته بود که در مقابل بی‌دینی ایستادگی می‌کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: آتش به اختیار به معنای بی‌تفاوت نبودن در مقابل کم‌کاری‌های داخلی و دشمنان نظام اسلامی و حمایت بی‌چون‌وچرا از نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: عملیات تروریستی اخیر در مجلس و حرم امام راحل برای ترساندن و حضور پیدا نکردن مردم در راهپیمایی روز قدس بود.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری درباره اسلامی بودن، ایرانی بودن و انقلابی بودن نظام گفت: این سه اصل مهم از هم جدایی‌ناپذیرند چراکه هویت ما است و هر اقدامی که با این‌ها سازگاری نداشته باشد، محکوم است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: چنانچه تصمیم برخلاف روحیه انقلابی و اسلامی در کشور گرفته شود، قطعاً لغو خواهد شد چراکه ملت آن را نمی‌پذیرند.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری هر آنچه دشمن برای ملت ایران بنویسد هرچند عیبی نداشته باشد قبول نخواهیم کرد و زیر بار سلطه آنان نخواهیم رفت.

وی تأکید کرد: آنایی که فکر می‌کنند مقام معظم رهبری بدون اطلاعات سخن می‌گوید بدانند که رهبر یک کارشناس سیاسی، دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به‌تمام‌معنا است.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به داشتن تقوای زبان تأکید کرد و گفت: سخن گفتن آسان نیست چراکه در مقبل هر کلمه که به زبان می‌آوریم، مسئولیت داریم.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تقوا، تقوای زبان است، اظهار کرد: زبان حجم کمی دارد اما جرم بسیاری دارد، چراکه ممکن است سبب ایجاد ناراحتی و براندازی جامعه شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد