تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 8:19
کد خبر : 77543

طرح فرهنگی آموزشی سردار دل ها در گیلان به اجرا درآمد

طرح فرهنگی آموزشی سردار دل ها در گیلان به اجرا درآمد

سیروس محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فرهنگی آموزشی کتابخوانی سردار دل ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی سوادآموزان و خانواده آنان با رشادت ها، ایثارگری ها و خدمات ارزنده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای پاسداری از دین و

سیروس محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فرهنگی آموزشی کتابخوانی سردار دل ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی سوادآموزان و خانواده آنان با رشادت ها، ایثارگری ها و خدمات ارزنده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای پاسداری از دین و انقلاب به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه نکوداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ویژه برنامه های سازمان سوادآموزی در هفته سواد آموزی است، اضافه کرد: طرح فرهنگی آموزشی کتابخوانی سردار دل ها با توجه به اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترور ناجوانمردانه وی در بین سواد آموزان تحت پوشش در مراکز یادگیری محلی شهرستان های رشت، تالش، فومن و صومعه سرا به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: در این برنامه آموزشی فرهنگی، سوادآموزان دوره تحکیم سواد، انتقال و اعضای نشست های کتاب خوانی و خانواده آنها با زندگی، رشادت ها، سلوک رفتاری و عقاید سردار دل ها آشنا شده و به صورت دست نوشته در قالب خلاصه کتاب، درس های گرفته شده و یا پیام های خطاب به شهدا یا مردم تهیه و تحویل آموزش دهنده های خود می دهند که پس از بررسی، به افرادی که بالاترین امتیاز را کسب کنند جوایزی همراه لوح یاد بود اهدا خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به مسابقه انشاء نویسی پرسش مهر ریاست جمهوری همزمان با هفته سوادآموزی اظهار داشت:  این مسابقه با هدف تشویق سوادآموزان به تفکر و احساس مسئولیت نسبت به مسایل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مخاطبان، تقویت مهارت های خواندن، نوشتن و کاربست آن در مسایل روزمره زندگی فردی و اجتماعی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی همواره برای ارتقای فرهنگی جامعه، برنامه های آموزشی فرهنگی ویژه ای را در کنار آموزش مهارت سواد برنامه ریزی می کند، گفت: یکی از زمینه های انجام فعالیت های فرهنگی با توجه به اقبال عمومی مخاطبان برگزاری مسابقات است که در همین راستا مسابقه انشانویسی با محوریت پرسش مهر ریاست جمهوری برگزار شده است.

محمدی اظهار داشت: چگونه ما می توانیم به اعضای خانواده، هم کلاسی ها و دوستان مان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنیم، وقتی یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، چگونه می توانیم به او کمک کنیم و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری چه کارهایی باید انجام دهیم از موضوعات این مسابقه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: سوادآموزان دوره انتقال سراسر استان می توانند دست نوشته های خود را بر اساس یکی از موضوعات یاد شده  نوشته و به آموزش دهندگان خود تحویل دهند که به دسته نوشته های برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی آموزشی استانی “مدافعان سلامت! خدا قوت ” همزمان با آغاز هفته سوادآموزی اضافه کرد: آموزش دهندگان علاقمند به شرکت در این مسابقه تا ۱۱ دی ماه جاری و سوادآموزان نیز تا دوم بهمن فرصت دارند تا آثارشان را به واحدهای سوادآموزی شهرستان و مناطق خود ارسال کنند.

محمدی بیان داشت: آموزش دهندگان و سوادآموزان دوره انتقال و تحکیم می توانند احساسات و پیام خود را به صورت دست نوشته، یادداشت به واحدهای سوادآموزی شهرستان و مناطق خود ارسال کنند.

بر اساس آمار سال گذشته، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که از میانگین کشوری با “۳ / ۹۶ درصد باسوادی” بالاتر است.

اول تا هفتم دی ماه هفته سوادآموزی نام گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد