تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 10:09
کد خبر : 7765

برخی افراد از معرفی چهره پلید استکبار به مردم خودداری می کنند

برخی افراد از معرفی چهره پلید استکبار به مردم خودداری می کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) گفت: حضرت علی(ع) معنای واقعی عدالت بود، ایشان در مقابل ریخت و پاش در بیت المال و سوء استفاده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) گفت: حضرت علی(ع) معنای واقعی عدالت بود، ایشان در مقابل ریخت و پاش در بیت المال و سوء استفاده خواص را گرفت، در حکومت علی(ع) حقوق های نجومی معنا نداشت.

وی سپس با اشاره به فصل برداشت گندم و جو افزود: برای سلامت و طهارت جامعه و به عنوان یک وظیفه شرعی مروج زکات باشیم، اگر گندمی که برداشت می شود بیش از ۸۴۷ کیلوگرم باشد پرداخت زکات واجب می شود، اگر آبیاری توسط آب های جاری مانند چشمه و رودخانه باشد، میزان زکات یک دهم و اگر توسط موتور آب و غرق آبی باشد، میزان زکات یک بیستم است.

امام جمعه موقت ورامین سپس به جمعه آینده و راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: تمام جهانیان هفته آینده فریاد حمایت از فلسطین مظلوم را سر خواهند داد، در ورامین نیز این راهپیمایی از ساعت ۱۱ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و به مصلی صاحب الزمان(عج) ختم خواهد شد.

وی به اول تیرماه، روز تبلیغ و نیز روز اصناف اشاره کرد و گفت: وظیفه عزیزانم در سازمان تبلیغات اسلامی و نیز لصناف بسیار سنگین است، امیدوارم در این امر موفق باشید.

محمودی به حملات تروریستی تهران اشاره کرد و گفت: این حملات اوج خباثت دشمن و مزدورانش را نشان داد، دشمن می بیند که این انقلاب اسلامی به زعامت مقام معظم رهبری به سرعت در حال پیشرفت است و از این امر خشمگین است، امروز ۱۵۰ هزار نیروی مردمی الحشد الشعبی یعنی نیروهای بسیجی عراق را تشکیل می دهند، فلوجه عراق را آمریکایی ها نتوانستند آزاد کنند ولی الحشد الشعبی در ۶ روز فلوجه را آزاد کرد، در آذربایجان شوروی حدود سه میلیون نفر خطبه های نماز جمعه اردبیل را به طور مستقیم گوش می کنند.

وی گفت: بدرالدین حوثی پدر عبدالملک حوثی با امام بیعت کرد و این ها شعارهای خود را برگرفته از صحیفه نور می دانند، امروز باب المندب یمن که روزانه ۳۰۰ کشتی از آسیا به اروپا از آن در حال حرکت است دست انصارالله است، در هرات، پاکستان و تاجیکستان دلبستگی شدید به ایران وجود دارد و برخی به ایران مام میهن می گویند، در لبنان دول نزدیک به حزب الله به قدرت می رسد میشل عون بزرگترین آرزویش را زیارت قبر امام می داند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در فلسطین شاخه نظامی حماس به قدرت رسیدند که به ایران نزدیک هستند، امروز در جنوب لبنان و مرز آن با اسرائیل ۲۰۰ هزار موشک مستفر است، در ابتدای جنگ سوریه ۱۵ هزار نیرو بود ولی الان ۸۰ هزار نیروی نظامی رزم وجود دارد و در حال مبارزه هستند، امروز شاهد پیروزی نیروهای مقاومت در مرز مشترک عراق و سوریه هستیم که می بینیم سردار پرافتخار اسلام سردار سلیمانی در این مرز مشترک نماز شکر اقامه می کند.

وی گفت: به این موارد، دیگر بحرین و نیجریه و حجاز و سایر بلاد را هم اضافه کنید، بدیهی است که این انقلاب دشمن دارد، البته از بیرونی ها انتظار نیست انتظار از نیروهای داخلی است، شما دیدید در تبلیغات انتخاباتی افتخارات این کشور ، در دهه شصت در مبارزه با تروریسم و دفاع از کشور زیر سوال رفت که مقام معظم رهبری فرمودند نباید جای شهید و جلاد عوض شود، برخی مدافع منافقین جلاد خون آشام شدند و برخی از کسانی که نبودند و آن روز های تلخ ترور و وحشت را ندیدند باور می کنند.

خطیب جمعه ورامین اضافه کرد: امروز با این حملات تروریستی، جوانان و ملت ما فهمید منافق یعنی چه، استکبار یعنی چه،به گروه های تروریستی که پول نفت پشتوانه آن است و آمریکا و دولت های غربی حامی آن هستند، کمک کردند و دیدید که چگونه زن و مرد بی گناه را به گلوله بستند، باید از نیروهای مخلص اطلاعاتی، انتظامی و سپاه تشکر کنیم در مقابل این تروریست ها ایستاده اند و همچنان این مبارزه ادامه دارد و روز گذشته هم یکی از سربازان گمنام امام عصر(عج) به شهادت رسید.

وی گفت: چرا برخی خود را به خواب زده اند، چرا برخی زوایای پلید و نفاق استکبار را با صلابت به مردم معرفی نمی کنند، دشمن از مدافعان حرم ناراحت هستند، از مقاومت اسلامی ناراحتند و بدانند اگر برخی عمال نادان و بزدل داخلی حرف های بی ربطی می زنند سیلی خروشان مردم انقلابی ایران را ببینند که هرگز از ترورها نمی ترسند و از شهادت باکی ندارند و همچنین با صلابت در برابر عمال استکبار خواهند ایستاد.

محمودی با بیان این که مردم باید دستگاه های اطلاعاتی را در رسیدن به اهداف خود کمک کنند، گفت: خوشبختانه در این رابطه در شهرستان ورامین، عده ای دستگیر شدند که از نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ اسلامی گفت: نکته دیگر این که آنچه انقلاب اسلامی را در این عرصه پیروز کرده است قدرت فرهنگ این  نظام است، دشمنان از فرهنگ دینی و انقلابی این مردم می ترسند، از چادر زنان و حجاب زنان می ترسند، از این رو به خواهران عرض می کنم که اگر به اسلام و دین معتقد هستید، بدانید حجاب دستور مسلم اسلام ما است و اگر هم به دین پایبند نیستید و به هویت ملی خود اعتقاد دارید امروز حجاب و چادر هویت ملی شماست. با بدحجابی و بی حجابی خود دشمن را شاد نکنید.

مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دشمنان از نمادهای دینی می ترسندف از امر به معروف و نهی از منکر می ترسند، مگر اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف نیست، مگر این قانون توسط مجلس تصویب نشد. پس چرا اجرا نمی شود، چرا کسی دغدغه آن را ندارد، چون اگر این قانون اجرایی شود جلوی هرج و مرج ها و خفگی گرفته می شود، جلوی رانت خواری ها سد می شود، آدم های بی کفایت نمی توانند در جامعه مقتدر شوند.

وی گفت: این است که به تعبیر مقام معظم رهبری دستگاه ها به جای پرداختن به اصول زیربنایی دنبال فرعیات می روند که چرا فلان آهنگ قبل از افطار پخش نمی شود بقیه مسائل را نمی گویند، می گویند زنان باید به ورزشگاه ها بروند، اولا اگر ورزش برای بانوان است باید برای خانم ها فضای امن و سالم را درست کنید و زنان از این فرصت ها استفاده کنند، ثانیا اگر این وضعیت موجود است من ازشما می خواهم  دختر و همسرانتان را از درب عمومی ورزشگاه نه از درباختصاصی به ورزشگاه بفرستید.

محمودی ادامه داد: ثالثا آیا امروز اولویت حوزه بانوان رفتن به ورزشگاه ها است، مسئله ازدواج، معضل طلاق، بی توجهی به جایگاه های واقعی زنان برای برخی ها مساله مهمی نیستند، اینجا است که آقا به افسران جنگ نرم فرمان آتش به اختیار دادند.

وی گفت: در مسئله۲۰۳۰ توطئه فرهنگی دشمنان خنثی شد ولی دشمن بیکار نیست، امروز برخی مردم تفکر سکولار هستند که می خواهند دین را از عرصه سیاست جدا کنند و این از بزرگترین انحرافات است، اینجا است که باید فرهنگیان، اساتید ، علما  و صاحبان قلم و رسانه ساکت ننشینند، نباید اجازه داد انقلاب به دست نامحرمان بیافتد و هرکجا انحرافی مشاهده شد باید فریاد زد، روشنگری کرد و جلوی انحراف را گرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد